Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Har bestemt meg for vogn....
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Har bestemt meg for vogn....

Har bestemt meg for vogn.... 16 år 2 måneder siden #493

...og endte opp med en brukt Teutonia Spirit S3 kombi, 2006 modell...prisen? 1800,- kr.
Synes vel jeg har gjort et ganske bra kjøp rent prismessig...eller?

Men...trenger litt hjelp til å finne vognpose :)

Trenger en varm pose, da det blir en vinterbaby. Gjerne en som også kan brukes da knøttet blir litt større og skal over i sportsvogndelen. Finnes det vognposer som kan brukes både sommer og vinter? Eller må jeg rett og slett kjøpe to?

Fint om den ikke koster allverden, da jeg ikke akkurat er Donald Trump hva gjelder økonomi *ler*

Noen som har gode forslag til hva jeg bør kjøpe, og evt. hvor jeg får tak i det? :)

Takketakk på forhånd :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har bestemt meg for vogn.... 16 år 2 måneder siden #494

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
GRATTIS! Og synes du har gjort et kjempekjøp jeg! Ingenting å si på prisen på 1800 kr..

Vedr vognpose bruker jeg nå på min nyfødte Kaiser lammeskinnspose (den lille) og er veldig fornøyd med det. Den er varm og god - og ikke alt for stor. Du kan dele posen sånn at du bare kan bruke underlaget når det blir litt varmere.. Jeg har sett de har disse posene på tilbud hos Fru Lyng om dagen til kr 999,-.

Dog er det ikke voksi, så barnet kan jo ikke vokse i den på samme måte. På et punkt vil jo denne bli for liten..

Lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har bestemt meg for vogn.... 16 år 2 måneder siden #495

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Jeg har også kaiser lammeskinnposer til begge mine. Har hatt dem fra fødsel, og min eldste bruker fortsatt sin, og hun er 2 år! Så jeg vil si at de varer lenge nok, jeg da ;) Jeg pleier å zippe av hele oversiden når det blir varmere i været, og bruker da en lett dyne/tepper over barnet istedenfor. Ellers er det ganske enkelt å sy en høst og vårpise selv. man får kjøpt ganske fine og passende fleecestoffer. Jeg brukte rett og slett kaiserposene som mal:cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Har bestemt meg for vogn.... 15 år 10 måneder siden #849

Hei!

Ser det er en stund siden du la inn spmål angående pose å ha i vogna. Mulig du har kjøpt allerede?
Du skrev at du hadde kjøpt vogna brukt...hva med å kjøpe posen brukt? Jeg har kjøpt dunpose brukt (500 kroner), ikke noe problem å vaske. Den kan brukes til ca 3 år. Hva man evt trenger etter det aner jeg ikke (antakeligvis vil hun ikke sitte i vogn da). Synes det var uproblematisk å kjøpe pose på nett.
Har også en brukt voksipose, men synes den ble for massiv, dessuten synes jeg den virket tungvinn å ha i en sportsvogn da den har masse snøringer og er slitsom å lukke. Dunpose med glidelås holder lenge for min del.
Voksiposene er jo veldig gode og varme da, men de kan stort sett bare brukes når det er masse kuldegrader og ikke på litt varmere dager (synes jeg - tulla mi er født i januar).
Dunposen jeg kjøpte kan åpnes helt og var litt tynnere enn en voksipose, men allikevel mer enn varm nok. Samtidig som jeg følte at denne kunne brukes litt lenger utover våren.

Håper dette hjelper noe (hvis du da allerede ikke har funnet en grei løsning). Jeg syntes kjøp av vogn og vognpose har vært noe av det vanskeligste med innkjøp av babyutstyr. Det er så veldig vanskelig å vite hva man får bruk for og hva som er praktisk. Det er mye av grunnen til at jeg foretrekker å kjøpe brukt - da blir det ikke så dyrt om det skulle være bom og man kan evt. selge det igjen (uten å gå i tap).

Lykke tili!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.539 sekunder