Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Brio Sitty

Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6793

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Har hele tiden tenkt at om et år-halvannet års tid skal vi kjøpe enten teutonia timmy eller simo 487, men nå har jeg begynt å se litt på sitty også. Er meningen å ha ei lita trille å bruke når hun egentlig kan gå, men bare hamed så hun kan sitte når hun tregner det.
Den bør være å få tak i ganske rimelig (maks 2000,-, ny el brukt).

Timmy har jeg jo hatt, og elsket, men den er egentlig litt større enn det jeg ser for meg, og simoen har jeg ikke særlig erfaring med, vet uansett ikke m jeg liker forhjulene.

Ja takk til alle erfaringer og meninger om Sitty! hvor gammle barn bruker egentlig denne trillen? Er det grei kalesje til?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6805

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Blander meg igjen inn der jeg ikke har noen erfaring :laugh:
Det er en av vognene jeg har kikket litt på til datteren min på nesten 3 år...den virker kjempegrei!
Men nå har jo dere fått meg så nysgjerrig på Timmy at det spørs om det ikke er den jeg kommer til å ta en ekstra titt på :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6808

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
timmy er helt fantastisk. Fin ås e på også, men det ser jeg at de nyeste sittyene er også!
Men for meg er de to helt forskjellige vogner til hvert sitt bruk. Timmy er en helårs vogn som kan brukes når som helst hvor som helst, ser ikke helt for meg det med sitty?
Ser for meg at Symre blir så flink til å gå så tidlig at vi bare trenger en avlastningsvogn :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6821

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Som avlastningsvogn er Sitty bare helt fantastisk. Den er så utrolig liten og nett, og enkel å ha med så når ungen går mye selv men bare trenger litt hvile av og til så finnes det ikke noen bedre vogn:)
Vi har brukt den mye som turtrille fra ca 1 års alder også, fordi ungene har likt vognen så godt. De har full oversikt og sitter så åpent og fritt i den:)

Men den er ikke noe særlig å sove i da, det fungerer helt greit i korte perioder om de sovner en og annen gangen på tur men det er ikke noen sovevogn.

Vi har både sitty og timmy, og selv om timmy er en liten og nett trille kan den i mine øyne ikke måle seg med sitty hverken når det kommer til trillekomfort eller størrelse. Dessuten er sitty lenger i ryggen, og passer bedre for større barn. Billig er den også, koster rundt 1500 kr ny til fullpris, + evt. kalesje 299 og fottrekk til ca 300 kr. Men den er støtt og stadig på tilbud, tror den koster 899 på kidsandcare.no nå. Og brukt får du den også ganske billig:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6835

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hvorfor ikke brio race???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6838

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hva er det for no'a ? ;)

Ser sitty har skikkelig fjæring på bakhjulene, så kan tenke meg en ikke er like stiv som timmy ja! Men timmy har jo liggestilling og ordentlig lun kalesje, så det er jo veldig en brukssak! Syns timmy er så fin å se på også. Men til den bruken jeg har tenkt blir det kanskje sitty ja, selv om jeg savner den brune timmyen :(
Er ganske smør på flesk med både mistral og timmy, sitty blir mer sånn 17. mai når hun ikke oooorker gå mer!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6844

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Akkurat den bruken vi har den til:) Men du kan jo ha en timmy først, og så en sitty sånn på tampen av vognperioden:)

Brio race er jeg ikke så fan av, den er tyngre og ikke like nett som sitty og synes ikke liggestillingen er så mye bedre enn på sittyen. Skal man ha race kan man like godt gå for en timmy å få ordentlig liggestilling er min mening;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6845

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Se der, da lærte jeg det også.... Men tror dere man kan bruke en simo reisetrille i steden for denne brio sitty? jeg synes den ser så snerten ut... Eller bør man da heller gå for en teutonia fun/cosmo/mistrals/lambda (aner ikke veldig forskjell på de, bare sånn overfladisk)...

Så forresten to stykker som satt og spiste is da jeg hentet pizza :blush: i stad, de hadde nok antg. brio sing og brio joy, for de hadde brio vogner med bag begge to, og små hjul fremme..... hihi Men så vognene ikke var like....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6848

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
enig i at simoen er snerten, men den blir vbel mer istedet for timmy enn istedet for sitty. Sitty er liksom litt for seg selv, mens scooter, timmy og simotrillen er mer til samme bruk. mistral s er jo ordentlig vognvogn, det blir jo noe helt annet igjen. Lambda synsj eg er kjempestilig, men det er også mer vogn. Cosmo er vel nesten som spiriten din, og fun, tja..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6870

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har sittyen hvilestilling i det hele tatt eller?
Klarer ikke å finne info om det...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6875

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
lurer jeg også på, aldri sett hverken bilde eller live sittestilling, så virker ikke sånn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6883

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Sitty er super! For oss er brio happy+brio sitty=sant! Har hatt den kombinasjonen før, med disse to er kresne meg helt fornøyd :) Akkuratt nå har vi ikke sitty i hus, men skal kjøpe.

Kjempe lett og god trille, mannen digget den! Han valgte alltid den om vi skulle på tur utenom sovetiden. Den har hvilestilling, og om et barn over et år sovner i den er det ingen krise, men noe sovevogn er den jo ikke.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6886

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hvor hvilete er hvilestillingen da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6887

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Jeg har forresten aldri hatt timmy, men trillet mye rundt på butikken med jenten vår på snart to år i den. Syns den var veldig tung å svinge med! Mye tyngre enn sitty. Syns også hun hadde veldig dårlig plass i den, hodet over ryggen og nesten oppi kalesjen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6888

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja det er jo det som er med teutonia, da, at noen vokser for fort ut av dem. Det må jeg vel nesten bare vente og se på, hun er jo bare pitteliten enda :) SKulle gjerne hatt begge to jeg altså!
Timmy kan du jo dessuten få med lufthjul, da blir svingingen mye mindre tung!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6889

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
MariHønaMedHvitveis skrev:
hvor hvilete er hvilestillingen da?

hmm...vanskelig å forklare. Ikke noe særlig å skryte av, men likevel såpass at det ikke gjør noe at et større barn sover litt i den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6911

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Enig med Guro her.

Ryggen kan legges kanskje rundt 5 cm bakover. Det er ikke mye, men akkurat sånn at den heller littegrann bakover så hodet ikke henger helt til siden;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio Sitty 15 år 2 uker siden #6915

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Så forresten to stykker som satt og spiste is da jeg hentet pizza :blush: i stad, de hadde nok antg. brio sing og brio joy, for de hadde brio vogner med bag begge to, og små hjul fremme..... hihi Men så vognene ikke var like....

Hehe, jeg legger også merke til alle sånne detaljer:laugh:

Men det kan ha vært brio go også, den vogna er veldig ny på markedet men er allerede ganske populær. Sikkert pga at den har svinbare framhjul, er ganske lett, godt håndtak og en lang sittedel på sportsvogndelen samt lun kalesje - med andre ord mye av det andre lignende vogner mangler:cheer:
Jeg vil si at brio joy og go er mye likere enn joy og sing, men man ser merkbart forskjell.
Men kan selvsagt også ha vært en sing:)

Hvis du er som meg, og må finne ut av hvilke vogner det var så er det fine bilder på hjemmesiden til brio - www.brio.no
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.011 sekunder