Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hjelp meg med å velge trille?!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjelp meg med å velge trille?!

Hjelp meg med å velge trille?! 15 år 1 måned siden #4533

Jeg går meg snart vill i trillejungelen, og har vel insett at jeg trenger hjelp :laugh:

Her er i allefall kriteriene:

* Lett å felle sammen
* Tar liten plass sammenlagt (Dette er veldig viktig.. Har dårlig plass både i bilen og i gangen)
* Ryggen må kunne legges ned (sovestilling..)
* Må kunne ha god trillekomfort på annet enn asfalt. Er en del grus/skogs veier her
* God komfort for vesla (1 år) selvfølgelig :whistle:
* Tåle vær og vind...
* Sikkerhet er selvfølgelig det viktigste. Har sett en del triller som velter av ingenting... :ohmy:

Ellers er det jo en fordel at den ikke er svindyr, men det får bli som det blir..

Tips?? B)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med å velge trille?! 15 år 1 måned siden #4534

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hva med denne sportsvogna :)

kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=p...=240291&b_kid=225564

Utrolig mye vogn for pengene :)

Her er brukererfaringer:
www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari.html
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med å velge trille?! 15 år 1 måned siden #4537

Ja, den så jo ikke dum ut, men skulle kanskje hatt en som var mindre.. Eller. Mer paraplytrille kanskje... Skulle gjerne sett den når den var slått sammen.. Er så vanskelig når man ikke kan se og ta på vogna live..

Satt å kikket litt på paraplytrillen til creeps.. Noen som har erfaring med den?

Skulle kanskje lagt til vekt som kriterie også. Er vant med buggisen som er temmelig lett..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med å velge trille?! 15 år 1 måned siden #4538

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er ikke så lett å finne en paraplytrille som fungerer på grus og skogsveier... Da må du nesten ha en med ordentlige hjul og helst litt demping.

Du kan jo ta en titt på babyjogger city elite. Det er ikke en trille, det er en sportsvogn, men den slås sammen med en hånd, veier 9 kg, blir veldig liten sammenlagt, har så godt som full liggestilling, og veldig lun og god kalesje. Ser den er priset til 3000 kr på www.barnashus.no

Ellers kjenner jeg flere som har maclaren techno xt som bruker den både på grus og har dratt den med seg på skogsstier, men otimalt er det vel ikke. Rister og skramler litt, og er ikke det mest behagelige underlaget å trille på. Men tror ikke du finner noen paraplytrille som er bedre å trille på ujevnt underlag heller...Muligens tfk buggster s kan måle seg. Maclaren er den luneste av disse to, pga av kalesjen man kan tilte helt fram. Har også ok regntrekk for regn og vind.

Creeps har jeg ingen erfaring med, men ifølge en venninne av en venninne som bestilte kombivognen var det elendig kvalitet. Men det er en opplysning som kommer så "langt ute" fra at jeg ikke kan gå helt god for det:) Men jeg ble hvertfall litt skeptisk til det merket etter at jeg hørte det...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med å velge trille?! 15 år 1 måned siden #4539

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Babyjogger har også en modell som heter babyjogger city mini, det er mer en trille - mindre og lettere enn city elite. Den koster mellom 3000-3500 kr, har ikke sett den i norge enda, men sett den både på ebay og på svenske nettsider.
Legges også sammen med en hånd, blir veldig liten sammenlagt, veier 6-7 kg, har lun kalesje og god liggestilling. Mangler dessverre regulerbart håndtak.

Billigste stedet fant jeg når jeg søkte på den på blocket.se, der var det en forhandler som hadde den til rundt 3000 svenske kr, og på www.usapakken.com til 3000 kr, men har aldri handlet fra sistnevnte selv og er littegrann skeptisk:)

Vogna ser hvertfall super ut, og den har litt store hjul så går sikkert greit å trille på grus og kanskje også litt på skogsveier. Ligger demo av vogna på youtube.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hjelp meg med å velge trille?! 15 år 1 måned siden #4547

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg er ganske så betatt av TFK Buggster jeg da :)
Den virker helt topp, og er fin til å være trille!
Den har ikke full liggestilling, men langt nok ned til at en 1 åring sover godt i den.
Den blir liten sammenlagt, og er lett.
En trille blir jo aldri like bra som en sportsvogn på grus og sånn da....men har hørt Buggsteren er god å trille.

Det er iallefall ei trille jeg vurderer sterkt, pluss at jeg som nevnt før blir veldig nysgjerrig på Maclaren som noen av de andre her inne skryter opp i skyene ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.533 sekunder