Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder TFK Joggster Twist
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: TFK Joggster Twist

TFK Joggster Twist 15 år 1 måned siden #4623

  • mindy27
  • mindy27's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Jeg har så lyst på en slik vogn.
Noen som kan dele erfaringer?
fordeler og ulemper?

Noen som vil selge sin? ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK Joggster Twist 15 år 1 måned siden #4624

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Her skulle jeg virkelig ønske jeg kunne hjelpe deg med noen erfaringer, for jeg sikler enormt etter vogna selv :)
Har hørt MASSE skryt av den ihvertfall, tror ikke jeg har hørt noe som helst negativt faktisk!
Har du lest brukererfaringene her inne?
Du går opp på barnevogner, og på søk etter barnevogn...da skal du få den opp.
Håper vi begge får oss drømmevogna etterhvert :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK Joggster Twist 15 år 1 måned siden #4648

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Sikkert lurt å gjøre som Plummis sier å lese brukererfaringer her. Er vel en del brukererfaringer også på den vogna. Du får også opp litt om du googler den.

Jeg har ikke hatt vogna selv, så kan ikke gi deg noen brukererfaringer etter bruk, men da jeg kjøpte vogn sist var tfk en veldig aktuell kandidat så da pløyet jeg gjennom masse brukererfaringer og testet vogna godt i butikk. Så kan jo skrive litt om hva jeg fant ut:)

Vogna kan virke veldig ruvende, selv er jeg 1.80 høy og jeg syntes også vogna virket voldsom. Har lest at noen lave mennesker synesden blir alt for stor og voldsom, og har til og med lest om de som har hatt problemer med å se over den når kalesjen er oppe:laugh: Men så er det mange lave som liker vogna også, så det må vel nesten bare prøves:) Tror også at det med str. er litt vanesak.

Det har vært litt problem med forhjulet på en del vogner. Dette skal være utbedret på de nyeste vognene, men noe å være litt obs på om du kjøper brukt. Det skal gå an å se på der hvor man stiller inn stillingen på hjulet (svingbart eller fast) om det er nytt eller gammelt hjul pga ulik farge. Husker ikke nå hvilken farge som var ny eller gammel, men googler du så finner du garantert noe om det evt. så er det kanskje noen andre her inne som vet noe:)

Det har også vært noen som har hatt problem med glidelåsene og at vogna ruster lett. Så igjen noe å ta hensyn til om man kjøper brukt. Men er så mange som er fornøyd at jeg kan ikke tro det er ett stort problem, og hvertfall ikke om du får med kvittering sånn at du kan reklamere om det skulle oppstå problem.

En gjenganger er også at det er vanskelig å komme til handlekurven når man har sportsvogndelen på, spesielt når ryggen er lagt ned. Men dette er ett problem på mange vogner, og min erfaring er at man finner teknikker på hvordan man får ting ut og inn likevel:)

Da jeg prøvetrillet vogna så synes jeg at trillekomforten var grei, men både oth og ew hadde klart bedre trillekomfort etter min mening. Likte også babyjogger bedre når det gjaldt trillekomfort. Men selv om disse var bedre så er ikke tfk dårlig, bare ikke like god som de nevnte:)
Den virker nok også litt tyngre pga bedre demping, noe som for barnets komfort jo bare er positivt!
For meg får vogna stort pluss for regulerbart fotbrett og håndbrems + stor og god sportsvogndel. Dette er kvaliteter som gjør at man godt kan fire litt på trillekomforten. Nå endte jeg opp med oth forrige gang, men skulle jeg hatt ny nå så tror jeg kanskje jeg hadde gått for tfk pga de nevnte kvaliteter.

Vogna blir forholdsvis liten sammenlagt til tross for den store str.. Liggestillingen er også veldig god. Vogna varer garantert ut vognperioden om det er ett kriterie:) Så er den veldig stødig, det er jo veldig viktig!

Håper du fikk litt ut av svaret mitt, så får noen andre komme med ordentlige brukererfaringer:cheer: Vet iallefall at Hønemor her inne har hatt den vogna, kanskje du kan rope på henne eller sende henne en pm om det er noe du lurer på:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK Joggster Twist 15 år 1 måned siden #4654

  • HLH
  • HLH's profilbilde
jeg har TFK Joggster twist og er veldig fornøyd. Vognen er perfekt til oss med store barn (og andre også selvfølgelig). Lett, solig og god og trille på de fleste underlag. Enkel å slå sammen, og tar liten plass sammenlagt.
Hvis jeg skal peke på negative ting så er det:
- litt tungvindt glidelåssystem
- vanskelig å komme til handlekurv når ryggen er helt nede

Kort fortalt: Anbefales :-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK Joggster Twist 15 år 1 måned siden #4682

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Nå opplyste Plummis meg om at det er de med hvite kuler/hoder over framhjulet som er det forbedrede, og de gamle er vel sorte tror jeg. Så vet du det også om du er på jakt etter brukt:)

HLH: Hvordan fungerer glidelåsene i ryggen når man skal ta opp ryggen med barnet i vogna?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK Joggster Twist 15 år 1 måned siden #4722

Her kan jeg svare litt. Jeg har TFK og vognen er knall god. Litt minus som blir nevt med handlekurv. Den er nesten umulig å komme til når barnet sover. Og vanskelig ellers. Men kjørekomfoten er skikkelig god. Jeg har også OTH og vil si at TFK er like god å trille, men tyngre. Merker det i oppover bakke. Men plassen til barnet kan ingen klage på, den er enorm og du får skikkelig god soveplass med romslig plass til hode. Sønnen min virrer med hode akkurat når han skal sovne og det er det plass til. Jeg syntes også at kallesjen er suveren med kallesje strammere slik at den blir stram og fin, det burde det vært på OTH også.
Men, emmaljunga Cangaroo er bedre å trille faktisk. Den er deilig med fjæringene. TFK og Cangaroo har skikkelig foringer i sete så de to virker bedre for barnet å sitte i.
Glidelås systemet ved ryggen på TFK fungerer greit. Du bare trykker opp sete med en hånd, og så tar man en glidelås av gangen. Med Cangaroo og OTH må man jo stramme, så det går på samme måte.
Ingen av mine vogner står ute så rust problem har vi aldri hatt.
Men problem med en gutt som nekter å sitte fra meg har vi så vi kjører Lambda nå:)

Passe gal er jeg nok for nå har jeg bestilt meg Brio Go også. Og det i tillegg til at jeg også har Stokke. Skulle tro jeg hadde 6 små på en gang:)
Nåværende vognpark:
Brio Spin, Brio Go og Mountain Buggy Swift:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.815 sekunder