Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter?

Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6684

  • Tirnanog
  • Tirnanog's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Jeg er helt ny på dette forumet. Sitter her og ler litt for meg selv :) Dere snakker om serienummer, modeller og fargekoder... på barnevogner! Akkurat slik menn ville ha snakket om biler :) jeg kommer nok inn i det etter hvert, dere har jo så mye mer erfaring enn meg, men det var nesten som å gå rett inn i et rom der menn snakker om serienummer, liter, hestekrefter, årsmodeller, injection og what not likssom :huh:

Men bare vent, jeg lærer fort! Jeg kommer snart til å vere på lik linje med dere :laugh:

Jeg er grønn på begge områder forresten :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6693

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Kan huske da jeg fikk datteren min for nesten 3 år siden. Jeg brydde meg i grunn ikke så veldig om vogner ( den første mnd bare da men :laugh: ) og forvillet meg inn på en vognforum...Jeg satt faktisk å lo over at folk kunne bli så gale etter vogner...gjett om mannen min mobber meg for det i dag da ;)

Ja du kommer kjapt inn i det! Og her kan alle litt hver, det er heldigvis ingen som kan alt ;)

Velkommen hit forresten, gleder meg til å skravle mer med deg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6725

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Plummis skrev:
:laugh: :laugh:
Kan huske da jeg fikk datteren min for nesten 3 år siden. Jeg brydde meg i grunn ikke så veldig om vogner ( den første mnd bare da men :laugh: ) og forvillet meg inn på en vognforum...Jeg satt faktisk å lo over at folk kunne bli så gale etter vogner...gjett om mannen min mobber meg for det i dag da ;)

Ja du kommer kjapt inn i det! Og her kan alle litt hver, det er heldigvis ingen som kan alt ;)

Velkommen hit forresten, gleder meg til å skravle mer med deg :)

Brydde meg ikke jeg heller for 6 mnd siden! Var strålende fornøyd med min simo kombi. Men så fikk jeg bekkenløsning igen av å trille den i vingter, var så vanvittig tung, og da jeg da begynte å se etter ny vogn var det gjort!
Er også bare et par mnd siden jegs att og lo og himlet over øynene over folk som dere (og nå meg ) ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6743

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Ting kan fort endre seg gitt!
Nå kan jeg ikke fatte og forstå de som "sløser" bort den korte vognperioden på drittvogner...om de ikke har veldig dårlig råd da..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6750

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Plummis skrev:
:laugh: :laugh:
Ting kan fort endre seg gitt!
Nå kan jeg ikke fatte og forstå de som "sløser" bort den korte vognperioden på drittvogner...om de ikke har veldig dårlig råd da..

da skal man ha ganske s¨å dårlig råd, for det er ganske mange fine vogner veeeldig billig på finn. Litt eldre årganger kanskje, men ikke av den typen rutete marineblå med gult og rødt og bamser :laugh:
De syns jeg selges til nesten like høye priser som noen av de ggodt brukte nyere vognene jeg!

Men det er klart at har man ikke penger har man ikke det, det vet jeg alt om :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6753

  • Tirnanog
  • Tirnanog's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Jeg las innlegget "beundringsverdig" igårkveld og lo høyt... så samboeren spurte hva det var som var så morsomt. Jeg fortalte han om innlegget og at jeg synes det gikk litt over stokk og stein med alle de modellene og serienummerene, nesten slik mannfolk snakker om biler. Men til min store forundring var han heeeelt enig med dere! Han synest det var sååå naturlig at vi snakker om (og samler på) barnevogner like ivrig som mannfolk snakker om (og samler på) biler. Så da fikk jeg den :)

Men om jeg blir så vogngal som Spentsmurf vet jeg ikke (innlegget der hun så en ny vogn på verandaen til nabo'n). For øyeblikket tenker jeg praktisk kombinert med økonomi. Har også lest her inne at man må vere "gal" om man bare velger å kjøpe kun 1 vogn. Noe jeg har tenkt å gjøre. Er det jeg eller dere som er gale da :laugh: Det er jo ikke verre enn å selge vognen etterpå om jeg ender opp vogngal jeg også :blush:

Foresten, jeg lurer på Silver Cross Classic Sleepover i ebony black;) Kombivogn til 4200,-
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6754

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
:laugh: Kjenner meg igjen her ja, tenkte ved meg selv at d kunne ikke være noe som het vogndilla, gikk ihvertfall ikke ann å ha d mente jeg :)
Meeeeeeeeeeen her sitter jeg, hver dag å snakker me andre like "gale" som meg selv om noe "såååå teit som vogner" :laugh: (ifølge sambo ;) )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6756

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Tirnanog skrev:
Jeg las innlegget "beundringsverdig" igårkveld og lo høyt... så samboeren spurte hva det var som var så morsomt. Jeg fortalte han om innlegget og at jeg synes det gikk litt over stokk og stein med alle de modellene og serienummerene, nesten slik mannfolk snakker om biler. Men til min store forundring var han heeeelt enig med dere! Han synest det var sååå naturlig at vi snakker om (og samler på) barnevogner like ivrig som mannfolk snakker om (og samler på) biler. Så da fikk jeg den :)

Men om jeg blir så vogngal som Spentsmurf vet jeg ikke (innlegget der hun så en ny vogn på verandaen til nabo'n). For øyeblikket tenker jeg praktisk kombinert med økonomi. Har også lest her inne at man må vere "gal" om man bare velger å kjøpe kun 1 vogn. Noe jeg har tenkt å gjøre. Er det jeg eller dere som er gale da :laugh: Det er jo ikke verre enn å selge vognen etterpå om jeg ender opp vogngal jeg også :blush:

Foresten, jeg lurer på Silver Cross Classic Sleepover i ebony black;) Kombivogn til 4200,-

Er nok vi som er gale ja :laugh:
Jeg prøver også å tenke økonomi, og kjøper bare brukt altså, bortsett fra den første.

Må¨si jeg er litt paff over svaret til samboeren din altså! Min syns ikke det er det minste naturlig dette her. Men så blåser han en lang marsj i biler og verktøy også, da .
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6758

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
For en fantastisk tråd :laugh: det er godt å få en sånn reality sjekk av og til, slik at man kan klare å minne seg selv på at det finnes et liv også uten barnevogner :laugh: :laugh: Gjøøøør det virkelig det????? :blink: ) I hvertfall nå etter at jeg satt å svarte på en tråd om terrengvogn - hvorpå jeg fant ut at oi, den vognen jeg skriver om nå har jeg glemt å ta med i vognoversikten med erfaringene mine.. haha

Men uansett, velkommen inn hit, og måtte vi klare å konvertere deg til å bli like gal som oss andre! :laugh: Som kjent, hvis flertallet er gale, blir det dette som er normalt! haha (og forøvrig, for å spinne videre på sammenligningen din, så er det jo blitt obligatorisk, og ikke galskap for menn å bruke MYYYYE tid og penger på bil og bilsnakk.. hehe)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6760

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
*skulle ønske min sambo var like forståelses full for min vogn mani* :silly:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Siste endring: 15 år 2 uker siden av vogndilla85.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6770

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm... jaja, ser nå at jeg går som ekstremt gal :P Det som er morsomt er at jeg satt for et års tid siden og tenkte som dere alle andre... Det var da ikke noe å bli gal på dette?!?! Jeg hadde jo funnet den perfekte vogna. Jeg hadde lister over behov, kunne mål på alle vognbager jeg kom over, snakket med folk for å få erfaringer etc etc Og ikke minst var mannen min og jeg så enige så enige... Det er bare det at når hverdagen kommer hjelper det ikke med all verdens forundersøkelser, vi er jo ikke like noen av oss. Det som passer en familie passer ikke for en annen.. Når man da ser en vogn, og ikke er helt fornøyd sel så blir man jo litt gira, kan noen ha funnet den perfekte vogn? For det er vel den vi alle er på jakt etter??? ¨
I dag gikk jeg tur i solskinnet med en singel venninne uten barn, jeg kunne informere henne om at vi der fremme så en rød simo trille, en svarat simo duovogn stod på en veranda og der er en cerox. Den er fin! Og se der, en OTH... Hun kjenner meg og vet jeg er gal... Jg går litt opp i ting til tider.
Men det som ble glemt i trådstarten her er at vi er ikke opptatt av hestekrefter, men vi er ekstemt opptatt av vekt og mål på sittedeler og størrelsen sammenlagt. Jaja, jeg har nå fortsatt lyst på en simo reisetrille jeg... Og jeg lurer fortsatt på vogna til den naboen.... :woohoo:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6772

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Har du enda ikke funnet ut hvilken vogn den naboen hadde spentsmurf :laugh: ???
Du får ta deg en luftetur me hunden så du får sove godt i natt (og vi andre :woohoo: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6773

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
"Har du lyst, har du lov" har jeg hørt :laugh: d er mitt motto :P
Ihvertfall når d gjelder vogner ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6774

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tror kanskje de er på påskeferie de også... hihi Men jeg kjørte forbi en trille i dag, og jeg aner ikke hva det var.... Men så en slik lilla vogn med hvite prikker og bamsekant ;-)

Tenkte og på at dersom vi hadde vært syklister eller skiløpere ville ingen klaget på at vi tittet på utstyr... og for å si det som det er, jeg triller vogna mi såpass mye at jeg er på lik linje med en amatør i skisporet.... hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6777

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jaja, da ble vi ikke klokere i dag heller... :S ;)
Jeg snur meg etter vogner på gata så skulle tro d var den kjekkasen, stort sett er d damer som triller så da blir ikke samboeren mistenksom, men hadde d vært en mann hadde jeg skjønt om han hadde reagert :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken modell? Hvor mange hestekrefter? 15 år 2 uker siden #6781

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Haha, ja det er hobbyen og lidenskapen vår :) Vi er opptatt av sånt, det er viktig for sånne som oss. Og velkommen som en av oss :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.762 sekunder