Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga?

Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4524

  • mette79
  • mette79's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Hei dere!

Jeg har en gutt på 15mnd, og er på vei med neste mann, den kommer i september. Jeg innser at jeg kommer til å trenge ei søskenvogn. Er det noen som har noen å anbefale?
Har tenkt på følgende:

- helst ikke tyngre enn 15-18kg
- må gå gjennom vanlige dører
- jeg må kunne plassere en hardbag oppi

Synes GT sin søskenvogn ser bra ut, og Babyjogger(city) sin. Erfaringer med noen av disse?

Sier på forhånd tuuusen takk for svar :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4526

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg anbefaler på det aller varmeste OTH eller Mountain buggy sin søskenvogn!!! :)
Den er utrolig god på alle vis!
Knallgod å trille, ungene ligger og sitter kjempegodt i den.
Den er null problem å trille med seg overalt, butikker og busser :)
Blir forholdsvis liten sammelagt...litt lang, men ellers nokså liten.
Kan fint plassere en hardbag oppi!
Veier 15,6 kilo.
Suuuuper vogn som jeg er helt avhengig av! :)
Syntes TFK søskenvogn ser super ut også.

Av de du nevner anbefaler kjenner jeg bare til GT, men da bare som singelvogn....og den er virkelig verd pengene den koster ihverfall. Ikke like god som OTH, men den er ikke like dyr heller. Så masse vogn for pengene :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4528

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Om du kjøper en brukt OTH( MB) på finn blir det jo ikke så mye dyrere enn å kjøpe en ny GT :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4535

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg har kjøpt OTH/MB søskenvogn. Den hevdes å være smalest av alle dobbeltvognene. Den har utrolig god trillekomfort og er lett. Du kan bruke hardbag til den (selges rimelig på finn :)Den var nylig på tilbud hos barnas hus til 3999,-

GTs søskenvogn kan bli litt kort i ryggen, og er ikke blant de smaleste dobbeltvognene. Har hatt singelvogna og den er veldig god å trille. Her er forresten et knalltilbud på GT:

kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=p...=520721&b_kid=225564
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4540

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Lurer på om ikke gt sin søskenvogn er litt i bredeste laget til å komme gjennom standarsdører...Men ser mange som triller rundt med dem så de er sikkert ok til den prisen:)

Ellers synes jeg både emmaljunga cangaroo, tfk twinner twist og mb/oth urban jungle double og easywalker/duowalker sine søskenvogner ser supre , alle de er forholdsvis smale, lette i vekt og skal ha veldig god trillekomfort samt at man kan ha babyen vendt mot seg i hardbag mens det eldre søskenet sitter vendt framover i sportsvogndelen.

Ønsker du å ha begge vendt mot deg må du over på annen type vogner, som gjerne er litt tyngre.

Babyjogger sin har jeg ikke lest eller hørt noe om, men har hørt utrolig mye positivt om singelvognen, så ser for meg at den kan være ett bra kjøp:)

Ellers har www.kidsandcare.no også tilbud på den dobble phil and teds vogna, til 2990. Det er en lett og smal vogn, med gode seter. Minus er at du må ha baby vendt fra deg i en softbag i en vogn som etter min mening ikke er av de luneste, og at det i likhet med de andre p&t vognene er "hull" mellom kalesjen og ryggen. Kan dekkes med tilhørende plast eller netting da. Er hvertfall en god vogn til en god pris, om du kan leve med de negative sidene:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4590

  • mette79
  • mette79's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Tuusen takk for gode svar!! :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4593

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Får du sirklet inn noen aktuelle vogner?:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #4597

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Ja vi må høre hva du ender opp med :)
Og si absolutt i fra om du trenger flere tips! Her er vi gode til å grave frem opplysninger om ALT ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #5347

  • mette79
  • mette79's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Hei.

Tror det blir OTH, siden så mange går god for den :) Enig i at GT sin er for kort i ryggen. Han på halvannet år snart, er en stor gutt nemlig. Skal se om jeg finner ei brukt OTH-vogn :) :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken søskenvogn skal jeg velge??! GT? Babyjogger? Emmaljunga? 15 år 1 måned siden #5350

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Da gjør du iallefall et veeeldig godt valg!! Du kommer aldri til å angre :cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.660 sekunder