Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy?

Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #4905

Noen som har erfaring med noen av disse? Heller mest mot timmy´en, men er det bedre plass i scooteren? :silly:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #4907

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Hmmm...har ikke hatt noen av vognene selv, men jeg har ofte tenkt på Scooteren. Det er mange som skryter av den, og jeg kan ikke si jeg har hørt like mye om Timmyen.
Det er nok bra vogner begge to, men det ser ut til at Scooteren er litt større i sittedelen ja.
Det ser ut som Timmyen har større handlekurv enn Scooter...vet ikke hvor viktig det er for deg?
Jeg har ikke annet enn kikket på begge vognene i butikken... Timmyen likte jeg ikke, mens jeg som sagt har tenkt på å skaffe meg scooter et par ganger. Førsteinntrykket av Timmy var at den kunne virke litt spinkel og vinglete...uten at det er sikkert den er det. Scooteren virker mer stødig som solid.
Timmyen har full liggestilling, mens scooteren har en god sovestilling til litt eldre barn.

Så min stemme går til Emmaljunga Scooter! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #4956

jeg driver og å ser på scooter... MEN jeg vil se hvor mye den nye sports trilla til simo vil koste... den med lufthjul, for om den er innenfor mitt budsjett, så blir det heller den tror jeg!!!:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #4965

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg eeeeelsket Timmyen min! Jeg savner den sånn :( Vi solgte den bare fordi vi hadde den som eneste vogn da jenta vår var bare 4 mnd, og det ble litt feil. Nå har vi mistral og mannemannen syns det blir for dumt å kjøpe den igjen når den er såpass lik og vi allerede har hatt den. Jeg er uenig, men.
Bare spør om det er noe konkret du lurer på ved den, for jeg var så glad i den at det er vabskelig å si noe fornuftig og konkret. Kanskje fordi jeg hadde den i fashion brun og syntes den var sååå fiiiin, jeg er nok ikke spesielt objektiv :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #5005

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kommer litt an på behovet, og hvor gammel barnet er.

Stod mellom timmy og scooter for oss da vi kjøpte den timmyen vår, valget falt på timmy fordi den er mindre, lettere, nettere, har lunere kalesje og full liggestilling. Så har den lufting i kalesjen og avtagbar frontbøyle. Man kan også få både luftkanalhjul og lufthjul til timmy (som jeg mener er mye bedre å trille enn den typen hjul scooteren har).

Vi har vært utrolig fornøyd med Timmyen. Ikke like stødig som f.eks mistralen synes jeg, men det er nok pga av type vogn. Absolutt god nok trillekomfort.
Hvordan den er å trille i forhold til scooter vet jeg ikke siden jeg aldri har hatt sistnevnte;)

Men nå er minsten 2 år, og det begynner å bli litt knapt om plassen i timmyen. Det går helt greit, og hadde 3 åring som satt litt i den på lange turer i fjor og det gikk også greit, men den kunne med fordel vært litt større.

Timmyen står nå i bhg som sovevogn, og jeg er begynt å sikle etter en scooter å ha her hjemmeB)

Hovedgrunnen til at jeg da vil gå for scooter er at den er noe romsligere og har lengre liggelengde enn både timmy og race (som er de vognene det er mest nærliggende å sammenligne den med).

DBS compact er samme type vogn og har også samme eller lenger liggelengde enn scooter, men finner ingen brukererfaringer av den så vet ikke om jeg tørr kjøpe den:laugh:
KOmmer vel etterhvert som vogna har vært i salg lenger vil jeg tro. DBS compact har også noe flatere liggestilling enn scooter, om det er viktig. Prisen er ca den samme, kanskje DBS er noen hundrelapper billigere.

For ett større barn som ikke krever full liggestilling og lun kalesje så vil jeg tro scooter er det beste valget, for litt yngre barn eller om du vil ha en vogn med noen flere finesser ville jeg valgt timmy.

Det aller beste er å ta en tur å kikke på begge vognene før du bestemmer deg, man får mye rettere inntrykk av vognene når man får studert de litt nøyere:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #5012

Heia, tusen takk for svar, dere :cheer: Kunne vel fortalt litt mer om "hensikten" med denne vognen...

Har oth som jeg bruker til vanlig, og turer hjemme, men med fire barn i en 7seter bil, blir det ikke mye plass igjen til vogn:S Så trenger en vogn som ikke tar så stor plass i bilen. (går mest på bredda) Samtidig så er disse type vognene så greie med tanke på at de kan brukes ganske lenge.

Jeg elsker oth-en min, men samtidig syns jeg ikke den er så veldig lun, og ser for meg at jeg også vil bruke denne vognen til turer til vinteren.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #5018

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvis du skal ha en vogn å bruke om vinteren er Timmy ihvertfall å anbefale! Jeg hadde den som eneste vogn i hele januar og februar, midt i verste østlandsfallet i år. Brukte både lufthjul og de vanlige hjulene. Med lufthjul humpet det mindre for vesla, men det gikk overraskende bra med de vanlige standardhjulene som følger med også.
Hvor gammel er ungen din da? teutonia er jo beryktget for å ha for korte vogner. Så langt har ikke vi kommet enda at vi vet noe om det, hun er bare 6 mnd :)
Vi har (låner jevnlig) en av de minste citroenmodellene, og timmyen tok opp ca 1/3 av bagasjerommet. Den er vanvittig enkel å legge sammen, og den slås opp nesten av seg selv når man drar den ut av bagasjerommet meden hånd, genialt!
Timmyen har stor og lun kalesje og blir mer enn lun nok med stormposen (men selvsagt ikke like lun som dypvogner som simo og emmaljunga edge o.l). Regntrekket til teutonia er jo også genialt, men det passer sikkert på flere vogner, scooter også?
Vanskelig å velge ja!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #5019

Mange gode argumenter for og imot her, takk :o) Jenta er 15 mnd...
Det som er så dumt er at det er ingen butikker som fører timmy i nærheten, selv om jeg bor i en forholdsvis stor by. Derfor trenger jeg andres erfaringer med den :lol: Ellers falt jeg litt for det du skrev om at timmyen er lunere, et av mine "krav" det!

Må kanskje kikke litt på dbs og simo og da, uff, hadde ikke trengt flere alternativer hahaha Neida, er glad for det :o)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #5028

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Simo er jo store og gode vogner, men de er ofte ganske tunge og ikke akkurat de som blir minst sammenlagt heller.

Vet ikke med de andre vognene, men timmy tar hverfall en del mindre plass en oth i bagasjerommet. Den blir ikke noe høyere (heller lavere) enn oth når man har hjulene på (på oth altså), og den er hakket smalere enn otg er på det bredeste samt at den er kortere. Blie litt kronglete forklart dette, men håper du skjønner hva jeg mener:laugh:

Og timmy med fottrekk og teutonias regntrekk med skjerm er lunere enn noen annen forovervendt trille jeg har sett, kanskje med unntak fra babyjogger pga at kalesjen der går enda lenger fram.

Så tror fremdeles det blir ett valg mellom størrelse på sittedelen hvor de andre vognene er bedre, og timmy som har gode funskjoner ellers;)

Nå står dessverre vår vogn i bhg, så får ikke sendt deg noe bilde av den med barn oppi så du får se. Men den begynner som sagt å bli litt liten til vår snart to år gamle gutt, men ikke mindre enn at det går helt greit:) Han er rett over gjenomsnittet høy.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Emmaljunga scooter eller Teutonia timmy? 15 år 1 måned siden #5043

  • krasy
  • krasy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Har Scooter som jeg kjöpte da jenta var 15 maan. Hun er naa 2 aar og har godt med plass. Dette er vogn nr.2. Den er lett og behagelig og trille. Det som jeg syns er litt negativt er:
- Det burde vært mulig og dra skjermen lenger fram (ikke nok lunt bestandig)
- Liten handlekurv
- Böylen kan ikke justeres eller taes bort
- Litt smal rundt skuldrene i liggestilling - men hun klager ikke
- Kunne vært litt lettere
- Ikke lufthjul (foretrekker lufthjul, men dekka er veldig gode altsaa)
Men ikke noe av dette er store problemer.
Positivt:
- Lang sittedel
- fotbrett som kan justeres
- Godt fottrekk
- Lommer bak og i skjerm
- vindu i skjerm
- Barnet sitter veldig godt og behagelig
- Blir forholdsvis liten sammenlagt
- god hvilestilling - hun sover VELDIG godt i den
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.664 sekunder