Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Mellom hovedvogn og paraplytrille
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Mellom hovedvogn og paraplytrille

Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4929

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, nå har jeg Teutonia Mistral og er kjempefornøyd med den, og Cybex Onyx og er kjempefornøyd med den. Da mangler jeg bare mellomtingen!
Hadde Teutonia Timmy før, og den hadde vært optimal om den var vendbar. Cybexen er det ikke, men den er jo bare til kjøpesenter og småtur på kafè og lignende. Mistralen er en suuuper vintervogn, suuuper turvogn, suuuper sovevogn, super vogn i det hele tatt, men hadde vært greit med en vår-sommer-høstvogn til når vi ikke skal gå veldig mye ute eller på ulendt terreng, men ikke bare inne eller på ren asfalt heller.
En vogn som kan være eneste vognen til vår jente på 6 mnd når vi er på reise.
Vil ha vogn med vendbart styre eller sete, lettere enn 12 kg, med tre hjul eller to store og to små.
Også må den være berre lækker, og ikke for dyr (brukt eller ny, og viktig: ikke så inni hampen lang (som mountain buggy og easywalker).

Tips klar ferdig gå!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4931

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Bugaboo bee var det første som ramlet meg inn her :)
Den er iallefall vendbar, men den er jo ikke akkurat billig!

Brio go

Den nye TFKen...men tror kanskje den og er dyr...

Hmmmm....denne må tenkes på gitt :laugh:

Hadde du ikke skulle hatt vendbart styre eller sete ville jeg anbefalt GT safari, der har du mye vogn for pengene :)
Den blir forholdsvis liten sammelagt, den er rimelig, veldig god å trille, den har full liggestilling...ja rett og slett ei veldig god midt i mellom vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4934

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Er ikke GT lang? Og veldig mye vogn? Må ikke være for mye vogn, må argumentere godt for hvorfor vi trenger enda en vogn for den stakkars mannemannen i heimen;)

Bugaboo bee har jeg aldri likt utseende på, men jeg er åpen for å høre mer om den. Man er da ikke fordomsfull.
Det samme gjelder Brio Go!

TFKen er sikker sviiiinedyr og kommer vel neppe noen på Finn med det første!

Noen mer erfaring med teutonia lambda eller fun tro? kanskje for like mistralen forsåvidt.

Sukk!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4937

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:laugh: :laugh:
Vanskelig å velge ja!
Lambda, den er vel litt anderledes...har ikke hatt noen av dem.
Vet Mammaentilgutten triller rundt i en Lambda nå, gutten hennes vil visst bare sitte i den...så det lover jo godt :)
Fin vogn er den også!
Siste endring: 15 år 1 måned siden av Plummis.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4941

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi du og jeg, vi blir vist aldri helt fornøyde med vognstallen tror jeg. Eller det gjelder i alle fall meg....:P Jeg likte jo ikke bugaboo bee tidligere jeg heller, men nå har jeg skikkelig lyst på en. Men, jeg har funnet ut at jeg tror ikke jeg ønsker å bruke så mye penger på en vogn, i alle fall ikke en vogn vi ikke kan trille noe særlig på grus. Tror de små hjulene er helt taltentløse til det. Fint om noen kan demantere dette!
Tja, siden jeg vet at du er svak for teutonia henger jeg meg på teutonia cosmo/fun/lambda som jeg ser forskjell på, men er overrasket over at er fra samme produsent egentlig... Mistral S også da, men du har jo mistral hihi
Egnetlig kunne jet tenkt meg en av alle typer vogner jeg, og så brukt ved behov. I dag f.eks kunne jeg tenkt meg å trillet rundt i en mistral s, pga nydelig sol i sovende baby sitt fjes.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4942

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Om dere bor i nærheten av hverandre skulle dere hatt en stor felles vognpark! ;) hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4947

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hva med teuonia fun? Får en brukt til 2000-2500 kr, har grei handlekurv og er en liten og nett vogn.

Så finnes jo Quinny Buzz, selv om jeg ikke synes så veldig om den selv så kan den nok være en grei vogn til det bruket du beskriver. Også ganske rimelig på finn.
Stokke synes jeg også virker super, men har ikke noen erfaring med den og vet ikke hvordan den er sammenlagt. Mye skryt får den hvertfall. Den er DYR ny, men du kan finne forholdsvis rimelige på finn om du har litt tolmodighet:) Eller kan kjøpe en som er noen år gammel:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4948

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MammasLilleVidunder skrev:
Hva med teuonia fun? Får en brukt til 2000-2500 kr, har grei handlekurv og er en liten og nett vogn.

Ser jo nå at den er nevnt, gikk litt fort her;) Men den er lettere, og litt mindre og nettere enn mistral
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4964

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Nei, spenstsmurf, vi blir nok aldri fornøyde. Som sure gamle damer som aldri får nok og riktig type dessert på pleiehjemme:laugh:
Bee er nok i8kke aktuell, bare pga utseende og at jeg har en lang grusbakke før jeg kommer ut på asfalten ned til byen her. Det går overraskende bra med min nye paraplytrille, men vil ha noe litt bedre.
Mistral S er også utelukket, da får sambo anfall tror jeg, det er jo nesten samme vogna som vi har!
Quinny buzz og quinny zapp,det går fullstendig i surr for meg :blink: Vet ikke om jeg vil ha quinny heller jeg altså, syns de ser på rare ut. Jeg er så jååålete, eier ikke en eneste bukse i skapet engang :blush:
Ingen som har prøvd Fun her? eller Lambda? hvem var det plummis sa har lambda?
Felles vognpark var faktisk et strålende forslag, skulle hatt ei vogngal venninne i nærheten! eller også kjent en hjertegod person nær svenskegrensa ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #4993

  • Meg06
  • Meg06's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Fun har jeg hatt, og anbefaler den ikke til annet enn asfalt. Bee er faktisk mye bedre å trille og å bli trillet i!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5038

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:
Felles vognpark var faktisk et strålende forslag, skulle hatt ei vogngal venninne i nærheten! eller også kjent en hjertegod person nær svenskegrensa ;)

Skulle også hatt en vogngal venninne i nærheten...Ihvertfall en som ville byttelåne vogn litt;)
Om du finner en hjertegod person nær svenskegrensen så vil jeg gjerne ble kjent med den personen jeg også:laugh: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5039

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Er forresten mammaentilgutten som har Lambda, hun har masse vogner så kan sikkert gi veldig god info om både vognen i seg selv og hvordan den er sammenlignet med andre vogner:)
Hun har skrevet om Lambdaen i tidligere tråder, så om du leter litt bakover eller søker så finner du det kanskje, jeg klarer ikke å huske i hvilke trådder det var:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5052

hva med simo 485/487... full liggestilling, koster litt i overkant av 2000... men den går kun forrover på sittedelen da...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5085

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja har veldig lyst på denne faktisk. Venter på nye barnas hus i drammen og drømmer om at de skal ha den nyeste i Cerice på åpningstilbud ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5088

MariHønaMedHvitveis skrev:
Ja har veldig lyst på denne faktisk. Venter på nye barnas hus i drammen og drømmer om at de skal ha den nyeste i Cerice på åpningstilbud ;)

har den nå jeg da i sort... kjempe fin vogn... men jeg vil helst ha lufthjul jeg nå... Så drømmer om at den nyeste modellen ( Sportstrilla, ikke den du snakker om ) skal være på åpningstilbud jeg da... men så på simo nettside nå at den kommer i mai først, så tviler sterkt på det! Men blir spennende å se hva de har som åpningstilbud...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5090

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
åja mai ja, det har ikke jeg fått med meg. jaja. ja kunne godt tenke med litt bedre hjul jeg også.
At jeg ikke tenkte på dette i tiende klasse, at jeg burde valgt riktig vei videre derfra og blitt barenvogningeniør.
Da skulle jeg designet den perfekte barnevogn- hva nå enn det er :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5093

barnevognsdesigner ja... det hadde vært noe...

Men den med lufthjul commer ikke i cerice da... det er trilla ( den med to små forran ) som er i cerice, og dne er vel inne nå mener jeg i butikkene....:unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5095

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
åå du mener den der 123 eller 234 eller noe? Hmm.Kan godt ha fire like store hjul, det er bare at den skal være veldig lett og ganske smal. Timmyen var perfkt! Men så hadde det vært gøy å få prøve en trehjuling eller tosmåforanhjuling da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5097

ja jeg mener denne jeg:
http://www.simo.no/SIMO08/Data/imageviewer.aspx?id=13010&formatName=CMSlargebox

Simo 124 heter den visst....

Har den som du vil ha nå men i sort. hadde vært en perfekt vogn nr 2 for meg, men er avhengi av lufthjul kjenner jeg... hvertfall noe med litt mer demping...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5099

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Sportstrillen blir for lik mistralen tror jeg. Ikke at de ligner, men sportsvogndelen til mistralen blir samme type vogn. Ihvertfall i min kjæres simple øyne ;)
Hvordan er 487 utenom hjulkene da? Blir den lun med stormtrekket? altså om størmtrekket går langt opp på+ kalesjen om du skjønner. Og akkurat hvor ille er hjulene?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5103

MariHønaMedHvitveis skrev:
Sportstrillen blir for lik mistralen tror jeg. Ikke at de ligner, men sportsvogndelen til mistralen blir samme type vogn. Ihvertfall i min kjæres simple øyne ;)
Hvordan er 487 utenom hjulkene da? Blir den lun med stormtrekket? altså om størmtrekket går langt opp på+ kalesjen om du skjønner. Og akkurat hvor ille er hjulene?

Stormtrekk er det ikke med , er kun en fotpose som går litt over den bumper bar ( sorry, brain fade her )... men regntrekket dekker jo HELE vogna da. gjennomsiktig.
Jeg syntes vogna rister veldig når vi er ute og går.. har Carena easy også, og den er en drøm i forhold... Simoen er veldig fin som ekstra trille til kjøpesenter og asfalt gåing. men egner seg ikke på grusveier og den type veier.. etter min mening da.
Jeg ble så sinnsykt skuffa når jeg trillet den, så skal nå enten ha den simo vogna eller Emmaljunga Scooter ( håper at det er litt bedre demping og bedre hjul på den, selv om det ikke er lufthjul )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5119

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg som trodde stormtrekkog fotpose var det samme! Har kjøpesentertrille, det er liksom det mellom den og mistralen jeg vil ha, og da tror jeg kanskje 487 kunne passe. Bare at den ikke er vendbar da.
Men de siste dagene har jeg fått så innmari lyst på emmaljunga cangaroo også, men det er jo noe heeelt annet enn jeg hadde tenkt, ikke akkurat noen lett sportsvogn kanskje ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5120

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ååååå ja Cangaroo!!! :cheer: :cheer: :cheer:
Den virker som en drøm!!!
Er en av mine to drømmevogner det! Jeg har utrolig lyst på TFK joggster twist, og Emmaljunga cangaroo :)

Med Cangaroo har du en vogn som er fantastisk nok til å kunne forsvares uansett!! :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5121

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ooo fortell meg mer!! Jeg bare så en emmaljunga med tre hjul på gaten her en dag og falt pladask, visste ikke at det fantes engang. Gikk bort og spurte hva den het og om jeg kunne få trille den en liten meter, det er stort sett sånn jeg har endt opp med nye vogner ;)
De hadde baby da, så de brukte bag. Men den er jo skikkelig fin å se på og den lille meteren jeg trillet den virket den super! Men den er vel ikke mulig å finne rimelig og brukt :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5123

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Simo 487 kommer med stormtrekk, den nye 09 modellen sitt stormtrekk går lenger opp en fjorårets modell.


MariHønaMedHvitveis skrev:
ooo fortell meg mer!! Jeg bare så en emmaljunga med tre hjul på gaten her en dag og falt pladask, visste ikke at det fantes engang. Gikk bort og spurte hva den het og om jeg kunne få trille den en liten meter, det er stort sett sånn jeg har endt opp med nye vogner ;)
De hadde baby da, så de brukte bag. Men den er jo skikkelig fin å se på og den lille meteren jeg trillet den virket den super! Men den er vel ikke mulig å finne rimelig og brukt :(

Joda denne selges brukt, har vært på markedet siden 07 ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5125

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
iih ja fant en på finn til 4500 eller noe, pluss 300 for fottrekket. Det var dette med at en viss en i heimen ikke engang syns vi trenger en vogn til da, tror ikke han blir glad om jeg betaler like mye for en ekstrasportsvogn fom vi gjorde for de to andre(brukt mistral og ny cybex onyx) tilsammen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5134

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Bugaboo bee :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Mellom hovedvogn og paraplytrille 15 år 1 måned siden #5185

aha, var ikke klar over at det var større stormtrekk til 487 ( 2009 modellen )... der ser du... he he

Fant forresten ut sannsynlig pris på Simo 124 i dag... 3495,- :S da blir det nok scooter på oss tror jeg....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.581 sekunder