Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt?

Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6696

Jeg har ikke kjøpt brukte vogner enda, men kan se for meg at om jeg gjør det, så er jeg ikke helt tyen til å prute :dry:


Skjønner jo at det varrierer veldig fra salg til salg, alt etter hvilken stand vognen er i, om den er overpriset osv. Men bare for å ta noen eksempler, hva ville dere gitt for disse tilfeldige utvalte:

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17006632

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17013814

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17009250

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17013604

www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16880494
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6698

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg pruter i vei! Skikkelig tøff i trynet når de ikke kan se meg nemlig :laugh:

Her var det mange som var priset høyt ja...

Den første, Mothercarevogna har jeg ingen ide om nypris på...så den vet jeg ikke hva jeg ville gitt for..

Bugabooen syntes jeg var veldig overpriset...det ble jo nesten oppi hva den koster ny. Så den hadde jeg ville prutet krafig ned, ville ikke bydd mer enn 5000 for den.

Han med Quinny speedy var også ganske optimistisk når det gjaldt pris :) Jeg ville ikke bydd mer enn 1500 kr for den.

Emmaljungaen syntes jeg var ok å ta 500 kr for...skjønner de ikke vil gi den bort. Sikkert grei som sovevogn :)

Brio sing...der er jeg ikke sikker på hvor mye de koster nytt..men har ikke dere snakket om rundt 3000 kr da tro? Om de koster 3000 kr nye ville jeg aldri i verden betalt 2800 kr for en brukt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6699

Jeg vet iallefall at om jeg skal kjøpe noe brukt må jeg spørre her om det er overpriset først ;) Mange overpriser vell fordi de vet at folk pruter. Legger på litt så de får det de vil ha.

Googlet litt, og tror nypris på mothercare vognen er ca 2500,-.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6701

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja helt genialt med denne siden slik :) Kjempegreit å kunne rådføre seg litt med de andre her inne før man kjøper noe.. Eneste jeg ikke ville lagt ut er om jeg trodde jeg hadde kommet over et kupp, da kunne man jo risikert at noen andre hadde kommet deg i forkjøpet...der er pm en god ting ;) hehe
Tror nok mange overpriser eller er veldig optimistiske i forhold til hva de kan forvente å få for en brukt vogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6703

Du sier noe der ja ;) Hadde vert dumt å mistet et kupp på den måten. Jeg er så naiv jeg, tenker ikke over sånt :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6705

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Hehe :) En god egenskap å se de gode i andre da!
Bare send pm til de du føler du kjenner her inne, så får du mange synspunkter sånn uansett!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6707

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
jeg er heller ikke typen til å prute alt for mye. men om en vogn står til f.eks 3300 pleier jeg å prute til 3000 å slikt.
uff har solgt et par vogner på finn,blandt annet en ny oth med bag. hvor folk har prutet fra prisen på 6000 til 3000 f.eks
tror virkelig folk at noen er villige til å gå ned 3000 i pris på en vogn?.:huh:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6708

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Å prute ned med 3000 kr er jo frekt!! Om ikke vogna er noe helt fantastisk overpriset til å begynne med da...og det fikk jeg ikke akkurat inntrykk av at den var!
3000 kr for en ny oth med bag...I wish :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6709

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
hehe ja ikke sant. ja noen er bare så frekke. venninna mi solgte sin 8mnd gamle city cross med city bag nå. b om 5000 for den med bagen
flere som bydde 3000, og begrunnet det med at de skulle bruke den som bhg vogn.og da ville de ikek ha så dyr vogn der. samme for hu hva de skal bruke den som da? hehe
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6710

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh:
At folk tør i det hele tatt da!
Har hørt om folk som har fått henvendelser fra folk som vil få det de selger gratis også...og har begrunnet det med dårlig råd, pluss at vogna har stått ute såpass lenge at de ikke tror den blir solgt uansett...altså like greit å gi bort liksom :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6711

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Prute? Hva er det? :laugh: :laugh:

Sånn smått naiv her og, tenker ikke over at det går an engang :blush:
Ser på prisen- for dyrt, går videre :lol:
Men har stort forbedringspotensiale da!:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6712

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg må jo også innrømme at ser jeg folk har priset vognene veldig høyt tenker jeg at det sikkert ikke er verd å ta opp kampen :laugh:
Jeg tror jeg aldri har prutet mer enn en tusenlapp altså, og det er av og til folk villige til...mens noen ikke svarer i det hele tatt :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6713

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
:laugh: hehe ja. de har jeg hørt om..

men lurer på om noen har gitt de bort pga sånn mail jeg:S
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6714

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja det lurer jeg også på ...
En ting om man har lyst til å gi bort noe, men har man lagt det ut for salg er det vel fordi man trenger pengene...frekt uansett hvor dårlig råd man har da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6715

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
det finnes sikkert noen som har gjort det, siden det er folk som faktisk sender rundt å spør. det er jo bare svindlere.

åssen vogn/vogner har dere forresten??

jeg har sort simo duo til minsten, emmaljunga scooter til mellomste. og en quinny zapp som jeg har bilsete på-
og easywalker tvillingvogn som jeg skal selge nå.
åsså kjøpte jeg nettopp en emmaljunga twin cerox 360, men får den ikke inn døra hjemm :blush: så må selge den igjen :angry:

så hva skal jeg da ha nå?? hehe.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Siste endring: 15 år 2 uker siden av vogndilla85.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6716

Huff, blir nesten flau av å lese hvor frekke noen kan være. Selvfølgelig er det lov å prøve seg, men det må da finnes grenser.

Jeg er sikkert av typen som ville gitt bort, hvertfall om det ble spilt veldig på følelser. Svake, svake meg. Må nok forbedres litt der før jeg skal selge noe ja ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6719

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Like greit å stålsette seg ja ;)
Selv om jeg må innrømme jeg hadde fått litt klump i halsen av å lese en tragisk tiggemail...hadde nok ikke kunnet lese den ferdig!

Av vogner har jeg en OTH, en zapp, låner en OTH tvilling, en Instep tvilling...og snart en TFK joggster twist :)

Om EW din er brun satt jeg nettopp å kikket på annonsen, den virker jo super da :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6723

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
jupp stemmer den er min.. ja den er kjempe fin, elsker alt ved den, bortsett fra at ryggen i sportsvogna ikke blir helt rett i ryggen, og det hater storesøster..
vurderte prøve en oth tvilling selv nå. eller tfk tvilling. må teste de ut i butikken. og ta grundige mål. :huh:
er du fornøyd med din oth tvilling?

skal du selge en av de andre nå som du får tfk da eller?
hadde tfk noen få mnd til mellomste jenta. men hu drukna i den,og jeg ekke så høy, så følte jeg nmesten ikke så over kalesja. hu var bare 4mnd da, så er nok derfor jeg følte det. ellers er jo vogna knall.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6728

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
er en elendig selger og en elendig kjøper, prute er jeg heeelt blank på! det har dere vel skjønt ja ;)
Tilbudene ramler inn på mistralen min, men den har jeg solgt til spottpris :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6736

MariHønaMedHvitveis skrev:
er en elendig selger og en elendig kjøper, prute er jeg heeelt blank på! det har dere vel skjønt ja ;)
Tilbudene ramler inn på mistralen min, men den har jeg solgt til spottpris :laugh:

Kan du ikke bare si at den ble ødelagt idag? Kalesjen knakk eller noe? :P
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6738

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
:laugh: tror ikke hun hadde gått på det altså, dama virker ganske staut og braut ;)
Våknet til et tilbud om vogna med alt tilbehøret til 3500, 500 over det jeg egentlig tenkte :angry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6741

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Mammaen til Lucas....det var jo en kjempeide!! :cheer:

Jeg er kjempefornøyd med Oth tvilling, men jeg bare låner den...så jeg må kjøpe en ny søskenvogn, for Instep tvilling er noe dritt rett og slett!

Skal selge OTHen når jeg får TFKen, så skal jeg kjøpe en vogn/trille som passer til hun på nesten 3 år...men vet jo ikke hva jeg har lyst på engang :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6742

Så kjipt!! Du er altfor snill Marihøna ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6745

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja du er det!!
Jeg hadde glatt ombestemt meg ihvertfall :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6747

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
hadde bare sagtat nå har jeg fått et bud på 3500 jeg, så da selger jeg den til hu.. hva skal hu gjøre da? bite av deg hodet?
hvis du ikke alt har solgt den da?


plummis:du kan få kjøpe søskenvogn av meg!! hehehe
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Siste endring: 15 år 2 uker siden av vogndilla85.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6748

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
;) Ja kikket leeenge på den EW... Men det får bli om du ikke får solgt den i løpet av denne mnd...Kan nemlig ikke kjøpe særlig mer denne mnd :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6749

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
vogndilla85 skrev:
hadde bare sagtat nå har jeg fått et bud på 3500 jeg, så da selger jeg den til hu.. hva skal hu gjøre da? bite av deg hodet?
hvis du ikke alt har solgt den da?

Hunkan lage innmari mye kvalm hvis hun har lyst, og det virker hun som en person som har!
Jeg gidder ikke krangle, og jeg syns kanskje ogsdå det er litt dårlig gjort å først gi tilslag og så trekke det tilbake.
Det er jo jeg som har vært dum! At hun er ei :angry: er synd, men :(

Nå har jeg lært en diiiiiiiiiiiger lekse til neste gang! Ikke at det blir noen nestegang da, jeg har snart den ultimate vognstall jeg :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Inspirert - hvor mye er det greit å prute når enn kjøper brukt? 15 år 2 uker siden #6751

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
da får du håpe den ikek blir det.. hehe.. mens jeg håper den blir det da. :laugh:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.040 sekunder