Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Britax Vigour...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Britax Vigour...

Britax Vigour... 15 år 1 måned siden #4426

Noen som har erfaring med denne? Den står jo ikke på oversikten her...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Britax Vigour... 15 år 1 måned siden #4427

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Den hadde jeg ikke hørt om før engang...og jeg som trodde jeg hadde trålet igjennom det meste :laugh:
Vogna så kjempeflott ut, den hadde visse likheter med Buzz syntes jeg... Håper hjulene er bedre enn Buzz.
Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg :)
Fant et bilde av vogna her..

storken.secure.flexiweb.no/productview/20049136/



Har du kikket på andre vogner enn dette da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Britax Vigour... 15 år 1 måned siden #4430

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har ikke erfaring med den, men det var en av vognene jeg vurderte som sportsvogn til minsten her. Er ikke så mange butikker som har den vognen, men er en ikke så langt fra her vi bor så jeg fikk kikket ordentlig på den.

Den virket veldig god å trille. Selv om jeg bare fikk trillet inne på flatt butikkgulv så kan jeg tenke meg at den fungerer godt også på litt mer ujevnt terreng. Supert med vendbar sportsdel, og kalesjen virker lun og god. Sittedelen var litt liten, både litt smal og ikke av de lengste. Men den holder nok til barnet er 2, kanskje lenger om barnet ikke er så stort. Største problemet blir kanskje at fotstøtten er litt kort og litt lavt under kalesjen.
Grunnen til at jeg slo den fra meg var igrunnen setet, synest selve sitteplaten var litt liten + at når fotbrettet var nede så tippet setet litt nedover/framover. KLarer ikke helt forklare hvordan, men ser ut som barnet lett sklir framover i den. Men er fotbrettet oppe skulle det gå greit. Litt bred mellom bakhjulene, men siden sittedelen er litt liten virker den nok bredere enn den egentlig er.

Sånn jevnt over virket det å være en ok vogn til en ok pris, men ikke helt perfekt:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Britax Vigour... 15 år 1 måned siden #4441

Det finnes en med 4 hjul og, men tror det var den med 3 jeg prøvde.De skulle visst være forandret fra 2009, større kalesje og trinnløs regulering av ryggen, sånn at ikke hele setet vipper i liggestilling.Har sett litt på maxicosi mura men den har omtrent gått i glemmeboken etter jeg prøvde Britaxen. Synes kalesjen på muraen virket litt "simpel", og den var veldig kort i ryggen, og den var jo mye tyngre enn Britaxen. Har sååå lyst på en ny vogn. Er jo mulig dette blir min eneste sjansen til å trille rundt med barnevogn, så da vil jeg ha en jeg virkelig liker. Er jo masse fine lette vogner, men jeg vil ha en som er vendbar, har han alltid mot meg:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Britax Vigour... 15 år 1 måned siden #4443

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Der jeg var hadde de både med 3 og 4 hjul. Syntes begge var gode å trille =)
Lurer på om det var den nye modellen jeg så sist gang jeg var på den butikken. For den hadde hvertfall god kalesje =) Og mener ganske bestemt at ryggen var lagt noe ned uten at sittedelen var vippet. Men da kikket jeg etter triller, så da studerte jeg den ikke så nøye =)

Ut fra ønskene dine høres det jo ikke ut til å være noe dumt valg med denne vognen =) Eneste jeg har sett med svingbart/svingbare hjul og vendbar sittedel som er like lun er teutonia, og de er både større og tyngre.

Største minuset var den sitteplaten, men så lenge du kan ha fotstøtten opp er jo ikke det noe problem:)

Ikke at det er så viktig, men synes også handlekurven så ok ut på den :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.390 sekunder