Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Brio joy og Brio sing
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Brio joy og Brio sing

Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6646

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
I ren latskap spør jeg kjapt og gæli' her hva som er forskjellen på disse vognene. I tilfelle noens itter inne med kunnskapen, så slipper jeg å lete meg frem til det selv ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6659

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er ganske stor forskjell på de to vognene, eneste likheten er vel svingbare hjul foran.

Joy har en mye lunere sportsvogndel, som er mer en tradisjonell sportsvogninnsats med flat liggestilling. Understellet er også annerledes, det ligner understellet til de tradisjonelle briovognene men framhjulene er byttet ut med svingbare hjul. De ser ut som de er hakket mindre enn framhjulene på sing. Uten at jeg skal si det sikkert, for har bare sett på vognene i butikk, så kan det virke som om joy har litt bedre demping.

Sing har en liten kalesje, selv om den er blitt litt forbedret på 09-modellen. Den har en helt annen type understell, og framhjulene står mye tettere enn bakhjulene. Den er ganske bred mellom bakhjulene.
Sittedelen er mer lignende bugaboo og den type vogner, den er ergonomisk utformet og når den legges ned så legger du bak hele sittedelen og ikke bare ryggen. Barnet sover derfor med baken ned i en dump og beina litt opp.
Den har en liggelengde på 96 cm, så den er ganske lang men kalesjen sitter litt lavt og fotbrettet er litt kort så på en måte virker den likevel mindre enn joy.

Brio joy er den dyreste av briovognen etter har jeg har sett, sporsvogndelen koster over 6000 kr. Brio sing kan du få helt ned i 3000 kr (på barnas hus). Den varierer veldig i pris, alt fra 3000 og opp til 4000, så lurt å sjekke.
Så brio joy er nesten dobbelt så dyr, og så godt som umulig å få tak i brukt (jeg har prøvd:) ).


Jeg har veldig lyst på en av disse vognene selv, og heller mest mot sing pga av prisen og at den dekker våre behov greit nok. Den blir uansett bare en tilleggsvogn, så ikke samme kravene til komfort.
Men tror nok Joy er en mye bedre vogn sånn generelt. Skulle jeg hatt den til baby hadde jeg klart valgt Joy.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6661

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
sing er mer trille, med andre ord! Skal ikke ha selv altså, har ei venninne på vognleting som er så nydelig snill å la meg hjelpe til. Men brio har jeg ikke peiling på!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6665

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, i mine øyne er den det:) Men for all del, mange som bruker brio sing som hovedvogn fra nyfødt.
Har vel litt med hvilke behov vognen skal dekke, for noen er brio sing mer enn bra nok som eneste vogn.
Men om det skal være eneste vogn, eller fra nyfødt/babystadiet, så ville jeg heller valgt joy.

Og joy er faktisk myyye finere i virkligheten enn det man ser på bilder :) Men det vet hun kanskje også:)

Bortsett fra at kombivogna vår er en skikkelig mandagsvogn så har vi vært veldig fornøyd med kvaliteten på brio sine vogner. Til og med den som har vært mye feil på (reparert nå) er nesten like fin selv om jeg har brukt den til to unger:)
Og brio sitty trillen vår elsker jeg:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6669

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
brio sitty virker knall ja! Så enkel og grei og litt retro!
Venninnen min er der jeg var for 6 mnd siden og insisterer på at hun bare skal ha EN vogn gjennom hele vognperioden. Haha, det tror hun det. Men jeg får nå prøve å hjelpe henne med en vogn det i det minste er en liten sannynlighet for at skal kunne vare!
Oi, det ble en skikkelig tung setning :p

Åpen for forslag forøvrig, altså hvis du måtte ha bare èn vogn, hvilken?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6679

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det måtte kanskje bli en Brio Happy med teleskop light understell, men den ville kanskje også blitt litt knapp på slutten av vognperioden... Eventuelt en emmaljunga city cross. Da har hun en all-round vogn som funker bra på all slags underlag og som ikke er for tung.

Ellers virker Brio Go helt super, den er så godt som optimal om man tåler de begrensningene små svingbare hjul foran har (de kan låses). Men sportsvogndelen har ikke helt flat liggestilling, det kan bli ett problem om babyen vokser fort ut av bagen. Likevel tror jeg en god pose/seatinsert kunne utjevnet stillingen nok til at det er helt greit å legge en baby på 6 mnd + i den. Den har lang liggeflate i sportsvognen, så passer også store barn.
Brio Joy og emmaljunga city cerox 360 kan man nok også ha så godt som hele vognperioden, kanskje supplert med en trille når barnet har passert 2-2,5 år.

Om hun kan tenke seg å ha barnet vendt fra seg når det har vokst ut av bagen er jo også easywalker sky, tfk joggster twist og oth urban jungle vogner man kan ha hele vognperioden.

Ellers kjenner jeg flere som har hatt samme vogn hele vognperioden, med kun en liten billig paraplytrille til å ha i bilen og på ferier. Det har vært Basson Roma, Brio duo/kombi, Simo duo/kombi og nyere vogner av ulikt slag. Så det går faktisk an;)
Kommer vel litt an på hvilke krav man har, og også om man blir bitt av barnevognbassilen eller ikke :P

Og Brio sitty er helt super trille ja:) HAr brukt den på turer når barnet er våken fra guttene våre var rundt året, og eldste på snart 4 kan fremdeles sitte i den om det skulle være behov for det (noe det så godt som aldri er, men greit å ha muligheten:) ). Den er utrolig god å trille, og så liten og nett samtidig som barnet har god plass og sitter veldig fritt og godt i den:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6685

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Glemte å få med at Joy har vendbart håndtak, sånn at man kan trille de store hjulene først. veldig greit på snø, grus og i litt ulendt terreng:)

Og må korrigere meg selv litt, brio joy er ikke den dyreste vognen - brio go er like dyr/dyrere;) Men den koster mellom 5500 og 6000 kr, litt etter hvor man kjøper den:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio joy og Brio sing 15 år 2 uker siden #6729

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
happy med light teleskop har jeg anbefalt. Simo syns jeg personlig må bli for tung, emmaljunga vet jeg så lite om.
Hun insistere på at vognbasillen er det fjernest tenkelige, menvi får se, den som ler ist ler best!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.917 sekunder