Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe?

Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 3 måneder siden #454

  • rameta
  • rameta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Hei!
Vi skal snart ha vårt første barn og som så mange andre aner vi ikke hvilken vogn vi skal velge...
Jeg jobber selv i barnehage og har nok blitt litt kresen på vogn, dvs kriteriene er mange...
- 3 hjul ( har også sett på x-lander XA, med 4 hjul der de to fremme er ganske store og svingbare,men ingen butikk har den og vil ikke kjøpe noen vogn uten å ha sett den "live"..)
- lett å trille
- lett å slå sammen, ta liten plass i bil
- justerbart håndtak
- god plass i bag og sportsdel
- kanskje kunne snus begge veier?
- justerbar fotstøtte
- lett tilgjengelig handlekurv med god plass
- lun å ligg i og selvfølgelig se litt all right ut..

osv... Uff, det er nok ikke lett å finn en vogn som passer alt dette, men alle tips mottas med takk:)

Har bl.a sett på x-lander, Quinny, easy walk, oth, tfk osv, men har liksom ikke funnet "den perfekte".
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 3 måneder siden #455

  • mamsi77
  • mamsi77's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
hmmm... Den var vrien, den.. Jeg er personlig veldig glad i easywalker og tfk joggster twist, selvom ingen av disse har vendbart sete. easywalker er utrolig lett, og blir liten sammenlagt, lett å legge sammen, og god plass i både bag og sportsdel. Men, dersom du ønsker vendtbart sete, må jeg komme med forslag jeg ikke kjenner så godt.... Har hørt mye positivt om teutonia, da. De kan man jo snu håndtaket på. eneste er at disse er litt tyngre.Har hørt mye positivt om teutonia spirit S3. Hva med bugaboo? den kan du jo også snu i alle bauer og kanter:) TFK pro 3 kan du snu setet på, men den veier litt tror jeg.. ellers har du Hartan skater.. Nei, vet du... jeg tror jeg holder på mine erfaringer; easywalker sky eller TFK joggster twist.... Supre vogner begge to, og absolutt mine favoritter i samlingen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 3 måneder siden #456

  • blomst
  • blomst's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Det er jo mye å ta hensyn til, men jeg ville sett nærmere på Easy Walker Sky eller TFK Joggster Twist

Lykke til!:silly:
Den stotle eier av følgende vogner:
TFK Jogster Twist | Mutzy Urban Rider| Phil&Teds e3 Twin | Maclaren Tecno XT | Easy Walker Sky
Siste endring: 16 år 3 måneder siden av blomst.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 3 måneder siden #457

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Hehe. Den perfekte vognen vet jeg ikke om finnes... Jeg har lett lenge selv, og har endt opp med kompromisser hele veien.
Tror du bør sette opp kriteriene i prioritert rekkefølge, og deretter velge den vognen hvor du må stryke færrest kriterier fra bunn og opp ;)

Lykke til!
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 3 måneder siden #458

  • semia
  • semia's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 5
Jeg også har vært gjennom det samme! har prøvd nesten alle vogner i butikker her er mine erfaringer:
-TFK: veldig grei vogn.Bagdelen er lun men sport delen virker litt for brei med unødvendig stor plass. Mekanismen (bremser..er synelig:virker mer utsatt for å bli ødelagt)
-teutonia spitit S3: den blir svææær når du slår den sammen og den er ganske tung!
Jeg har kjøpt en bugaboo og jeg er veldig glad i den! liten sammenslått, lett(cirka 9 kilo):) men har ikke brukt den ennå!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 3 måneder siden #459

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
semia skrev:
Jeg også har vært gjennom det samme! har prøvd nesten alle vogner i butikker her er mine erfaringer:
-TFK: veldig grei vogn.Bagdelen er lun men sport delen virker litt for brei med unødvendig stor plass. Mekanismen (bremser..er synelig:virker mer utsatt for å bli ødelagt)

hmmm... jeg har hatt TFK siden 2005 (samme vogna hele tiden ;) ) og må si at vi ALDRI har hatt noe som helst problem med bremsene. På denne vognen er det skivebremser, dvs bedre bremser en du har på sykkelen din, så de skal tåle en del. Dette i motsetning til andre vogner jeg har hatt, feks mutsy, hvor bremsene faktisk løsnet fordi nurket sparket med bena (!), og kilte seg fast om det kom for mye dritt i hjulene.. Ja, sportsvognen er stor og romslig, men om den er for stor, kan jo også diskuteres. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med å kunne ha en vogn fra fødsel til barnet blir tenåring - hehe :laugh: (ja, den blir litt "telt" - men barna elsker å ligge i den )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 3 måneder siden #474

  • Fisk
  • Fisk's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Jeg har en Bugaboo Cameleon, og den treffer iallefall noen av punktene dine.. :) Men det gjør vel de fleste vognene, for det var en tøff kravspesifikasjon du hadde ;)... MEN, jeg er veldig godt fornøyd med vogna vår!
Den er VELDIG lett å trille, den er lett å slå sammen, kan snus begge veier, ser kul ut (det er jo kjekt for pappa, vet du.. :)), den tar liten plass, den er praktisk sammen med Bilstol, osv.
Det største minuset jeg har på Bugabooen er at den har litt tungvint handlekurv... Men, jeg klarer å få med meg utrolig av ting likevel når jeg er på butikken.

Men jeg ville ikke handlet barnevogn uten å iallefall sett på Bugaboo`n!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 1 måned siden #730

  • reikaas
  • reikaas's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Hei,

Jeg leter etter barnevogn og har mange av de samme kravene som deg. Spesielt at den må bli ganske liten når den er sammenslått, ettersom den må dele bagasjerommet med en stor hund. Har du funnet den perfekte vognen? Jeg har vurdert TFK. Hvor dumt er det at den bare har en kjøreretning? Er spent på hva du endte opp med.

Ragnhild
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 16 år 1 måned siden #732

  • rameta
  • rameta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Hei Ragnhild!

Den perfekte vognen finner jeg nok aldri, men jeg endte opp med Teutonia Spirit S3 og er stor fornøyd så langt. Har ikke fått begynt å bruke den selv ennå ( termin neste uke...), men har brukt den på mitt tantebarn når hun har vært på besøk. Veldig lett å slå sammen/ta opp og syns ikke den tok så stor plass i bilen heller egentlig. For min del har jeg funnet ut at det betyr veldig mye å kunne snu sittedelen, ikke minst i butikken.
En annen ting som er utrolig fint med den vognen er at du ved et enkelt håndgrep kan veksle mellom hardbag, sportsdel eller maxi cosi bilsete ("klikk-system").

Som sagt, veldig fornøyd så langt:)

Lykke til i jakten på vogn!!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 15 år 11 måneder siden #794

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Høres ut som at teutonia spitit S3 passer til dine kriterier. Der kan visst sittedelen snus, og det skal være god plass. Har ikke hatt vognen selv, men jeg har hørt veldig mye positivt om den. Stilig er den også :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 15 år 10 måneder siden #898

Hei!

Jeg forstår godt at du har problemer med å finne den perfekte vogna! Har vært gjennom noen vogner selv og jenta mi er bare 5 måneder gammel...(kjøper brukt da så jeg går ikke i tap for å si det sånn)

Nå har jeg nettopp kjøpt Baby Travel (også kjent som Valco internasjonalt) og er kjempefornøyd. Må riktignok nevnes at jeg bare har hatt den i ett døgn, men den virker veldig bra.
Den er liten og nett, har en veldig grei bag (større enn Quinnybagen feks) med god og lun kalesje. Sportsdelen er også lun og god med stor kalesje og seterygg som kan legges nesten helt ned (det er forøvrig veldig enkelt å stille inn stolryggen i den posisjonen du vil ha den, i motsetning til mange andre vogner).
Fotstøtten kan ikke reguleres, men jeg for min del synes ikke det gjør så mye.
Håndtaket kan reguleres, men har ikke håndbrems (vi er litt spent på dette). Håndtaket er heller ikke vendbart, men hetta i sportsdelen har titte/lufteluke som gjør at man kan følge med barnet. Jenta mi har sittet litt i en sportstrille som kan legges helt ned og sitter da vendt fra oss, men har aldri hatt noen problemer med det.
Det er også god plass under vogna med stort handlenett! Det har vi savnet med Quinnyvogna vi bytta ut. Nå gleder jeg meg til hver trilletur:)
Vogna er forøvrig nokså enkel, men har de mest vesentlige tingene som svingbart forhjul, regulerbart håndtak, sportsdel som kan legges nesten helt flatt, romslig og lun hardbag, stort handelnett, lett å legge sammen, tar liten plass i bilen, lett å trille...

Tror dette blir den siste vogna jeg kjøper på en stund:cheer:

Lykke til i "vognjungelen"!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 15 år 10 måneder siden #899

  • reikaas
  • reikaas's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Takk for tilbakemeldinger!

Vi kjøpte vogn for en stund siden, og endte opp med en Brio Sing. Det er en ny modell, så jeg har ikke hørt om verken gode eller dårlige erfaringer med den, men det virker som den fyller mange av behovene våre, spesielt at den blir svært liten når den skal pakkes sammen i bilen. Rimelig var den også. Kjøpte den i Sverige, men den har vært på tilbud flere ganger i Norge også. Vi vurderte også Teutonia, men denne er større og tyngre og blir ikke så komprimert sammenslått, iallefall for stor for vår bil (og vår hund:)).

Baby Travel høres jo også bra ut, og TFK er også et alternativ jeg kan falle tilbake på hvis Brioen ikke fungerer. Ellers gleder jeg meg til å begynne å bruke den nå. Er 4 dager over termin og begynner å bli litt utålmodig.

Ragnhild
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal jeg velge? Kan noen hjelpe? 15 år 10 måneder siden #900

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Så flott at dere fant en passende vogn :)Har vært og sett på Brio sing i butikken, og den virket veldig fin. Synes den ser stilig ut :) Kan ikke du skrive en vognanmeldelse på Brio sing her på barnevognguiden? Ser det bare fins en erfaring på den fra før:) Jo fler jo bedre :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.560 sekunder