Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Søskenvogn TFK Twinner Twist eller Emmaljunga Twin Cerox 360?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Søskenvogn TFK Twinner Twist eller Emmaljunga Twin Cerox 360?

Søskenvogn TFK Twinner Twist eller Emmaljunga Twin Cerox 360? 15 år 1 måned siden #5142

  • astei1
  • astei1's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Hei
Jeg begynner å få det travelt med å bestemme meg for en søskenvogn, så håper noen kan hjelpe meg med erfaringer. Til våren har vi familieforøkelse på gang. Det blir da 19 måneder mellom barna våre.
Jag har havnet på enten TFK Twinner Twist eller Emmaljunga Twin Cerox 360.
Har satt opp noen fordeler og ulemper med begge vognene:

TFK:
+ Store hjul, 320 mm
+ Svingbare forhjul som kan låses
+ Håndbremse
+ Bred, ca 67cm innvendig
+ Vindu i kalesjen

- Ustabil? Kan den velte lettere?
- Kun en kjøreretning. Barna sitter forovervendt i sportsvogndelen.
- Fotbrettet kan ikke justeres.
- Liten handlekurv?

Emmaljunga:
+ To kjøreretninger. Både håndtak og sportsvogndel kan snues.
+ Separate justerbare fotbrett. Gir full liggestilling.
+ Kalesje med fremtrekkbar solbeskyttelse
+ Stødig?

- Små hjul foran, kun 180 mm. Kan ikke låses.
- Smal, kun 53 cm innvendig.
- Ingen håndbremse

Fellestrekk:
Begge sportsvognene veier ca det samme, 17,5 kg.
Utvendig bredde er litt mindre en 80 cm.
Kun en kalesje.
Svingbare hjul foran.
Skillevegg mellom barna når ryggene legges ned.
Begge vognene har tilhørende mykbag/quadrolift.

Jeg bor i Nord-Norge hvor vi har både snø, sporete isveier og grusveier. Er redd de små forhjulene på Emmaljunga kan bli et problem på dette føret. Lurer også på om den innvendige bredden på kun 53 cm vil bli knapp frem mot vinteren igjen, når barna skal sove i vinterposer. Synes vogna ser litt lav ut? Ellers liker jeg designen på vogna :whistle: og synes det er et stort pluss at håndtaket kan vendes, slik at man enkelt kan snu kjøreretningen.

Håper noen kan komme med en anbefaling i forhold til disse to vognene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn TFK Twinner Twist eller Emmaljunga Twin Cerox 360? 15 år 1 måned siden #5147

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei! Har selv valgt OTH/MB urban jungle søskenvogn til våre to som det blir 23 mnd. mellom. Har kjøpt hardbag til minsten.

Kjenner godt til Nord-Norske forhold da jeg har bodd i Finnmark. Hadde da OTH UJ som singelvogn. Veldig god å trille på alt av snøføre. Eneste minus er nok at babybagen er liten, og vil nok ikke kunne brukes lenge hvis du skal ha vinterpose ol. i.

Da tror jeg TFK er flott. Bagen er større, og kalesjen er muligens hakket lunere enn på OTH (som er lun nok!). Har ingen erfaring med å trille TFK på snø. Men jeg vil ikke tro den er mer ustabil enn Emmaljunga. Og små hjul foran( som på cerox)på en søskenvogn på snøføre høres ikke bra ut ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn TFK Twinner Twist eller Emmaljunga Twin Cerox 360? 15 år 1 måned siden #5162

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ville så definitivt kjøpt TFK twinner twist!! ( om du ikke kunne vurdert MB ja ;))
Har ikke erfaring med de to vognene du nevner selv, men ønsker meg veldig en TFK joggster twist....så kjenner litt til typen vogn.
Jeg har selv OTH/MB søskenvogn....og den er jeg veldig fornøyd med.

Kan aldri tenke meg den kan være ustabil, det er iallefall aldri noe jeg har hørt den er. Har vel mer inntrykk av at de med vendbart sete har en tendens til å være ustabile fordi tyngdepunket flytter seg.

Jeg har erfaring med små hjul foran på snøføre, og den erfaringen er ikke bra dessverre... Snøen kladder seg lett mellom hjulene, du får bråstopper...og den kommer seg bare ikke frem på samme måte som en vogn med store hjul...det er STOR forskjell. Og med søsken oppi renger jeg med det blir enda tyngre og vanskeligere.

Det med å ikke ha ungene vendt mot deg er mer eller mindre en vanesak for både deg og ungene. Er enig i at det er best med vendt mot deg når de er under året, men etter det går det kjempebra :)
Vil tro at det at du ikke har dem vendt mot deg oppveies godt ved at de har hverandre å titte på der fremme...slik var det iallefall med mine :)

Handlekurven på TFK er visst litt vanskelig å nå når man har ryggen på vognen i liggestilling, men ellers skal det ikke være noe problem.

TFK virker så utrolig solid, lun, god å trille og ikke minst god for barna å sitte/ligge i.

Min stemme går til TFK twinner twist uten tvil :)

Pluss at jeg som Empa nevner OTH/MB fordi dette også er en fantastisk søskenvogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn TFK Twinner Twist eller Emmaljunga Twin Cerox 360? 15 år 1 måned siden #5232

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Den nyeste søskenvogna til tfk har regulerbart fotstøtte, så det kan du stryke fra minus-listen:)
Har ikke erfaring med den selv, men kan absolutt ikke tenke meg at den er ustødig, tfk er jo kjent for stødige vogner. Har trillet enkeltvognen, og den er hvertfall stødig!

Skal du trille på mye snø og grus så ville jeg valgt tfk som har store lufthjul. Søskenvognene er ganske tunge, og det er to barn i så de kan derfor være litt tyngre å manøvrere, særlig på på ulendt underlag. Så ville valgt trillekomfort framfor muligheten til å vende vogna.

Så ville også valgt tfk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.648 sekunder