Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: HJELP MEG!!!!!

HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #6928

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nå har jeg fått penger på kontoen, og skal ha en ny vogn. Jeg vet at jeg har mast uendelig lenge her inne, og jeg vingler så fælt....Nå står jeg mellom 3 vogner, av HELT forskjellig type og jeg ANER ikke hvilken jeg skal velge....

Gutten som skal ha vognen er 22 mnd og littegrann over gjennomsnittet i leng, en stund siden jeg har målt nå men tipper han er rett rundt 90 cm ett sted.

Vi har en brio kombi, en brio sitty og en teutonia timmy fra før. Timmyen står i barnehagen som sovevogn, og da jeg solgte othen vår (som nesten ikke var i bruk) så tenkte jeg at vi kunne ta denne hjem i helgene. Men det glemmer vi jo hele tiden...
Brio sitty kan han ikke sove i, og brio kombi tar for stor plass i bilen + at den ikke går i besteforeldrenes bil som han er mye sammen med.
Så vi MÅ ha en vogn til, den må han kunne sove ok i (sover i kombien hjemme), den bør helst ta liten plass i bilen og den må passe ett litt stort barn.

Av de jeg vurderer er:

Brio Sing - den er vendbar og for tiden så foretrekker jeg å ha gutten mot meg. Han snakker mye og når han sitter fra meg så har jeg så lite kontroll over ham føler jeg, og hører ikke hva han sier (bortsett fra i sittytrillen uten kalesjen på, den er så åpen og god sånn - men det kan han som nevnt ikke sove noe særlig behagelig). Den får både negative og positive kommentarer ang trillekomfort, men tror den egner seg godt for vårt bruk. MEN selv om sportsvogndelen er forholdsvis stor så er den jo ikke av de største. Er redd både for at gutten blir for lang, men også for at det rett og slett ser litt dumt ut med en så stor gutt i en sånn type vogn.
Så er han tross alt snart 2 år, og det er jo begrenset hvor lenge han trenger både vogn og soving på dagtid. Sing er jo en vogn av en viss størrelse, og vi har jo akkurat solgt othen fordi den nesten ikke var i bruk mer da gutten er i bhg nesten hver dag.
Når vi skal trille hjemme kan jeg også bruke kombien, den er stor og tung men på de turene vi triller her hjemme er det egentlig ikke ett problem så lenge jeg har nok luft i hjulene:)
Så tenker at denne kanskje blir litt mer vogn enn vi trenger, og at den får en kort bruksperiode her hos oss pga av guttens alder.

DBS Compact - en virkelig super trille med nesten full liggestilling, nesten 110 cm i liggelengde og veier bare rundt 8-9 kg. Ikke så lett å finne brukererfaringer, men har klart å lete meg fram til noen få og de er utelukkende positive.
Den er kun forovervendt, men så har vi jo som nevnt kombien jeg kan bruke når vi går tur og jeg vil se ham. Da har gutten en god trille når han er med besteforeldre eller på shopping eller andre steder hvor jeg må ha vognen med i bil.
Men på den andre siden er det jo nesten samme type vogn som timmyen, og den tar vi jo hjem i sommer. Selv om DBS kommer til å holde lenger enn timmy, så er det ikke sikkert vi har behov for trille lenger enn timmy varer og da er det nesten litt bortkastet med to nesten like vogner selv om den ene står i bhg...

MAclaren Quest- Jeg angrer som en hund på at jeg solgte maclaren xt-trillen min...Men tenkte akkurat da at jeg heller ville ha den nye helsorte:laugh: + at vår var litt gammel og slitt uansett...Nå synes jeg egentlig at det er litt drøyt å bruke over 3000 kr på en ny når man kan få quest til halve prisen og vi ikke er avhengig av full liggestilling.
Denne blir bitteliten sammenlagt og fungerer utmerket som shoppingtrille og på korte turer om sommeren når han skal sove litt da den kan legges mer ned i ryggen enn sitty.
Men så er den ikke særlig lun, og den er ikke verdens beste sovevogn. Den fungerer heller ikke på særlig annet enn flatt underlag. Dermed vet jeg ikke om den helt fungerer som den type ekstravogn som vi trenger, samtidig er det en type vogn vi ikke har fra før og som tar minimal plass i bilen de gangene vi bare trenger en liten, lett vogn med ok sovestilling.

I det ene øyblikket er jeg overbevist om den ene, i det neste øyeblikket den andre. Akkurat nå heller jeg mest mot questen fordi det er en vogntype som passer litt større barn, samt en type vogn vi ikke har fra før. Den har også best pris av de nevnte.

Men om noen har noen fornuftige tanker, råd eller erfaringer rundt dette så vær så snill og hjelp meg littB)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #6936

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Herlig med penger på kontoen!
Har ingen erfaring med de vognene du spør om, men du har jo reklamert veldig for Maclaren...så jeg tror du innerst inne har aller mest lyst på den jeg :)
På andre plass ville jeg valgt Brio Sing, rett og slett fordi det virker som en utrolig flott vogn...og den hørtes det ut som du var nest mest begeistret for!
Så nå har du fått det ned til tre vogner...veldig spent nå :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #6943

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, jeg har hatt mest lyst på alle de tre vognene jeg:laugh: :laugh: :laugh:

Maclaren utgår etter det Empa sa om føttene som dingler. Det ser så utrolig ubehagelig ut, så da er den ikke aktuell. Da tror jeg nesten han sover bedre i sittyen vi allerede har. Nå er jo xt litt større da, men tror ikke det blir den helt store forskjellen likevel, og akkurat nå så føler jeg nesten det blir litt i meste laget å betale 3300 kr for en trille og så er den nesten umulig å få tak i brukt.

Har sendt forespørsel både på en dbs vogn og ett par sing, så får vi se hva det blir til:)
Er i grunnen litt redd for at gutten skal se ut som en forvokst baby i singen, så om jeg får dbs til den prisen jeg vil så tror jeg kanskje at det blir den likevel:)

Har etter en litt intens leting klart å lete meg fram til noen få brukererfaringer, og de er positive alle 3:laugh:

Så får jeg heller prøve sing til neste baby;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #6954

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Dingler føttene i Maclaren?? Oi, kanskje den ikke var noe for meg likevel.... Eller er det bare til store barn?
Godt du finner ut av det iallefall...eller håper iallefall du gjør det ;)
Regner med vi har et innlegg fra deg en av de nærmeste dagene hvor du hyler ut at du har kjøpt ny vogn :laugh:
Er Scooter helt uaktuelt nå...?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #6974

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tror ikke de dingler i techno xt, men mulig de dingler litt. Quest er litt mindre.Gjelder store barn ja, mindre barn sover godt i trillene.

Men det er ett problem for større barn på alle triller.
Buggsteren var nesten verre for der gikk beina rett ned fra knærne. Selv om den har en plate, var den ikke noe særlig å støtte beina på. Så den utgår også. Samme med Breeze, og den var i tillegg ALT for kort i ryggen - hele hodet stakk over kanten.

Scooter utgår rett og slett fordi folk skal ha mye for dem, og jeg liker faktisk DBS trillen bedre:) Den har nesten like hjul og lik fjæring, men den er lettere og nesten 10 cm lenger liggeflate samt bedre liggestilling. Kanskje den er noe for dere også? Dere mangler vel enda en vogn til Emilie:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #6982

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skal innrømme at denne frister litt også:
www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16793179
Særlig til den prisen, det er jo gitt bort!

Men blir jo litt skeptisk også da, selv om vognen jo ser helt fin ut. Så er jeg litt redd at den blir for stor sammenlagt til at den passer i bilen og da er hele vitsen med ny vogn borte...Og så er jeg ikke så glad i gult...Og så har jeg hørt veldig mye positivt fra noen og litt mer negativt fra andre...Men igjen - til den prisen:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #6995

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Argh, ble lei meg for det med breeze jeg nå. Fikk trilla i dag og den er genial tror jeg. Mye finere enn dne i butikken, tro det eller ei.

Jeg tror vi er på jakt etter samme vogn innerst inne... Hadde innlegg på dib for en tid tilbake...
-liten sammenslått
-stor handlekruv
-vendbart styre
-fire hjul
-stor sittedel

Virker som du er god på å lete frem vogner, så jeg er spent på hva du velger!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #7053

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Argh, ble lei meg for det med breeze jeg nå. Fikk trilla i dag og den er genial tror jeg. Mye finere enn dne i butikken, tro det eller ei.

Må ikke bli lei deg for det:) Må huske at gutten min er mye større enn ditt barn, har ikke du en jente som ikke er året en gang enda?
Og jenter er jo jevnt over også litt mindre enn gutter så selv om min 2 åring ikke satt så godt i den trenger ikke det bety at det er ett dårlig kjøp:)
Synes trillen så flott ut jeg, særlig til den prisen. Var bare at den ikke passet oss:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #7055

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja heldigvis passer ikke de samme vognene :)
Har du kommet nærmere noen avgjørelse MammasLilleVidunder?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:HJELP MEG!!!!! 15 år 2 uker siden #7093

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nei, har ikke det:laugh:

DBS er nok det mest fornuftige valget sånn bruksmessig, og jeg liker vognen godt. Men får ikke tak i den brukt, kommer til å koste meg minimum 2200 ny og da taper jeg nok en del når jeg selger den videre. Er ikke noen kjent vogn, så sikkert ikke den letteste å få solgt igjen. Men er jo alltid moro med helt ny vogn også;)

Så fikk jeg svar på en brio sing av en jeg ikke trodde gadd å svare, så om jeg får prutet den ned litt så er den aktuell og kanskje hakket lettere å få solgt videre.

Så nå gir jeg det litt tid, følger med på finn (sjekker scooter der også) og håper å komme over ett kupp:) Så prøver jeg å følge med om det er noe salg noe sted på nett/butikker.
Har f.eks hørt at barnas hus skal ha avslag på tfk joggster twist fra neste uke, minus 1000 kr. Ikke aktuell for meg uansett, men vet det er mange andre inne her som sikler etter den så det kan jo nevnes;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.680 sekunder