Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Vognproblem-hjelp!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognproblem-hjelp!

Vognproblem-hjelp! 16 år 5 måneder siden #422

  • Pandore
  • Pandore's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Jeg trenger litt tips angående vogn... Er gravid og venter nr.2 i slutten av april. Jenta mi vil da være 22 måneder gammel.

Til jenta vår brukte vi en Simo Kombi X-tra som vi er forholdsvis fornøyd med. Det eneste problemet er at den er så utrolig tung... Den har også fått en del rust på understellet, noe som irriterer meg.

Da jenta vår ble 10 måneder gammel kjøpte jeg en 3-hjuling fra England, en Britax Vigour. Det er en kjempegod og lett vogn som vi er veldig fornøyd med. Men noen måneder etter at vi kjøpte den gikk bagen som kunne kjøpes til vogna ut av produksjon og det er så godt som umulig å skaffe en. Så da sitter vi uansett igjen med en vogn som bare kan brukes som sportsvogn.

Siden jenta vår ikke har fylt to ennå når hun blir storesøster, tenker jeg også på om vi trenger søskenvogn. Hun skal være ca. 60% i barnehage, og det er jo kjekt å kunne kjøre tur med begge to samtidig. Men jeg har heller ikke lyst til å bruke en formue på en dyr søskenvogn.

Noen som har tips til hvilke vogner jeg skal satse på? Jeg er veldig usikker. Noen som har tips til hvordan de ville løst dette??
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognproblem-hjelp! 16 år 5 måneder siden #423

  • mamsi77
  • mamsi77's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
Når du tenker søskenvogn, bør du tenke litt annerledes på funksjonalitet enn om den skal brukes til gjevngamle (tvillinger) Feks: er de 2 sittedelene separate? kan man bruke bag og sportsvogndel samtidig? er det separate kalesjer? - noen vogner er nemlig sånn at du må ta av hele kalesjen dersom du skal bruke 1 dypbag sammen med 1 sportsvogndel. Bredde er også viktig, slik at du faktisk har mulighet til å gå på butikken med vogna...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognproblem-hjelp! 16 år 5 måneder siden #424

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Hva med å sette Britax vogna i barnehagen som sovevogn for eldstemann, og kjøpe en tvillingvogn i tillegg? Dersom du ikke ønsker å trille tvillingvognen hele dagen mens eldste er i barnehagen, hva med da å kjøpe en ekstra vogn? OK- forslag. Kjøp samme merke i tvillingvogn som i singelvogn! dermed kan du bruke samme bagenB) Feks easywalker sky og easywalker duowalker sky :woohoo: (viktig å tenke på at vognene blir mest mulig kompakte sammenlagt, hvis dere skal på tur hele familien og ikke ønsker å bytte bil... hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vognproblem-hjelp! 16 år 5 måneder siden #425

  • blomst
  • blomst's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Hei!

Jeg har selv PhilandTeds e3 Twin som søskenvogn (13 måneders aldersforskjell) og synes denne fungerer helt fint. Så vidt jeg vet så er dette den smaleste søsken-/tvillingvognen på markedet, noe som er veldig viktig - særlig inne i butikker osv ;) . Eneste jeg savner er en håndbrems, vognen veier jo litt, og det kan være litt skummelt i bratte nedoverbakker dersom det er glatt føre.

Andre vogner som jeg synes virker OK er:
  • TFK Twinner Twist
  • OTH Urban Jungle Duo
  • Den stotle eier av følgende vogner:
    TFK Jogster Twist | Mutzy Urban Rider| Phil&Teds e3 Twin | Maclaren Tecno XT | Easy Walker Sky
    Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

    Sv:Vognproblem-hjelp! 16 år 5 måneder siden #426

    • Hønemor
    • Hønemor's profilbilde
    Både TFK og OTH er jo en litt annen prisklasse, da... Men jeg har god erfaring fra babyjungle.nl - en nederlandsk butikk som selger faktisk alle de 3 merkene som er blitt nevnt. (ikke philandteds forresten.) Da sparer du noen tusenlapper :)
    Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
    • Side:
    • 1
    Tid til å lage siden: 0.401 sekunder