Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Må ha ny vogn! Hjelp meg!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Må ha ny vogn! Hjelp meg!

Må ha ny vogn! Hjelp meg! 16 år 5 måneder siden #417

  • Cantate
  • Cantate's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Jeg er fullstendig grønn når det gjelder vogn... Har en Teutonia Mistral som er brukt hver dag i 4 år nå(og har vært kjempefornøyd!). Tredjemann er nå 4,5 mnd. Men i forgårs begynte håndtaket å gå helt av (!), så og for hver gang jeg vipper opp vogna er det nok nærmere at den går helt til dundas...

Vogn må jeg jo ha... men hva kjøper jeg nå???

Tenker at jeg kanskje ikke trenger bag så mye lenger, slik at det holder med en sportsvogn når jeg har voksipose i.

Liker veldig godt \"snu-håndtaket\" på Mistral. Hvilke andre vogner har det?
Vil ellers gjerne ha en vogn som er lett å trille og lett å svinge, og som ikke tar all verden med plass. Og så vil jeg at lille-bolla skal kunne bruke denne i et par-tre år fremover.

Hva ville dere kjøpt? Kom gjerne med linker - for jeg er som sagt helt grønn på dette
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Må ha ny vogn! Hjelp meg! 16 år 5 måneder siden #418

  • blomst
  • blomst's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Hei!

Ja, det er ikke lett å finne den perfekte vognen. Heldigvis er det jo utrolig mange fine vogner.

Et tips kan være å søke her på BG og fylle ut de kriteriene du ønsker, ie. vendbart setet, tre hjul (lett) og så sortere på popularitet. Da kommer isåfall Teutonia Spirit S3 ut på topp.

Jeg har vært gjennom en del vogner om ikke vendbart sete er et absolutt krav, men du ønsker en lett og håndterbar vogn som samtidig kan brukes noen år fremover, synes jeg disse to er fine:
Easy Walker Sky
TFK Joggster Twist
Den stotle eier av følgende vogner:
TFK Jogster Twist | Mutzy Urban Rider| Phil&Teds e3 Twin | Maclaren Tecno XT | Easy Walker Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Må ha ny vogn! Hjelp meg! 16 år 5 måneder siden #419

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Ja, det er dette med vendbart sete.... jeg har lagt merke til at de letteste vognene som tar minst plass sammenlagt og som er lettest å manøvrere, er nok sportsvogner uten vendbart sete... Vel, du har jo quinny freestyle, da. men den er jo litt knøttete, så det spørs om du da kan ha samme vogna når poden begynner å vokse til 1 -2 -3 års alderen.. Enig med Blomst, Jeg ville testet Easy Walker sky! den er liten, kompakt, men allikevel romslig, den blir ekstremt liten sammenlagt... Men, der har du jo ikke muligheten til å snu setet.. DBS har jo kommet med en vogn som BG har skrevet artikler på, med snuhåndtak. men så vidt jeg husker, fikk den ikke særlig gode kritikker her inne. Du kan jo lese artiklene å se, da. har ingen erfaring med dem selv. Kanskje noen andre her inne har testet dem?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Må ha ny vogn! Hjelp meg! 16 år 5 måneder siden #420

  • Cantate
  • Cantate's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Tusen takk for svar!
Hva er forskjellen på å bruke Spirit S3, S4 og X3? Sett bort fra utformingen på forhjula ser de veldig like ut?

De DBS-vognene så også fine ut ja:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Må ha ny vogn! Hjelp meg! 16 år 5 måneder siden #421

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Det er nok bare forhjulet som er forskjellige. på X3 så er forhjulet fast, så der ville jeg helt klart ha valgt S3 istedenfor. På S4 er hjulet veldig lite, så det vil vel funke dårlig på vinterføre.. Tror jeg i tilfelle ville gått for S3, hørt mye bra om den. Bortsett fra at snøen har en tendens til å pakke seg i forhjulet på vinteren. Men regner med at dette gjelder standardhjulet.. du kan jo velge et annet hjul - kanskje med luftdekk, å løser du jo det problemet..;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.507 sekunder