Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Emmaljunga Nitro City
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Emmaljunga Nitro City

Emmaljunga Nitro City 15 år 3 uker siden #5708

  • Alva
  • Alva's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
Hei

Er ny her inne, men fikk tips om å høre med dere damer :)

Jeg har tenkt lenge og vel på hvilken vogn vi skulle velge når vi plutselig fant ut at nr 4 er på vei og vi må ha ny. Etterå ha kikket i butikker, målt, tenkt, revurdet, spurt andre osv har jeg til slutt endt opp med Emmaljunga Nitro City. Problemet er bare at denne er såpass ny at det er vanskelig å få tak i andres erfaringer med den, så håper kanskje noen av dere har litt erfaring?

Jeg har hørt at Emmaljungavogner kan ha litt dårlig fjæring i starten, men også at de går seg til etter noen ukers bruk, stememr det for dere? Grunnen til akkurat denne vognen er mange, men kan jo nevne at vi ikke kommer til å bruke den noe særlig på verken slaps eller grus, så to små hjul er ikke noe problem sånn sett.

Håper noen kan dele sin erfaring her :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga Nitro City 15 år 3 uker siden #5712

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har ikke noen erfaring med vognen, men måtte bare stikke innom og si VELKOMMEN HIT :)

Jeg har veldig sansen for Emmaljunga, så jeg tviler vel ikke særlig på at det er kvalitet uansett hvilken vogn du kjøper der :)
Har som sagt ikke hatt denne vognen, men jeg har hatt Bugaboo og kan dele erfaring med det å ha vogn med små hjul foran iallefall :)

Problemene med små hjul kom først og fremst når underlaget ikke var helt jevnt, altså som du nevner...snø, grus og sand. Fikk også litt problemer på brosteiner eller liknende...da kunne vognen plutselig få seg en bråstans.
Om veien helte over til en siden trakk vognen veldig til den siden også...men ser den vogna du har valgt er lett, så det vil sikkert ikke være den største vanskligheten det heller.
Jeg opplevde et par nestenvelt med Bugaboo, men det var om jeg trilte vogna bak meg og skulle svinge den litt for krapt mot meg igjen...men man kan kanskje ikke forvente den er like stabil som en firhjuling..
Nå skal jeg ikke si den er umulig å bruke på tur, for det er den garantert ikke :) Det finnes bare vogner som er mye bedre til det bruket.

Når dette er sagt er en slik type vogn genial til shopping og byturer...også reiser. Den snirkler og snor seg frem overalt. Det at den er så lett er også herlig :)
Den tar sikkert liten plass i bil...ser slik ut.
Og så ikke minst...den var veldig veldig fin :)

Virket som du var veldig klar over hvilke begrensninger den eventuelt har, så til ditt bruk er den sikkert flott :)

Ang fjæringene har jeg ikke noen peiling dessverre :)

Håper å se deg mer her inne :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga Nitro City 15 år 3 uker siden #5814

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Velkommen inn hit:)

Nitro City er som du sier så ny at det ikke er mange som har erfaring med den, tror dessverre ikke at det er noen her inne (som jeg vet om) som har denne vognen. Men tror kanskje noen inne på vogndilla har prøvd den, mener jeg leste noe om den der inne:)

Emmaljunga får jo generelt mye positiv omtale, så denne vognen er sikkert ikke noe unntak:)
Og de svingbare forhjul er supert å trille så lenge man ser begrensningene:)

Har ikke erfaring selv, men har hørt det samme som deg om at dempingen på emmaljunga går seg til. Den kan jo også stilles på mange av modellene, og det er det jo noen som ikke har fått med seg når de klager over dårlig demping:) Sånn generelt så får jo emmaljungavogner skryt for god demping, og om du i hovedsak triller på jevnt underlag likevel så tror jeg nok at vognen er ett bra valg:)

Om du bestemmer deg for å kjøpe den så får du legge inn en brukererfaring når du har fått prøvd den litt, er nok flere som er nyskjerrige på den:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga Nitro City 15 år 3 uker siden #5932

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ingen som har prøvd Nitro city?

Sikler på denne vognen selv, så ønsker gjerne å høre om noen har fått testet den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga Nitro City 15 år 3 uker siden #5942

  • Alva
  • Alva's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
Takk for svar :)

Jeg tror nok vi går for denne jeg. De gangene vi skal gå på ugjevnt underlag, så kommer vi sikkert til å bruke MeiTai eller noe sånt i stede uansett.

Skal heller legge innpå erfaringer når jeg har fått noen, men vesla kommer ikke før i august, så det er enda en stund til. Blir spennende! Både med ny baby, første jenta av fire barn og ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga Nitro City 15 år 3 uker siden #5946

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja trenger noen med erfaringer med denne vognen her :)
Gleder meg til å lese brukererfaringene dine!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.663 sekunder