Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Ekstra sportsvogn/vogn nr 2?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Ekstra sportsvogn/vogn nr 2?

Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #462

  • smy
  • smy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Hei!

Vi trenger hjelp til å velge vogn nr 2! Har en Simo kombivogn fra før som vi er veldig fornøyd med. Eneste problemet er at den er så diger når den er sammenslått, så når vi skal ut på tur tar den hele bagasjerommet på stasjonsvogna :S Den er også svær å dra med på butikker, så jeg ser for meg at den blir upraktisk å ta med på ferier osv.

Vi trenger altså å få tak i en mindre sportsvogn etter hvert. Syns det er vanskelig å finne ut av på egenhånd, så jeg spør her :)

Det vi trenger er en vogn som:
- er forholdsvis liten når den slås sammen, grei å ta med i bil (og fly)
- er komfortabel nok til å brukes som eneste vogn, sånn at vi kan ta den med på ferieturer osv
- kan brukes til å sove i for en lang liten gutt (gjerne allerede nå fra 5 mnd, slik at vi kan bruke den som sovevogn på dagen)
- er ok å trille også utenfor kjøpesentre
- kan brukes så lenge som mulig

Om det er 3 eller 4 hjul spiller ingen rolle, og den trenger ikke å kunne brukes med bag.
Noen som har innspill eller tips til hvilke vogner som oppfyller ønskene våre? Ser for meg at en trille blir for lite solid og komfortabel, og at vi bør satse på et lett sportsvogn?

Setter pris på all hjelp i barnevognjungelen :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #463

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Skal du ha en annen vogn i tillegg? (siden du skriver nr.2 vogn.. ) Jeg tror kanskje jeg ville ha kjøpt en solid paraplytrille, som feks maclaren eller Peg perego. Disse kan du legge ryggen helt ned på, og er gode å trille til å være reisetriller. En slik vogn er grei til rett og slett å hele tiden ha liggende i bilen, når du skal fly osv. Ikke greie i snø, da men ..;)
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #464

  • smy
  • smy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Har tenkt å beholde simoen ja :) Trenger en vogn å ha i tillegg til den.

Skal se på de trillene du nevner, har ikke vært borti dem. Er de komfortable nok til at de kan brukes feks en uke i strekk? Lillegutt nekter å sove inne på dagen, så han må sove lurene sine i den vognen hvis vi er ute og reiser. Det blir noen timer hver dag altså.

Har ellers fått tips om Easywalker Sky og Emmajunga Scooter. Noen som har meninger om disse vognene?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #465

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
jeg har både easy walker og Maclaren. EW er en vanlig sportsvogn. Dette er min vogn nr. 1 (og favoritten så langt;) ), og den blir relativt kompakr sammenlagt. Maclaren bruker vi på den måten Siri skriver. Den kan justeres til full liggestilling, og jeg vil si at den er super til å sove i på dagen når man reiser. Peg perego har jeg ingen erfaring med, men har en venninne som har den, og brukte den på en lengre ferietur. tror disse to vognene er relativt like. En sportsvogn som EW blir jo en helt annen vogn, så da ville jeg vurdert bruken du tenker, og hvilke krav dette stiller til vognen. Alle er gode sovevogner, men sportsvognene er tyngre og tar større plass, trillekomforten er selvsagt bedre, men dersom det kun er til reise og asfalt/kjøpesenterbruk, ville jeg helt klart ha valgt Maclaren (e.l)

Spennende å høre hva det blir til når du bestemmer deg:cheer:
Siste endring: 16 år 3 måneder siden av Hønemor.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #466

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Det skal ligge brukererfaringer inne på samtlige av vognene som er nevnt hittil;)
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #467

  • HLH
  • HLH's profilbilde
Hei
Vi har Peg Perego, og kan ikke få rost den nok. Vi hadde den med på 5 ukers ferie/pappaperm når lillemann var kun 10 uker, og det fungerte helt glimrende. Det viktigste er at ryggen kan legges helt ned, og at den har noen form for polstring (sånn at den kjennes litt myk...) For oss har dette vært den perfekte reisetrille.. Utover dette har jeg den bare liggende i bilen (polo) og tar den frem på kjøpesentre eller lignende. Den er lett, men solid, og vi har aldri hatt noe kluss med den. Så så lenge du skal beholde nr1 vognen (her ar vi TFK) hadde jeg absolutt gått for en Peg Perego eller Mac Lauren som tidligere beskrevet...

Lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #469

  • smy
  • smy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Takk for alle tips!

Ved nærmere ettertanke trenger vi en vogn som også kan brukes til sovevogn hjemme. Bor i blokk og trenger å ha en vogn stående på balkongen. Lillegutt må bysses i søvn om dagen og begynner å bli tung og litt stor for simo-bagen. Alternativet til å bruke den nye vognen til sovevogn, er å sette Simoen på balkongen og bruke den nye vognen til daglig. Lillegutt er 5 mnd nå.

Vil en Peg Perego eller Maclaren være god nok til det? Eller bør vi satse på en litt mer "ordentlig" vogn? Trenger ikke at vognen skal bli bitteliten heller, bare den er noe mindre og greiere å dra på enn Simoen. Det skal jo ikke så mye til ;)

Hehe, det er ikke så greit å bestemme seg når man er så kravstor... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #470

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Vet du hva? Da ville jeg ha plassert Simoen som stasjonær:laugh: vogn på balkongen som sovevogn, og gått til innkjøp av Easy Walker Sky:) Den blir liten sammenlagt(også superenkelt å klikke av hjulene for enda mindre plass) og veier kun 9 kg! Jeg tror Maclaren og Peg'en blir litt for "pinglete" for daglig bruk året rundt. Dette er jo ikke tur-vogner.. EW fungerer også supert inne på kjøpesentre, pga det svingbare forhjulet. Til reiser, har faktisk EW også en egen koffert som ekstrautstyr, og da er den rimelig beskyttet, også på fly.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #471

  • mamsi77
  • mamsi77's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
smy skrev:
Alternativet til å bruke den nye vognen til sovevogn, er å sette Simoen på balkongen og bruke den nye vognen til daglig. Lillegutt er 5 mnd nå.

Lurt!
Du trenger jo uansett en ren sovevogn når han begynner i barnehagen;) Veldig greit å slippe å drasse med vognen frem og tilbake hver dag. Da kan du bare la den stå der konstant, og ha den andre vognen hjemme. Sett simoen på balkongen og kjøp deg en god, lett sportsvogn hvor du kan legge ryggen helt ned, om han skal sove mens dere er på farten:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 3 måneder siden #473

  • smy
  • smy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Det blir nok en sportsvogn på oss ja! Kan heller kjøpe en trille i tillegg hvis/når vi trenger det.
Får ta meg en butikkrunde og kikke litt på aktuelle vogner før jeg bestemmer oss ;)

Takk for all hjelp!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ekstra sportsvogn/vogn nr 2? 16 år 1 måned siden #506

Hva ble det til?

Skal vognen brukes også på tur utenfor kjøpesenteret ville jeg ikke kjøpt paraply trille nei ;). Noen forslag er: teutonia timmy, GT sport, GT safari ( alle de 3 har 100% liggestilling), emmaljunga scooter (denne skal vi kjøpe), Easy walker og OTH (de 3 har tilnermet full liggestilling).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.625 sekunder