Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Vognrabling, høyttenkning
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognrabling, høyttenkning

Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5958

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Idag har jeg prøvekjørt både cangaroo og tfk! Jeg er forelsket i begge, tror nesten jeg skal slutte å drømme om oth. Men den har jeg jo ikke prøvd da. hmm..

Tfk satt det en 3-åring oppi, så den er jo virkelig stor og romslig, fantastisk! Cangarooen var så fin og se på og så lett, men jeg syns ettåringen som satt oppi den så ut som hun akkurat hadde plass. Er den litt liten kanskje? Når jeg fra før av må regne med at vesla vokser ut av mistralen før vognperioden er over. dobbelthmmmm..

Også er det litt morsomt med vogner og geografi altså. Det kvalifiserer nesten til et sosiologistudie.
I byen jeg bor i er det emmaljunga på 1.plass, simo på 2., og så er det en del oth og s3.
Når jeg er i oslo (vest) er det oth og bugaboo over alt, en del s3 og fun og slikt, men jeg ser nesten aldri firehjulinger.
Så heri bergen ser jeg av alle ting teutonia Y2k som vel ikke lages lenger endang! Interessant altså.

Folk i byen min er jo viden kjent for å ikke like forandringer og holde fast ved det gamle, så det overrassker ikke akkurat at det går i firehjulinger der da. E>i heller at nytt og trendy dominerer aker brygge. Men når jeg ser en så gammel vogn som Y2k over alt i bergen så tenker jeg at den må+ da være innmari god?Den ser jo grei ut også. Noen med erfaringer med denne?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5962

he he, artig å se på det der egentlgi... her florerer det av Emmaljunga og Simo også...ikke så veldig mange bugaboer her nei.

Y2k hadde et vennepar av meg, og der datt hulene av ( de pinnene som skal holde fast hjulet ble ødelagt, og de fikk ikke tak i ny. ellers tror jeg de var veldig fornøyd med den.. god vogn, med masse plass!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5963

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Du drømmer iallefall om de samme to vognene jeg gjør ;)
Er også veldig i tvil om hvilken av de jeg skal velge først...men regner med å ha prøvd begge før vognperioden er slutt.
Er enig i at Cangaroo virker en del mindre enn TFK...men TFK er jo enorm da :)
Har prøvd både jenta mi på snart 3 år, og gutten min på 1 år oppi Cangaroo...begge har god nok plass. Men nå er ikke jenta mi kjempestor da!
Syntes begge vognene virker fantastiske! Det er TFK jeg har siklet etter lengst...
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har prøvetrillet dem i butikken, kikket og målt dem opp og ned...
Har til og med stoppet folk med TFK eller Cangaroo på gata, spurt om vognene... folk må jo tro jeg er gal :laugh:
Denne byen er ikke så stor at jeg merker forskjell på hvilken side jeg er av byen på vognene...
Det er en del Bugaboo og TFK her....men det virkelig kryr av Quinny comfort 3xl :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5967

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Å få erstattet deler må jo være en kjempeulempe med utgåtte vogner ja. har ikke tenke å kjøpe meg en altså, jeg bare tenkte at det må være en veldig god vogn når så mange har den her borte og den er såpass gammel! Aldri sett den på østlandet jeg.

Dette med lansdeler og bydeler er egentlig veldig interessant! Også er det litt sånn klasseskille med vognvalg også, innad i byene.

Plummis, det der har jeg også begynt med, å stoppe folk. Det var sånn jeg forelsket meg i mistralen. Merker forskjell på det ogå faktisk. timmy og mistral har jeg fått prøve i hjembyen, og de så litt rart på meg og var litt tilbakeholdne, mens da jeg spurte om cangaroo og tfk her i bergen fikk jeg en god dose ivrig reklamering på kjøpet!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5969

Artig å lese om vognerfaringene og observasjonene du har gjort deg iløpet av dagen :D Å atoppe og spørre var kjempelurt. Jeg har aldri turt det :blush:

Måtte google Y2K nå, den må være fra før min vogninteresse kom, og fant ut at det er den kusina mi (som bor i Bergen!!) har :laugh: Artig!

Har prøvd vogner idag vi og, eller trille. Var hos Lucas' oldemor, og der lånte han basson trillen til tremenningen sin. Han satt kjempegodt i den, og den gikk fint å trille på de elendige veiene ute på gokkelandet, så nå vurderer jeg den også.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5971

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvilke er det du vurderer da? Sammendrag takk ;)
Den bassontrillen, er det den som finnes i sånn veldig grønn, med fpose?or
tBarnevogner- teknikk, filosofi, geografi og sosiologi burde være et fag i tredje videregående. Da hadde man sluppet å prøve og feile så mye. men så er det kanskje halve moroa å prøve nye vogner ja :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5974

Utenom bassonen vurderer jeg Titanium Breeze, TFK Buggster og Maclaren trillene. Breeze fordi jeg liker den (har bare sett - ikke prøvd) og fordi økonomien sier ja til den. Buggster har jeg hørt mye mer bra om, og prisen er grei. Det negative er at det fort blir dyrt når vi må kjøpe fotpose, regntrekk og reisebag. Maclaren har jeg blitt anbefalt så mange ganger her - så den må jo bare prøves. Gjenstår bare og komme meg til Bergen på testing og shopping :laugh:

Glemte og spørre hva mer en basson trillen var, men det var koppholder på, så tror det er Luna etter litt googling. Deres var lyseblå og grå.

Den vi ender opp med blir ferietrille og pappavogn. Vet ikke om jeg tørr og sende med han de dyreste vognene, tviler på at han ville ersattet noe om han ødela det. Kjøpe vogn selv er det også tvilsomt at han gjør, men det skjønner jeg.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5975

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Er ikke maclaren noe helt annet i forhold til de andre? Mer paraply? Men en har jo en spesiell kalesje og det er vel demping på techno, så den stiller sikkert i en klasse for seg!
Hvor gammel er gutten din igjen?
fryktelig vanskeligå velge, det vet jeg akt om ;)Lurer på om jeg ville tatt den breezen jeg, om det er risiko for at både flyselskap og pappa ødelegger vogna ;) Eller luna, den har jeg sett til en rimelig penge på finn, men det er sikkert ikke mange av dem!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #5979

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har jo hørt veldig mye fint om Maclaren her inne da...og det er fra MammasLilleVidunder og Hønemor...så da stoler jeg på den er god ;)
Jeg har selv kikket masse på Buggster, syntes den virker veldig herlig til å være trille...den er veldig lite trille til å være det...om du skjønner hva jeg mener :laugh:
Syntes Buggster er kjempefin utseendemessig også da... I tillegg til at den har masse av de kvalitetene jeg ser etter i en trille.
Men om du er avhengig av full liggestilling har ikke Buggster det, men Maclaren har det...

Skjønner du ikke vil sende en dyr vogn du er veldig redd for med pappaen...spesielt ikke om han ikke ville erstattet den om han fikk den ødelagt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6000

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Grunnen til at halve Bergen triller y2k vogner er at den var veldig popis en periode for noen år tilbake, pluss at Biteringen solgte veldig mange av dem. Var ikke samme utvalget i Bergen da som nå, simobutikken hadde f.eks bare simo og brio duo/kombi/bagvogn og triller da jeg var der i 04/05 for å kjøpe vogn til eldste. Bare året etter var utvalget enormt mye større, og det er det enda. Ikke var det noen andre store kjeder der heller på den tiden. Så skulle man ha noe annet handlet man på biteringen, og der handlet de fleste y2k.

Så er det vel mange som bruker vognene opp igjen, eller foretrekker å kjøpe brukt i nærheten av der de bor.

MEN det er så absolutt ikke bare y2k som trilles der, det kryr av oth, tfk, spirit s3, bugaboo og mange andre også:) Sikker bare så lett å legge merke til y2k siden den er så sjelden ellers:) Men den er tung og stor, ville aldri hatt den...

Ellers er det litt rart hvordan noen vognmerker går igjen på de ulike stedene. Likevel synes jeg ddet har vært en utvikling også der de siste årene, blir flere ulike vogner alle steder nå:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6002

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Kjemperart ja...Lurer på hvorfor sørlendinger liker så godt Quinny comfort? Den er jo ikke noe god engang! :laugh:

Fikk plutselig lyst til å sette meg midt i markens for å kikke på vogner nå, men kombinasjon av at det er kveld og at det er påske gjør det vel lite sannsynlig at det triller rundt så masse vogner mist i byen akkurat nå! :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6004

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja absolutt, oth og s3 var de andre jeg la merke til her! Massevis av other! Var ikke det at jeg mente det er flest y2k, bare at det er en vogn jeg aldri har sett på østlandet siden jeg begynte å legge merke til barnevogner :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6006

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Den vi ender opp med blir ferietrille og pappavogn. Vet ikke om jeg tørr og sende med han de dyreste vognene, tviler på at han ville ersattet noe om han ødela det. Kjøpe vogn selv er det også tvilsomt at han gjør, men det skjønner jeg.

Du kan jo kjøpe en billig litt eldre vogn å ha stående hos pappaen, så slipper du å være redd for den.
Da tror jeg at jeg hadde gått for en breeze eller en annen forholdsvis billig reisetrille, og så heller tatt meg råd til å kjøpe en billig som blir stående hos ham. Går du for en litt eldre simo trille, brio race, teutonia timmy el så får han en grei trille som du kan finne brukt til rundt 800 kr.

Da jeg sammenlignet Breeze med buggster (og med tanke på maclaren) så virker den litt mer plastikk, den har ikke helt den samme komforten og man ser at det er en billigere trille. Men den var ikke så ille heller, jeg tror den fungerer utmerket til sitt bruk og kan ikke skjønne at den ikke skal være verdt prisen. Man får jo to breeze for prisen av en buggster:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6008

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Ja absolutt, oth og s3 var de andre jeg la merke til her! Massevis av other! Var ikke det at jeg mente det er flest y2k, bare at det er en vogn jeg aldri har sett på østlandet siden jeg begynte å legge merke til barnevogner :)

Skjønte det:) Du er ikke den første som kommenterer hvor mange y2k er det er i Bergen, så jeg tenkte bare jeg skulle forklare hvorfor:)
Drøssevis av other ja, det er nok Biteringen sin skyld det også:laugh: Så er det jo en knallgod vogn da! Super i en by med masse brostein, da den er super på sånt underlag samtidig som den er så smidig å trille på butikker:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6011

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Men finner fortsatt ingen forklaring på hvorfor det er så mange Quinnyer i Kristiansand... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6013

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
brostein har vi en del av i hjembyen også ja, men jeg innbiller meg at tfk ikke er noe dårligere enn oth der! Det som kmommer til å avgjøre tror jeg nok blir prisen, pluss at jeg er litt usikker på hvem som blir minst sammenlagt og hvilken som er smalest/kortest.

Ligger biteringen på nesttun? lurer veldig på å ta en tur den korte åpningstidne på lørdag. Hmm. Ikke råd til å kjøpe ny uansett da. Men de har kanskje oth og tfk i simobutikken i byen også. weiss do?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6014

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Rart dette med vogner og geografi! Morsomt at det bare er her i Bergen det kryr av teutonia Y2K, og greit å få en oppklaring på hvorfor også ;)

En annen vogn av det fortiden kryr av her i byn er koelstra, har blitt veeeldig mange av den nå i det siste! Sikkert fordi den har vært på salg en stund nå. De har jo solgt den gamle modellen billig nå før den nye vendbare kommer ;) Ellers er det litt av alle slags tror jeg, eller jeg ser egentlig få emmaljunga edge i forhold til andre modeller.

Når jeg var i ålesund var det teutonia mistral og s3 OVERALT! Var mange stokke der også. Var nesten tydligvis kun teutonia og stokke folk hadde der oppe, brio happy så jeg ikke en gang.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6017

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kun biteringen og barnas hus som har oth, barnas hus har både oth og tfk.
Biteringen ligger på nesttun ja (eller egentlig så ligger den på midttun som ligger litt ovenfor Nesttun, men du er i riktig retning:) )

Tfk er smalest og blir minst sammenlagt. De er vel ca like lange oppslått, men mulig oth er hakket lengre. Men tfk er mest ruvende.
Tror tfk også har litt bedre demping.
Men oth har best trillekomfort.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6018

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja teutonia er det flust av i kristiansund også, både mistral, timmy og s3! Det er trydeligvis nordmørevognmerke numero uno ;)

Koelstra syns jeg er en vakker bagvogn med stor V, det er så mange flotte farger og den er så balansert i forholdet mellom understell og bag. Sukk. Men jeg ble veldig skuffet for jeg syns ikke jeg så noen nesten! Bare to svarte har jeg sett på to dager med byvandring.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6020

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Guro skrev:
En annen vogn av det fortiden kryr av her i byn er koelstra, har blitt veeeldig mange av den nå i det siste! Sikkert fordi den har vært på salg en stund nå. De har jo solgt den gamle modellen billig nå før den nye vendbare kommer ;)

Har ikke fått med meg at Kolestra kommer med en vendbar trehjuling? :woohoo:
Vet du når eller om det ligger noe info om den ute nå?:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6022

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvilke vogner det er mest av har nok både litt med smitteeffekten, men også hvilke type vogner som forhandles de ulike stedene. Der kan det være store variasjoner, og har helt klart noe å si for hvilke vogner folk kjøper:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6023

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
MammasLilleVidunder skrev:
Kun biteringen og barnas hus som har oth, barnas hus har både oth og tfk.
Biteringen ligger på nesttun ja (eller egentlig så ligger den på midttun som ligger litt ovenfor Nesttun, men du er i riktig retning:) )

Tfk er smalest og blir minst sammenlagt. De er vel ca like lange oppslått, men mulig oth er hakket lengre. Men tfk er mest ruvende.
Tror tfk også har litt bedre demping.
Men oth har best trillekomfort.

I likhet med Plummis gjør du alt du kan for å gjøre det vanskelig å velge!! Lurer nesten på om Tfk fikk en knapp nå jeg, pga størrelse og demping, i tillegg til lunere kalesje. Trillecomfort hører jeg othtilhengere prater om i hytt og gevær, men jeg blir aldri riktig klok på hva de legger i det :huh:

Oth er den fineste sportsdeltrehjulingen jeg vet om, men om tfk passer meg best på alle andre måter så er ikke den så lite fin å se på at det bør bety noe! jeg må bare få sett den live!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6024

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja fortell!! Vi må jo få med oss alle nyhetene her :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6026

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, sorry:laugh: Men så blir du sikkert veldig fornøyd når du først velger da:)

Jeg stod og vinglet mellom oth og tfk sist, og valget falt til slutt på oth. Sikkert litt fordi jeg visste hva jeg fikk, siden jeg har hatt den før. Synest også den er betraktelig med å trille. Og den virker bedre kvalitetsmessig, en mer solid vogn.
Men skal ærlig innrømme at nå hadde jeg heller valgt tfk, nettopp pga av størrelsen sammenlagt, størrelsen på sittedelen, regulerbart fotbrett og håndbrems.

Angående trillekomforten så kan det ikke forklares, det må prøves så skjønner du hva som menes;)

Sikker lurt å se dem live!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6033

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Trillekomforten er såpass at det er den beste vognen jeg noensinne har trillet...det er nesten så den drar deg oppover bratte bakker :laugh:
Virkelig, det føles nesten slik!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6036

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
håndbrems er en annen ting ja, jeg har en 30 meter lang bakke fra huset som går rett ut i et kryss uten fotgjengerfelt. Om vinteren er det halvstrødd hålke, om høsten våte, sleipe høstløv og resten av året rullende grus. Ha, det hadde jeg ikke tenkt på. Enda et poeng til tfk! Da er det bare utseende, tilgjengeligheten og denne berømte trillekomforten til oth som står i veien for at TFK er avgjort biff!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6039

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Men jeg tror ikke TFK er så langt unna i trillekomfort altså ;) Hadde jeg trodd det ville jeg aldri tenkt på å selge OTHen min!
Syntes TFK er like pen jeg...bare på en annen måte..litt tøffere!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6042

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Selv om jeg synest oth har en mye bedre trillekomfort så tror jeg for det første at det kanskje er litt vanesak, og for det andre at selv om oth er bedre så er den ikke så mye bedre at de andre funksjonene på tfk ikke veier opp. For tfk er også god å trille, mye bedre enn mange andre, bare ikke like god som oth:P
Ville ikke hengt meg for mye opp i det!

Så da er det kanskje bare det med tilgjengelighet til varekurven da, men tror man finner seg løsninger på det:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6043

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jja jeg syns absolutt ikke en er stygg altså! Jeg er bare ikke så tøff av meg;) men sambo hadde sikkert blitt fornøyd med tfk! Hehe, jeg lurer på hvordan jeg skal få lurt en ny vogn i hus. Med mistralen i ny farge har jeg jo forklart at det bare er fargebytte, selge først og kjøpe etterpå. Men dette blir vanskeligere. Kanskje jeg "vinner" en brukt tfkvogn :laugh:

det greie med å kjøpe brukt er forøvrig at jeg ikke trenger å lide meg gjennom fargevalg, man må ta det man får tak i!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6046

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja nå kan det jo hende du vinner en splitter ny TFK i morgen da ;) Og da er jo problemet løst!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6047

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hehe ja det er sant. men da måtte jeg jo valgt farge da- noe så strevsomt :laugh:
Selger du oth'en selv om du skukke vinne en tfk, eller beholder du begge da, siden penger ikke blir noe problem?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6050

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: Ja da var det fargen ja!
Jeg vinner garantert ikke, jeg har IKKE flaks på området!
Men hadde jeg vært så heldig ville jeg fortsatt solgt OTHen, brukt pengene til å kjøpe en trille eller liten vogn til dattern min...om jeg ikke måtte prioritert bilsete først da...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6053

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
MammasLilleVidunder skrev:
Hvilke vogner det er mest av har nok både litt med smitteeffekten, men også hvilke type vogner som forhandles de ulike stedene. Der kan det være store variasjoner, og har helt klart noe å si for hvilke vogner folk kjøper:)

Ja det tror jeg også!I Ålesund stod teutonia godt synlig i alle butikkene, brio happy hadde de ikke fremme en gang. Og når jeg spurte etter den fikk jeg bare til svar at nei den var så dyr, men den er jo ikke dyrere enn andre vogner, hehe.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6055

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, det var rart svar fra en selger:laugh: Og happy er da virkelig ikke av de dyreste, teutonia er jo dyrere;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6063

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Det finnes masse snåle vognselgere..som bare så virkelig ikke har peiling.. Har også fått høre mye rart i butikkene..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6097

MammasLilleVidunder skrev:
mamman~til~lucas skrev:
Den vi ender opp med blir ferietrille og pappavogn. Vet ikke om jeg tørr og sende med han de dyreste vognene, tviler på at han ville ersattet noe om han ødela det. Kjøpe vogn selv er det også tvilsomt at han gjør, men det skjønner jeg.

Du kan jo kjøpe en billig litt eldre vogn å ha stående hos pappaen, så slipper du å være redd for den.
Da tror jeg at jeg hadde gått for en breeze eller en annen forholdsvis billig reisetrille, og så heller tatt meg råd til å kjøpe en billig som blir stående hos ham. Går du for en litt eldre simo trille, brio race, teutonia timmy el så får han en grei trille som du kan finne brukt til rundt 800 kr.

Da jeg sammenlignet Breeze med buggster (og med tanke på maclaren) så virker den litt mer plastikk, den har ikke helt den samme komforten og man ser at det er en billigere trille. Men den var ikke så ille heller, jeg tror den fungerer utmerket til sitt bruk og kan ikke skjønne at den ikke skal være verdt prisen. Man får jo to breeze for prisen av en buggster:)

Godt noen tenker lengre enn meg! Det hørtes veldig lurt ut. Da kan jeg kjøpe ferietrille nå uten å tenke på at den må være god til dagligbruk hos pappaen. Noen pappavogn er ikke aktuelt med det første heller, så da har jeg tid til å kikke litt på finn ;) Tusen takk for supert tips, hva skulle jeg vell gjort om jeg ikke hadde funnet dere her inne? :kiss:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6102

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så fint å kunne hjelpe;)

Blir det en breeze på deg da eller?:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6106

Tror nesten det, Lucas må bare prøvesitte først. Den er så billig at det kan bli "bruk og kast" om den er helt elendig :laugh:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6110

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: Lurt tenkt!

Håper pappaen tar god vare på den! Litt kjedelig å måtte kaste den er det da :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6132

Blir det breeze så kjøper vi en bruktvogn til å ha hos pappaen. Men det er uansett ikke aktuelt med det første.. de ser hverandre så lite at L ikke kjenner han enda.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6218

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg sitter og venter på en breeze selv også... kanskje kan vi vente sammen????

Hahahahaha, men må bare si dette også.. Har egentlig aldri opplevd mer talentløshet, må bare si dette i forbindelse med snakket om rare ansatte i utstyrsbutikker. Lurer på om jeg skal søke jobb i en slik jeg, om jeg trenger en ny jobb etter hvert. . Jeg var og tittet på den evindelige breeze jeg maser om. Ringte først om de hadde den, og det hadde de ikke. Da jeg kom dit stod den og lyste mot meg i knall grønt. Da fant jeg ut at denne trilla ikke var noe for oss, da kalosjen er helt talentløs. Vi var tilbake noen dager senere for å titte på barnesete og blant annet buggster s. Ser samtidig på breeze, og vet dere hva?! De hadde montert kalosjen feil veg, ikke rart den så ut som en grønn frosk der den stod! haha Jaja, så da roet jeg meg ned og bestilte trilla fra en nettbutikk isteden. Dessverre takket jeg nei til et godt tilbud på trilla brukt, pga kallosjen som var feilmontert i butikken. Men det verste var at det var jeg som oppdaget at den satt feil og ikke de ansatte i butikken! seriøst altså.

Og ikke nok med det, de viste ikke en gang at man kunne montere bag på buggster s eller adapter for maxi cosi. Og på buggster nektet de for at det fantes bøyle og adaptere... Jaja, gleder meg til å trille innom med adapteren min jeg :lol:

ROtete skrevet dette her men, men....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 15 år 3 uker siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6332

Så du likte den etter at kalesjen kom på rett? Høres bra ut!

Men huff, høres ut som de tilsette i den butikken ikke har barn :P Fikk meg en god latter nå :laugh: Du skulle tatt bilde og sendt det inn til ledelsen, eller vognprodusenten :P

Egentlig burde det bare jobbet mødre med mye erfaring (eller vognengasjerte fedre) i barnevognbutikkene, da tror jeg de hadde blitt hevet et par hakk. Har merket det godt selv, at jeg ofte kjøper det selgeren forteller at "Den brukte jeg til mine barn", selvom det kanskje bare er et salgstriks av og til.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6338

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hun ene har i alle fall ikke barn, og jeg ler meg skakk av henne til tider. (sjefen/eier der er i perm med nr 2 nå, så hun kan jo litt da...) men... jeg var innom og spurte etter tips til vogn, og da kom de ikke opp med noen ideer. Hun uten barn forsøkte å lure på meg verdens beste trille buggster s. De ble litt paffe da de forstod jeg kunne mer om den enn de. Huff, ikke for å høres ekkel ut, men de viste ikke om adapter mulighet eller det med bagen... Sært. Så da jeg var innom og skulle titte på breeze så sa samme dame at den var VERDENS beste haha og da likte hun egentlig ikke buggster s. :ohmy:
Hadde det ikke vær for at jeg ikke har kjøpt noen vogner der, men bare testet vogner der, så kunne jeg nok blitt litt mer bitch og satt henne på plass. Men.... De ligger over i pris så da handler jeg på nett eller andre butikker.
Ellers er de ganske flinke der, med at en av dem har ansvar for hvert merke. Hun som måtte fikse titanium har egentlig ansvar for teutonia, og var enig med meg i at vogna var RAR. hihi Dere skulle sett den. Jeg får montere min kalosje feil og ta bilde så dere får sett tror jeg.... hihi
Hun har barn selv, by the way, men hun sier den har jeg til mine barn om hver eneste vogn, bare for å få solgt noe... Og i virkeligheten har hun barn godt over vognalder haha
Men kanskje vi skal starte vår egen vognbutikk????
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 15 år 3 uker siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6374

Jeg bør vell kanskje begynne å bli litt mer skeptisk til "Den hadde jeg til mine barn" skjønner jeg. Er nok litt for naiv.

Barnevognguiden barnevognbutikk med brukerne som selgere tror jeg hadde vert noe! ;) Med uslåelige priser, nettbutikk og "filialer" over hele landet! Også måtte vi produsert egne barnevogner, med ALT en barnevogn skal ha! :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6375

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
oooh for en strålende ide! et slags alternativ til finn.no, med bare brukte barnevogner. ikke så dumt det egentlig!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognrabling, høyttenkning 15 år 3 uker siden #6376

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi kunne nok vært til uvurderlig hjelp for de stakkars produsentene... men hvem vet, kanskje har de spioner rundt på forumene???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.422 sekunder