Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Teutonia Spirit S3
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Teutonia Spirit S3

Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5358

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Hva er ca pris på denne?
Har fått skikkelig lyst på den ;) Med mindre prisen gjør at jeg plutselig ALDRI har hørt om den.. :P
Tenkte den kanskje er grei å ha på bytur ol? Grei vogn å ha liggende i bilen liksom.
Men må selvfølgelig plassere minien oppi og teste :) Syns det er så vanskelig å bedømme plassen i vogna bare etter bilder..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5362

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg også drømte våte drømmer om denne vogna! i fashion brun. sukk!
Men den skal visst ta ganske så stor plass i bilen har jeg hørt! Nypris på bare sportsvogna liger vel på rundt 5000 tror jeg? Også mange brukte på finn til rundt 3-3500!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5379

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Wæææææ! :ohmy: Da blir det ikke NY vogn iallefall! Har så lyst på den i rødt jeg da..:cheer: Syns den er kjempetøff!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5387

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Rød har jeg aldri sett på finn :( Men om du bor nær svenskegrensa kan du jo se på blocket.se? Der legges det ut flere titalls teutoniaer av ulike slag hver eneste dag, mange fler enn på finn.
Er mange som legger ut røde Fun ihvertfall, har ikke lagt merke til røde s3er.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5388

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
En av 06-modellene er i sort og rød. HAr sett flere sånne på finn, du kan sikkert finne en til rundt 2500 kr om du leter litt. Kanskje det dukker opp en helrød også om du har litt tålmodighet:)

Den passer helt sikkert til gutten din nå, men synes barn fort ser litt forvokst ut i den vogna. Så en gutt på 2,5 i den vogna, og han så veeeldig stor ut i den;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5391

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja alle teutoniavognene er vel kjent for å være litt korte i ryggen også, at de ikke pleier å vare hele perioden ut. Kanskje det er det jeg skal satse på, at vesla blir for stor til mistralen så vi bare MÅ ha ny vogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5394

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Dårlig med svenskegrense her..:laugh: Men får ta en titt innom fordèt kanskje :)

Huffda, den er såpass liten?
Han er jo på str med en toåring, så da blir det sikkert dumt.:unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5395

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, alle teutoniavogner er litt korte, men av en eller annen grunn så ser store barn større ut i spirit enn f.eks mistral. Har kanskje noe med hele fasongen på spirit å gjøre:) Er nemlig spesielt når barna sitter vendt forover de ser så store ut, og da ser jo fasongen på spirit helt annerledes ut enn mistral:)

Men min snart 2-åring er allerede litt stor for timmyen synes jeg, så du har nok en ypperlig unnskyldning til å kjøpe en ny etterhvert:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5397

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Prisen på å få tilsendt vogn fra sverige er ca 550 svenske, så om du finner en som er rimelig i SEK i utgangspunktet kan du jo allikevel spare en god del! men om han er som en 2-åring i str ville jeg prøvd i butikken først, siden det alltid er dette med lengden som blir dratt frem som negativt med teutoniavognene. At de krasjer hodet oppi kalesjen når de runder 2 år.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5401

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Det er synd det der altså! Og så så jeg nå at simo 487 er jo bare en cm lenger i ryggen enn timmy og mistral! Nei, jeg får vente i spenning, om halvannet år når hun er 2 er kanskje den perfekte vogn kommet på markedet! i mellomtiden skal jeg prøve å finne meg en billig oth eller tfk eller lignende og gjemme den under sengen og trekke frem en og en del og sitil gubben at se denne kjøpte jeg på salg, eller nei denne har jeg hatt lenge, har du ikke sett den før? som jeg gjør med nye klær :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5402

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har spirit s3 i brun og vet jeg har sett røde på finn. Vogna er god å trille, men håpløs i snø/slaps. Handlekruven er også litt liten, eller den er ikke så liten men den er helt utilgjengelig. Lillefrøkna vår er 8 (snart 9) mnd og sitter veldig godt i den, med stor og god plass opp til kalosjen.
Til å ha liggende i bil er den nok litt stor tror jeg. Eller jeg synes vår tar skrekkelig med plass sammenslått, men det er noen som lover meg at den blir mindre når jeg snur sportsdelen en gang i fremtiden... Så får vi se da. Jeg har tenkt å legge inn brukererfaring om vogna en dag, men jeg må som sagt bare surre meg til å gjøre det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5405

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kreps og Trollunge skrev:
Huffda, den er såpass liten?
Han er jo på str med en toåring, så da blir det sikkert dumt.:unsure:

Til en stor gutt tror jeg nok at jeg ville revudert denne vognen. Du må hvertfall prøve den før du eventuelt kjøper brukt.
Men jeg tror heller jeg hadde ventet noen mnd til og heller kjøpt en liten og lett trehjuling som blir liten sammenslått. Og helst med lufthjul (selv om jeg har hørt mye skryt om cangaroo sine hjul også selv om de ikke er luft).

Feks tfk, easywalker, oth, babyjogger, emmaljunga cangaroo. Alle disse har god plass til litt større barn, spes. tfk og babyjogger, men de andre holder nok også leeenge:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5410

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ville også valgt TFK eller Cangaroo istedet...sikkert ikke noen bombe ;) Men jeg har ikke hørt bare positivt om S3... Har hatt S4 selv, og den er nesten helt lik...var ikke fornøyd.
Har hørt om en del velt med denne vogna...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5421

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har ikke opplevd at den har veltet, men.... Den holdt å velte for meg på butikken da jeg lastet litt for mye på håndtaket. EKKELT! Trøsten er at det kan skje med firhjulinger også. Er likevel spent på hvordan det blir når vi skal snu henne fra oss, for da blir det jo ikke så mye vekt på hjulet foran lengre. Jaja, innen den tid kjører jeg nok rundt i en snerten trille, tror dere ikke????
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5435

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Da er du nok over på en snerten trille ja ;) hehe
Jeg opplevde nesten velt med Bugabooen min også jeg...opptil flere ganger...sikkert jeg som råkjører men.. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5465

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Plummis skrev:
Ville også valgt TFK eller Cangaroo istedet...sikkert ikke noen bombe ;) Men jeg har ikke hørt bare positivt om S3... Har hatt S4 selv, og den er nesten helt lik...var ikke fornøyd.
Har hørt om en del velt med denne vogna...

Fått med meg at du har skrevet om cangoroo tidligere ja, hehe :) Cangoroo har jeg aldri trillet på i butikken en gang, men hvorfor er du egentlig så nyskjerrig på denne? Altså er ikke OTH som har lufthjul bedre? Jeg bare lurer! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5467

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Jeg har lest brukererfaringene som ligger ute, og ser jo at det er en del forskjellig der.
Tenker jeg får titte litt på de som MammasLilleVidunder foreslo :)
Den bør være litt lettere/nettere, men samtidig være romslig og han må kunne sove greit der.

Problemet blir å overtale mannen om at en trehjuling er en god idè.. :laugh: Var imot dem selv i utgangspunktet, men liker dem bedre og bedre. Muligens litt påvirket herifra?;) :laugh:

Men han har selv foreslått en lettere vogn/trille "sånn etterhvert", så jeg får bare si at "sånn etterhvert",- det er NÅ det! :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5491

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, han er jo passert året, du får bare si at da er det heeeeelt vanlig å bytte til en mindre og lettere vogn:laugh:
Og for vår del er det faktisk sant, byttet til lett trehjuling som hovedvogn da guttene var henholdsvis 10 mnd og 11 mnd (men til minsten brukte jeg en del phil& teds før den tid, hadde den som søskenvogn).

Var også veldig skeptisk til trehjulinger, skulle ALDRI har det. Syntes ikke den første vi kjøpte var fin heller, men tenkte jeg måtte prøve siden de fikk så mye skryt. Så ble jeg jo helfrelst da, for de er virkelig utrolig mye lettere og bedre å trille og synest guttene har sittet bedre i de sittedelene som har vært mer ergonomisk formet.

Så når mannen din bare får vennet seg til å trille en, så blir han nok overbevist om at det er ett bra valg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5493

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Guro skrev:
Plummis skrev:
Ville også valgt TFK eller Cangaroo istedet...sikkert ikke noen bombe ;) Men jeg har ikke hørt bare positivt om S3... Har hatt S4 selv, og den er nesten helt lik...var ikke fornøyd.
Har hørt om en del velt med denne vogna...

Fått med meg at du har skrevet om cangoroo tidligere ja, hehe :) Cangoroo har jeg aldri trillet på i butikken en gang, men hvorfor er du egentlig så nyskjerrig på denne? Altså er ikke OTH som har lufthjul bedre? Jeg bare lurer! :)

Jeg har ikke erfaring med cangaroo, men den får utrolig mye skryt. Flere som har erfaring med begge har sagt at cangaroo er bedre, den har en mykere sittedel og bedre demping. Hjulene skal visstnok være veldig gode selv om det ikke er lufthjul, og om de kan måle seg med lufthjul i trillekomfort men man slipper å tenke på luft og evt. punktering så er jo det mye bedre:)
Den ser også litt lunere ut enn oth, hakket bedre kalesje + at man kan kjøpe godt fottrekk til den:)

Hadde min vært yngre hadde jeg også prøvd meg på en cangaroo:)

Så er det jo noe med å prøve noe nytt også;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5498

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
:laugh: Får dra dem med på prøving begge to :D
For da har vi simoen 123 som sove/bhg vogn, og en ny som trillevogn :)
Emmaljungaen vil jeg selge nå...Selv om jeg liker å trille på den ;)Men aner ikke hva jeg kan ta for den? Noen forslag?

- Sort Emmaljunga Edge Duo Kombi 05 modell(?)
- Selen på sportsdel kan ikke brukes, mangler en del
- Litt sig i kalesje

Ellers er den ok.

Tror vi betalte 3500 for den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5499

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Guro skrev:
Plummis skrev:
Ville også valgt TFK eller Cangaroo istedet...sikkert ikke noen bombe ;) Men jeg har ikke hørt bare positivt om S3... Har hatt S4 selv, og den er nesten helt lik...var ikke fornøyd.
Har hørt om en del velt med denne vogna...

Fått med meg at du har skrevet om cangoroo tidligere ja, hehe :) Cangoroo har jeg aldri trillet på i butikken en gang, men hvorfor er du egentlig så nyskjerrig på denne? Altså er ikke OTH som har lufthjul bedre? Jeg bare lurer! :)


Jeg har hatt OTH i lang tid og den er FANTASTISK for å si det mildt...jeg er vel mer bare nysgjerrig på en annen vogn :)
Har hørt utrolig mye positivt om Cangaroo, også fra de som har begge deler.
Cangaroo virker veldig mye lunere enn OTH syntes jeg jo da.
Til helt små barn har man den fordelen at bagdelen på Cangaroo er mye større enn OTH.
Er kjempespent på forskjellen på vognene sånn i hverdagen, men jeg har en mistanke til at Cangaroo er like bra som OTH.
Syntes også Cangaroo er utrolig fin!!
Har vært i butikken en del ganger, gått mellom Tfk og Cangaroo...trillet litt rundt, målt dem opp og ned.
Konklusjonen er vel at begge virker som fantastiske vogner ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5514

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Sånn! Da har jeg tittet litt rundt her på vogner, og liker disse best:

1. Emmaljunga cangaroo
2. Easywalker sky
3. TFK

Noen som har priser i hodet? (gidder bare ikke sjekke nå selv, så om noen har i hodet er det supert :laugh: )

Vil tippe cangaroo'en ikke er av de billigste, men den så veldig god ut, lunere enn Easywalker hvertfall :)
Plummis vet vel pris på den kanskje? ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5554

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tfk koster vanligvis 5990, men kan variere litt. Hender den er på tilbud, særlig Barnas Hus har hatt det.
Cangarooen koster vel ca 5500 mener jeg.
easywalker sky ligger mellom 5000-5500 i full pris. Rundt 4000 kr totalt om du bestiller fra f.eks babyjungle.nl.

Så ikke den heelt store forskjellen. Tfk som har høyest bruktpris.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 3 uker siden #5555

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Thank U frøken :) :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Teutonia Spirit S3 15 år 2 uker siden #6724

Tenkte på deg når jeg så denne veldig røde spiriten på finn. Ikke like fin som årets rødfarger, men rød :blink:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16988612&sid=xz7gfeR8MGl155675&pos=null&tot=null
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.991 sekunder