Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Teutonia S3

Teutonia S3 15 år 3 uker siden #5919

Hvordan vil dere si denne vogna er hvis man IKKE skal ha den i bil, ikke gå på grusveier og ikke i dyp snø og slaps? :P
Vi kommer til å bo 5 min. gange fra sentrum i en by og det fins ikke grusveier der vi skal gå, så det er ikke et problem vi trenger å ta stilling til.
Er ute etter trillekomfort og hvordan mindre barn sitter i den.
Jenta mi er 4 1/2 måned og liker ikke å ligge på rygg lengre, så denne vogna har vi sagt ja til å kjøpe. :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #5922

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har dessverre ikke hatt s3, men har hatt s4 som er samme vogna...bare andre hjul foran ( to små tett sammen)
Pga av hjulene var jeg ikke særlig imponert over trillekomforten, men tenker absolutt det er noe helt annet når det er snakk om en s3 :)

Selve sittedelen var jeg veldig fornøyd med :) Jenta mi var vel rundt 6 måneder når vi hadde denne vogna...jeg kjøpte en billig mykbag å ha oppi, for dette var på vinteren og jeg ønsket å gjøre det så lunt som mulig.
Den har full liggestilling, så det er ikke noe problem å få små barn til å sove godt i den. God sittestilling var det også. Enkel regulering av ryggen.

Det lille jeg har sett og testet s3 i butikken merker jeg jo at det er en helt annen vogn å trille på enn s4...har hørt den er veldig god :)

Eneste negative jeg kommer på å ha hørt er at den er en av de vognene folk har opplevd velt med.. Men det kan vel forhindres ved å ikke ha tunge stellevesker på når barnet er vendt mot deg..

Tror nok du blir fornøyd :)

Så håper jeg noen s3 eiere kan komme inn å fortelle litt mer :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #5925

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Hei

Jeg har hatt s3, og det jeg var minst fornøyd med var:
- tung å få ut og inn av bilen
- tok stor plass sammenlagt
- vond å trille på annet enn asfalt
- kort i ryggen (ville ikke holdt ut vognperioden for oss)
- vondt å komme til handlekurven

Positive ting med vognen er:
- stor og lun kalesje
- vendbar
- god å trille på asfalt
- flott design
- utrolig praktisk regntrekk med skygge (ekstrautstyr)

Til ditt bruk tror jeg du vil bli veldig fornøyd med vognen, så jeg kan anbefale den.
Vet om mange som er kjempefornøyd med vognen.

Har forøvrig aldri opplevd at den har vært ustabil eller vippete.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #5972

Takker for svar! :)
Siden vi ikke har bil, så slipper vi heldigvis å erge oss over størrelsen sånn sett. :P
Nå gleder jeg bare enda mer til vi skal kjøpe den! :woohoo:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #5989

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Det er stort å få ny vogn i hus ja :cheer: Skjønner godt du gleder deg!
Når er det du får vognen?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #5995

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Og hvilken farge skal du ha? Denne vognen drømte jeg også om, og hadde jeg bodd til slik som deg hadde jeg vært den lykkelige eier av en brun 08-modell! :) Men her er det grus, brostein, eier ikke bil, verdens verste vinterføre og elendig brøyting, så det blir med drømmen. Jeg lever en gjennom heldiggriser so, deg;9
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #6101

Ikke for å komme og ødelegge den gode stemninga, men i det siste har jeg funnet flere ting jeg ikke liker med s3 :dry: Lucas har bare brukt den med vinterposen, men når han sitter uten pose sitter han dårlig. Sklir så langt ned, og det ser veldig ubehaglig ut. På den midtre stillingen kommer han ikke godt nok opp, og full sittestilling kan bli litt for bratt. Kalesjen dekker også dårlig når vi bruker full sittestilling.

Håper at vårpose gjør samme nytten som vinterposen, så han sitter bedre. Om ikke gjør sikkert seat-insert nytten :)

Nå kan det være at jeg ubevist leter etter feil fordi jeg har så lyst på ny vogn :blush: Utenom hjulene har jeg likt spiriten godt :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #6103

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det med sittestillingen synes jeg er ett problem på alle vogner med lik sittedel. Når barna er små og begynner å sitte oppreist så sitter de mye bedre i en ergonomisk formet sittedel. Men da er det kanskje andre egenskaper man må velge bort, så blir jo en smakssak hva man legger mest vekt på. Jeg tror nok også at ett sitteunderlag e.l kan hjelpe på sittestillingen:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #6180

Jeg skal betale vogna når bankene åpner etter påska, så får jeg vel den noen dager etterpå, tenker jeg. :cheer:
Det er en 08-modell i sort.

Jeg kommer nok til å synes denne vogna er rene himmelen, det kan ikke bli verre enn den vogna vi har nå.
Et gammelt Simo-vrak fra 2001 som vi kjøpte i full fart like før fødselen bare for å ha noe. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #6182

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
08 modell...ja da får du deg ei flott vogn ja :cheer:
Du kommer nok til å merke stor forskjell på det å trille tur fremover!
Utrolig herlig :)
Og sort er en kjempegrei farge, tror jammen det blir sort vogn på meg også :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia S3 15 år 3 uker siden #6204

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tror du blir fornøyd jeg. Vi bor slik til som deg høres det ut til. Bare vær klar over det som ble skrevet om velt og at handlekurven er liten. Jeg har ikke opplevd velt selv, men er påpasselig med ikke å laste håndtaket med tunge ting.
Gled deg!
Ps. jeg har ikke softbag i min men kjøpte vindtrekk, det er utrolig genialt! Har også fotforlenger som jeg er nesten mer fornøyd med enn noe annet!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.541 sekunder