Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens!

Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5973

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Da tenkte jeg atter en gang å be om hjelp. Har gnålt litt om alternativene før, men nå har jeg kokt det ned til at det står mellom to typer vogner, ikke de ørten merkene innenfor.

Det står mellom en lett, liten vogn med svingbare forhjul, som simo 487, brio sing, bugaboo cameleon, teutonia fun (uten sammenligning forøvrig)

og

Romslige, men lette trehjulinger med svingbart forhjul, som tfk joggster twist, oth, cangaroo og s3

Har innsett nå at jeg må finne ut hvilken av typene jeg skal ha før jeg begynner å tenke på merke, jeg får ikke begge deler :dry:

Behovet er altså en vogn hovedsaklig til vår-sommer-høst, men det hadde jo vært fint om den gikk greit å bruke litt på snøføre ogå. Den må ha god plass, MÅ vare ut hele vognperioden. Den må være lettere enn mistralen, ha tilnærmet liggestilling og relativt lun kalesje, ihvertfall i sovestillingen. Må være mulig å få tak i brukt til under 2500,-
Det er jo to vidt forskjellige vogntyper, men de er allikevel begge motsetninger til den robuste, lune, stabile vintergode, men litt tunge Mistralen. Og noe mer en paraplytrillen!

Hva syns dere?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5976

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ville absolutt gått for en robust trehjuling! :)
Jeg står som sagt selv mellom TFK joggster twist og Emmaljunga Cangaroo...
Grunnen til til jeg ønsker å gå for en slik vogn er at jeg da har en vogn som passer til alt slags føre, og hele året. I tillegg til at det er rå lekre også da ;)

For litt over en måned siden bestod min vognstall av OTH og Bugaboo, den vognen som ble mest brukt var uten tvil OTHen...Bugabooen var veldig god til sitt bruk, men kunne ikke erstatte OTHen der jeg trengte den. OTHen derimot kunne jeg fint bruke der jeg også brukte Bugaboo.
Klart en stor trehjuling blir litt større å dra på i butikker og sånn, men ikke så stor at det er noe problem..
På tur på grus eller slaps kan du bare glemme om å få med deg Bugaboo...om du ikke kjører med vinterhjulene da. Vet noen også velger å kjøre med de store hjulene foran...men da syntes jeg hele vogna ble vinglete og rar!

Jeg klarer ikke å koke det ned til en vogn for deg, men jeg syntes det høres ut som du trenger en av de samme som jeg gjør :)

Så TFK joggster twist, eller Emmaljunga Cangaroo stemmer jeg for :)

Om du skulle velge av den andre typen har jeg mest sans for Brio sing selv...uten at jeg har noen spesiell grunn til det :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5977

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Med de kriteriene du har tror jeg at jeg ville satset på ditt andre alternativ, romslige, lette trehjulinger. Og jeg ville gått for en OTH/Mountain buggy urban jungle :) Rett og slett fordi den er fantastisk å trille, har tilnærmet liggestilling, passe lun kalesje, lett, er romslig og kan passe ut vognperioden. Jeg elsker denne vogna, og har nå kjøpt min andre. Denne er safe både sommer som vinter! Anbefales på det varmeste! (eneste minus, og da mener jeg ENESTE minus er at sittedelen ikke kan snus).
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5978

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Godt sagt! Jeg er så vinglete at du vil ikke tro det, jeg er av den typen som blir stående på bussen fordi jeg ikke greier å bestemme meg for om jeg skal sitte til høyre eller venstre - helt sant! :laugh:
Men det er fornuftig det der altså. Jeg har jo Cybexen som jeg syns er hakket bedre enn en vanlig paraplytrille, så den dekker jo de områdene en sånn med to svinbare forhjul hadde vært tiltenkt, nemlig reise, shopping og sommercafèturer.
Jeg bare syns det er et par av dem som er så fine å se på. Sing, simo 487, teutonia lambda.. sukk.
Men cangaroo og tfk er også superflotte vogner, på hver sin måte. Men du så kjedelig å måtte vente på at en av de skal dukke opp på finn til lagelig pris :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5980

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Empa skrev:
Med de kriteriene du har tror jeg at jeg ville satset på ditt andre alternativ, romslige, lette trehjulinger. Og jeg ville gått for en OTH/Mountain buggy urban jungle :) Rett og slett fordi den er fantastisk å trille, har tilnærmet liggestilling, passe lun kalesje, lett, er romslig og kan passe ut vognperioden. Jeg elsker denne vogna, og har nå kjøpt min andre. Denne er safe både sommer som vinter! Anbefales på det varmeste! (eneste minus, og da mener jeg ENESTE minus er at sittedelen ikke kan snus).

Hva har OTHen som ikke tfk eller cangaroo har da? om du har noen formening om det :) Jeg syns den ser så fryktelig lang ut. Og litt spinkel i understellet og tynn i sportsdelstoffet. SYns det er en vakker bagvogn, men. hmm..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5982

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja Oth er også fantastisk da...jeg må være enig i det altså :)
Jeg har bare fått det for meg at TFK og Cangaroo er like gode...noe jeg tror de er også...
Nå har jeg enda OTH i huset, og det satt langt inne det å tenke på å skulle kvitte seg med den...men det skal ikke forundre meg om det kommer enda en OTH i hus i løpet av vognperioden :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5984

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Nå er jeg tilbake derjeg var for en måneds tid siden, bare at da so det mellom oth og easywalker. Jeg aner ikke hvilken jeg skal gå for. Blir vel nødt til å ta den som man får tak i billigst på finn. Cangarooene er ganske dyre har jeg sett, de få som er.
Tfk også er dyr. Oth også, men innimellom dukker det opp noen til bare rundt 2500, og det forvirrer meg litt! Pourquio? Er det så stor forskjjell på årgangene at en brukt 06/07 er verdt 2-3000 mindre enn en 08?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5985

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg liker designet bedre ;) Ellers tror jeg de er like bra kvalitetsmessig. Den er ikke spinkel i understellet, ei heller tynn i stoffet :) Husk at den kom best ut på sikkerhet på en viss vogntest for noen uker siden (hehe). TFK har nok en lunere kalesje. Og den har bedre hjul enn cangaroo. Luftdekk er et must, mener nå jeg ;)Så velger du bort OTH ville jeg gått for en TFK.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5987

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis skrev:
Nå er jeg tilbake derjeg var for en måneds tid siden, bare at da so det mellom oth og easywalker. Jeg aner ikke hvilken jeg skal gå for. Blir vel nødt til å ta den som man får tak i billigst på finn. Cangarooene er ganske dyre har jeg sett, de få som er.
Tfk også er dyr. Oth også, men innimellom dukker det opp noen til bare rundt 2500, og det forvirrer meg litt! Pourquio? Er det så stor forskjjell på årgangene at en brukt 06/07 er verdt 2-3000 mindre enn en 08?

På OTH er det liten forskjell mellom 06/07 modellene. 09 har flatere liggestilling, er visst smalere mellom hjula, har koppholder, men mindre handlekurv.

Grunnen til at jeg bytta ut min var at jeg ville ha ny farge (!) og det ble like dyrt å kjøpe nytt trekk, som å heller selge 07 modellen og kjøpe 09 modell på tilbud.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5988

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg er sikkert ikke den rette til å svare, for jeg grubler på akkurat det samme selv:laugh:
Men kan jo gi noen tips kanskje:)

Når det gjelder trehjulinger så er det vanskelig å finne veldig lune vogner, de fleste er kun framovervendt og har litt åpne kalesjer - men ikke verre enn at de er mer enn lun nok vår-sommer-høst og alle blir lun om man tar på regntrekk. Om du skal beholde mistralen i tillegg så har du jo også en lun vogn til de dagene med værst vær.
Sannsynligvis vil du ved å velge enn sånn type vogn garantert kunne ha vognen ut vognperioden.
Men de kjente merkene er dyre... Ønsker du tfk, oth, easywalker, cangaroo så er det nesten umulig å finne dem til 2500 kr. Da må du hvertfall være åpen for å kjøpe en litt gammel vogn. Men har du litt tolmodighet så kan du være heldig:)
Om du går for en sånn type vogn får du høre med Plummis om du får kjøpe hennes oth, den ser veldig fin og velholdt ut ;)
Ett annet alternativ er å gå for gt safari(som får veldig mye skryt), den er litt tyngre enn f.eks oth og ew men likevel en forholdsvis lett vogn. Den kan du få tak i ny til 1500 kr nå, er på tilbud over alt. Hørt rykter om at det er pga at det skal komme en ny modell, men det vet jeg ikke:)
Så har man gt swing, litt mindre og lettere enn safari. Vet ikke så mye om den, men GuttemammaX2 har akkurat kjøpt den så du kan høre med henne:)
Babyjogger er liten, lett, veldig lett å legge sammen, og har en utrolig lun kalesje. Minus er at den virker litt mer ustødig enn de andre, så ville vært forsiktg med å henge tunge ting på styret men det gjelder for så vidt alle vogner. Aldri hørt at noen har veltet den. Barnas Hus har hatt den til 3000 kr, men den er vanskelig å få tak i brukt. Har du tid til å vente litt kan det dukke opp noen innimellom:)

Denne type vogner fungerer også veldig bra på vinterføre og terreng, så du har jo en all-round vogn.

Av den andre type vogn du nevner så er de ikke like gode på vinterføre og terreng, men du har jo forsåvidt mistralen som dekker det behovet om du beholder den vognen.

Mange av disse vognene har kalesjer som er like lite lune eller mindre lune enn på trehjulingene. Mange har også sånn liggesstilling der du legger hele sittedelen bak, og barnet sover med knekk i knærne. Noen sover knallgodt sånn, andre ikke så godt. Videre blir det ofte sånn at kalesjen følger med bak og blir lite lun/dekker dårlig mot sol etc. Dette kan avhjelpes noe med solskjerm og parasoll.
Mange av disse vognene har også mindre sittedel enn de fleste trehjulingene av den typen du nevner, men vil tro de fleste varer ganske lenge likevel om ikke datteren din er veldig stor.

Det som er positivt med mange av dem er jo at de er vendbare, så du har mulighet til å ha henne mot deg mye lenger.

Emmaljung og teutonia sine vogner har vanlig ryggregulering og full liggestilling, samt forholdsvis lune kalesjer. Har sett både fun og emmaljunga city cerox 360 til 2500 kr (fun har jeg sett billigere også).
Liker også britax sine vogner, de nyeste modellene har vanlig ryggregulering, de andre har sånn der hele setet legges bak. Har forholdsvis lun kalesje, og ok plass i sittedelen men ikke sikkert den varer ut vognperioden. Aner ikke pris på den, men er ikke av de dyreste.
Brio sing får du hvertfall brukt til under 2500 kr, nå har jeg googlet den og lest mye om den de siste dagene og det som går igjen er at den ikke har den beste dempingen og at fotbrettet er litt kort, samt at kalesjen er litt lite dekkende når den er i hvilestilling. Ellers får den mye skryt.

Nå vet jeg at du bad om råd ang. type vogn, og ikke merke, men følte at det var relevant å skrive litt om ulike merker fordi det er en del variasjon mellom de ulike merkene også som kan virke inn på valget av type vogn. Spes. med tanke på lunhet og pris.

Om du tåler å ha henne vendt fra deg så ville jeg personlig godt for en trehjuling, helst med lufthjul (evt. cangaroo som også har gode hjul). Større sjanse for at vogna varer ut vognperioden, og de er bedre å trille på flere underlag enn de med fire hjul. Mener også at de er omtrent ca like lune som de fleste firhjulingene, men med noen unntak begge veier.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5992

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja det står nok mellom oth og tfk, cangaroo ute mest pga pris. Jeg syns også oth er en penere, renere vogn enn tfk, men jeg syns som sagt den ser mindre robust ut. men det kan jo være synsbedrag. Jeg får nok slenge meg rundt og prøve dem og se ordentlig på dem i butikken når barnas hus åpner, lokalbutikken fører ingen av dem, idiotisk nok.
En annen ting er at det virker som tfk har flere finesser. hmm. også var det det med den lunere kalesjen da. AAA! jeg blir gal!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5994

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Syntes TFK er kjempeflott jeg :)
Ser OTH er enklere i utseendet altså...men de er kjempeflotte på hver sin måte!
OTH er ikke lite robust altså...laaaangt ifra, den vogna tåler det meste :)
Set TFK kan virke lunere, men OTH er ganske lun den også...hmmm... vanskelig!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5996

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Brukte så lang tid på å svare at jeg ser du har fått en drøss med svar i mellomtiden:)
Og ser ut som vi alle mener at du skal gå for en trehjuling:)

Men kan svare litt ang. ulike årsmodeller.

Når det gjelder oth så er det som Empa sier størst forskjell fra 07-modellen til 09-modellen, bedre liggestilling, noen forbedringer på bremsen, en handlekurv som ikke går borti framhjulet, 3 års worldwide garanti som gjør at alle forhandlere plikter å hjelpe deg.
Fra 06 til 07 modellen er det bare minimale forskjeller, noen lommer på kalesjen (som ikke er brukende til så mye) og plastbrett i stedet for stålbrett nede -bare bagateller altså:)
Men 04 modellen har ikke regulerbart håndtak, så den ville jeg styrt unna. 05 modellen har litt lavere under kalesjen enn de nyere modellene (altså fra 06), det er ikke mye men jeg har hatt både 05 og 07 modell og merket faktisk forskjell. Så pass at jeg ville gått for en nyere modell.
05-modellen hadde også en svakhet på noen av håndtakene, så ikke kjøp en 05 modell med sølvknapper. De sorte knappene er forbedret (knappene til å regulere håndtaket med :) )

Når det gjelder tfk så har 08-modellen forbedret glidelåser og det har vært problem med noen av hjulene, den kulen der man stiller inn stilling på hjulet. Nå står det jammen stille igjen, men den ene er hvit og den andre er sort. Plummis vet hvilken som er forbedret så spør henne om du skal ha en brukt tfk:)
Bortsett fra dette tror jeg ikke det er store forskjeller på en 06 og en 08 modell.

Når det gjelder ew så er det fra 08 (troor jeg) kommet en klips på ryggen som gir en rettere sittestilling, og fra 09 en hakket lunere kalesje.

Så vet du det når du kikker etter brukte vogner:)

Men som sagt, gt og babyjogger kan du få tak i nye til en ok pris:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5997

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men nå oppdaget jeg enda en tin! Hva er forskejllen på oth jungle swift og oth jungle enkel? Er 500 kr i prisforskjell på kids & care. Ikke at jeg skal kjøpe ny da, men ble nysgjerrig.
Tfk har jeg sett så lite av i det virkelige liv, så jeg skal ikke uttale meg for mye om utseendet på den.
Du reklamerer jo i vei for begge to så det er umulig å bli klok :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5998

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
I alle dager mammaslillevidunder, du er jo et vandrende leksikon på feltet :laugh: ikke si at du har hatt alle disse vognene?
Tror at uansett hvilket merke jeg velger så går jeg for 07 eller nyere, da er det også større sjanse for å få med garanti som fortsatt er gyldig. Og så vil jeg jo ha en som ser pen ut, selv om den er brukt!
EW har jeg mer eller mindre utelukket, den virker veldig lang og jeg syns den ser litt rar ut.
Nå som jeg endelig hadde bestemt meg for trehjuling og satte meg til å se på finn syns jeg plutselig ikke det ligge rnoen ute for meg :( typisk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #5999

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Det er så vanskelig å anbefale en av delene, når det ene er den vogna jeg har vært aller mest fornøyd med..og ikke har noe negativt å si om..Og den andre er den vogna jeg har drømt om i mange måneder, og som jeg har inntrykk av at er like fantastisk :laugh:

Forresten så er det den som har hvit kule på fronhjulet som er den forbedrede typen TFK, ikke den sorte :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6001

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men side du er så lite hjelpsom Plummis ( ;) ) så syns jeg egentlig du rett og slett skal kjøpe begge to til meg som erstatning for tort og svie :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6003

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Selvfølgelig gjør jeg det! Men da må jeg få låne dem litt innimellom!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6005

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Ser du har fått tips om GT safari og må bare støtte den ideen! Veldig grei vogn om man vil ha et billigere alternativ enn oth, her får man virkelig masse for pengene! Hvertfall nå som den er på tilbud :) Har hatt den selv og eneste grunnen for at jeg ikke var fornøyd med den var at den ikke kunne måle seg med brio happy jeg hadde rett før. Dette fordi den ikke var vendbar, ikke like lun, ikke like god fjæring, ikke regulertbart fotbrett osv. Men disse tingene er det jo nesten ingen gode trehjulinger som har uansett.

Eneste som jeg er litt usikker på er om kanskje GT safari blir litt kort i ryggen i forhold til TFK, OTH; EW osv. Syns også fotbrettet var litt rart, altså beina vil kanskje stikke utenfor før barnet er ferdig med vogn? Tror min jente hadde vokst ut av den etterhvert. GT sport er enda mindre igjen.

Babyjogger city elite er også et godt alternativ, mange som er fornøyd med den! Den er veldig lang i ryggen har jeg lest :)

Har forresten sett EW sky rundt 2500 kr på finn tidligere ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6007

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
det er klart! Du kan få låne dem når det er på tide med vasking av trekk og smøring av understell og hjul ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6009

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Guro skrev:
Ser du har fått tips om GT safari og må bare støtte den ideen! Veldig grei vogn om man vil ha et billigere alternativ enn oth, her får man virkelig masse for pengene! Hvertfall nå som den er på tilbud :) Har hatt den selv og eneste grunnen for at jeg ikke var fornøyd med den var at den ikke kunne måle seg med brio happy jeg hadde rett før. Dette fordi den ikke var vendbar, ikke like lun, ikke like god fjæring, ikke regulertbart fotbrett osv. Men disse tingene er det jo nesten ingen gode trehjulinger som har uansett.

Eneste som jeg er litt usikker på er om kanskje GT safari blir litt kort i ryggen i forhold til TFK, OTH; EW osv. Syns også fotbrettet var litt rart, altså beina vil kanskje stikke utenfor før barnet er ferdig med vogn? Tror min jente hadde vokst ut av den etterhvert. GT sport er enda mindre igjen.

Babyjogger city elite er også et godt alternativ, mange som er fornøyd med den! Den er veldig lang i ryggen har jeg lest :)

Har forresten sett EW sky rundt 2500 kr på finn tidligere ;)

Jeg tror jeg skal gå for en vogn jeg kjenner litt mer til (selv om jeg egentlig ikke kjenner noen av disse så godt), og som jeg har mer tilbakemeldinger på! GT syns jeg ikke er så fin å se på (synd at det skal bety noe, men ;) ), EW til 2500 så jeg også to av en gang, en knallrosa og en lyseblå. Tror jeg vil ha noe mer nøytralt nå.
Føler meg som en umedgjørlig tenåring som nekter å ta imot gode råd g veiledning :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6010

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Hadde brukt laaaang tid på å smøre og vaske, og det må selvfølgelig gjøres et par ganger i måneden!
Vognene hadde blitt sendt frem og tilbake som et barn på samvær annehver helg :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6012

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har ikke hatt alle de vognene nei:laugh: Så ille er det ikke:laugh: Men jeg har tilbragt mine timer på nett og i butikker for å studere vogner, så har lært meg litt etterhvert:laugh:

Forskjellen mellom urban jungle og swift er at swift er en ny og mindre modell en urban jungle, den har ti tommers hjul mot urban jungles 12 tommers dekk (ti tommer er samme str. som framhjulet til tfk). Så er den litt mindre både oppslått og sammenslått. Så kan man ikke ha bilsete på swift, men tror at man kan ha bag på den. Ellers ganske like:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6015

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Og siden swift er så ny på markedet så er den vanskelig å få tak i brukt, har enda ikke sett den på bruktmarkedet:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6016

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
bilsete trenger jeg ikke, men er beggelike stabile mon tro? Uansette r det vel vanlig urban jungle som er enklest å finne brukt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6021

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Er ikke Swift trilleversjonen av OTH da? Altså ikke noen fullverdig sportsvogn...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6027

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Plummis skrev:
:laugh: :laugh:
Hadde brukt laaaang tid på å smøre og vaske, og det må selvfølgelig gjøres et par ganger i måneden!
Vognene hadde blitt sendt frem og tilbake som et barn på samvær annehver helg :laugh:

Uff! Vi vil ikke traumatisere stakkarene. De kan jo også få problemer med sosial tilknytnimng senere, og det er jo virkelig krise for en stakkars barnevogn :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6029

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Plummis skrev:
Er ikke Swift trilleversjonen av OTH da? Altså ikke noen fullverdig sportsvogn...

Den er vel ment å være trilleversjonen, men den har visstnok omtrent de samme kvalitetene som uj likevel:) Leste til og med om en som mente swift faktisk var hakket bedre å trille:)
Men klart at de mindre hjulene nok gjør den dårligere på terreng og annet ulendt terreng:)

Står litt om vogna på vogndilla for de som er interessert i den, er noen der inne som har den:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6030

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja det er et problem nå i disse dager...men det er mange stakkars vogner i samme situasjon, så de er ihverfall ikke alene!


:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6114

Jeg ville nok gått for type TFK twist tror jeg... det er en lett vogn, men stor og romslig, og vil absolutt vare hele vognperiode... god på alt slags føre og...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6120

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Tfk, Oth eller Cangaroo ;)
Etter å ha diskutert i denne tråden er jeg kanskje tilbøyelig til å se at Cangaroo er den som blir minst aktuell for deg av de tre...skjærer meg i hjertet :laugh: Men det er fortsatt en av mine drømmevogner da!

Tror du blir utrolig fornøyd uansett hvilken du velger av OTH og TFK...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6122

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Plummis, du kan jo selge henne din rosa OTH, og så kan hun kjøpe nytt trekk til den ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6124

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh:
Den vogna står ganske ribbet nede i ganga nå.
Jeg har et sort trekk på vei :) Når jeg får det sorte trekket selger jeg den, og da er det bare å kjøpe den den som vil.
Må ha to nye vogner nemlig :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Jeg klarer ikke bestemme meg! Avgjørelsesdugnad, folkens! 15 år 3 uker siden #6126

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Der har vi saken løst ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.824 sekunder