Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder bredde på barnevogna
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: bredde på barnevogna

bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #45

  • musi
  • musi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Nokon som veit kva for trehjulingar som er smalast?

Eg savnar info over bredden på barnevognene. Eg vurderer å kjøpe meg ein trehjuling, men vil ikkje ha dei som er breie bak (feks Quinny) då det kan være vanskelig å komme seg inn ein del plassar (feks på trikken). Eg har prøvd å kikke litt sjølv og det virkar som TFK og Easywalker sine bakhjul er like smale som firhjulingar.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #47

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Tror du har rett i at tfk og easyw. er like smale. Phil&Teds tror jeg også er blandt de smaleste vognene.
Den har en dim på 62cm. Det er som du skriver vanskelig å finne dimensjoner generellt på vogner, men der vi har funnet det, er det lagt inn. Vi jobber stadig med saken for at flest mulig vogner skal ha alle dimensjonene beskrevet. Vi tar gjerne imot tips her ;)
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #48

  • HLH
  • HLH's profilbilde
Jeg hørte at vognprodusentene med vilje har laget vognene bredere bak på tre-hjulingene fordi det var så mange velteulykker når de var like smale som 4-hjulingene... Og velteulykker er jo skrekk og gru...:dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #49

  • musi
  • musi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Nei, vi vil jo ikkje at dei skal velte! :ohmy:
Men det er også et problem å komme seg rundt på en del trange butikker og kaféer. Var seinast i dag på stappfull, bitteliten søndagsåpen matbutikk. Det var så vidt eg våga meg inn med barnevogn. :unsure: Hadde problem med bredden på Simoen fleire plassar og er glad eg ikkje hadde ei av desse breie vognene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #50

  • mamsi77
  • mamsi77's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
Vi har TFK Twist, og har ikke hatt noen problemer med verken velting :ohmy: eller å komme seg frem i trange butikker. Det vil si... vognen har veltet 1 gang, men da var det en 2-åring som dyttet den overende, så det kan man vel nesten ikke regne med?...- selv om simo sikkert ikke ville veltet i dette tilfelle;) Jeg syntes vognen er stabil og god, og når du får på sportsvogndelen, så blir jo uansett også tyngdepunktet lavere. Med fremkommelighet, så har jeg buksert meg fint rundt på steder som overfylte H&M feks.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #52

  • musi
  • musi's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Fant mål på nokre vogner her:
www.barnbutiken.net/index_vagn.asp
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #53

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Takk for innspill!
Jeg skal legge inn de målene jeg finner her som mangler hos oss.
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #78

  • Slaraffen
  • Slaraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Jeg har easywalker classis, og har bitt meg merke i at den er ganske lang, noe som veier litt opp for at den er smal mellom bakhjulene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #79

  • myrulla
  • myrulla's profilbilde
kvalifiserer eadywalker som en joggevogn mer enn en sportsvogn kanskje? Eller hvordan er det? tenker liksom at joggevognene er mer smale og lange med større hjul?..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:bredde på barnevogna 17 år 1 måned siden #80

  • Slaraffen
  • Slaraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
Easywalker har vanlig størrelse på hjulene, men er en god terrengvogn pga. den lette vekten. Den har også et lite svinghjul som ekstrautstyr. Men mer en turvogn enn handlevogn, da korga under er ganske liten. I tillegg kan du ikke henge noe på styret når barna er små, fordi den er så lett. Har du derimot et litt større barn så er ikke dette noe problem.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.591 sekunder