Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Titanium Breeze

Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4121

Er det noen om har noen erfaring med denne? Eventuelt har andre billige triller og anbefale? Må ha full liggestilling og kunne pakkes godt sammen.

Trenger noe til å ha på ferie. Når jeg skal ut å fly alene med Lucas er jeg avhengig av noe lite og lett. Skal til byen på fredag, håper å få kjøpt da.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4124

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har bare sett andre her inne anbefale maclaren på det varmeste, så jeg kommer nok til å teste den ut selv etterhvert :)
Det er vel ikke den billigste trillen, men hva med å kjøpe en pent brukt på finn.no?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4129

Ja, det er jo en mulighet :) Men er de lette og blir like små sammenlagt?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4155

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skal selv ha trille til minsten min og har faktisk vært å kikket idag:) Er ikke blitt noe klokere på hva jeg skal velge da, men kan komme med noen opplysninger:)

Maclaren har jeg erfaring med, den er knallgod og kan anbefales på det varmeste. Den koster litt, og er ikke alltid like enkelt å få tak i den brukt. Techno xt eller techno xrl er de med full liggestilling og størst hjul, ikke så veldig stor forskjell på dem (kan lese om dem inne på oversikten her).
Om jeg skal nevne minuset med maclaren er det at kikkehullet i kalesjen ikke kan dekkes til, sånn at det kan bli litt lyst inn når barnet skal sove og trillen har ikke bumperbar (bøyle) og liten handlekurv. Positivt er at den blir liten sammenlagt, litt lang med tynn. Vil si at den blir hakket mindre enn titanium breeze sammenlagt (kanskje littegrann lengre, men litt mindre omfangsrik). Den har en fantastisk kalesje som man kan dra langt fram, og den har en god solskjerm som beskytter godt. Videre har den demping på alle hjul, regulertbart håndtak og veier lite. Den har full liggestilling, kan regulere fotbrettet (men det er ikke ett langt fotbrett) og er enkel å slå opp/sammen. Har også god sittekomfort for barnet.

Maclaren i forhold til titanium breeze er handlekurven ca lik str., vekten er omtrent den samme, maclaren virket kanskje hakket bedre å trille (men har ikke prøvd breeze med barn i), maclaren har hakket bedre liggestilling for breeze sin var ikke helt flat men absolutt flat nok. Breeze har sportsbøyle, en god pris og regntrekk, fottrekk, reisebag og adaptere til maxi cosi inkl i prisen (koster vel ca 1700 ny). Av maclaren trillene så tror jeg det følger med noe ekstra til techno xrl, men ikke til de andre (bortsett fra regntrekk) og det er også kun den modellen man kan feste bilstol til og tror ikke det er så mange seter som kan festes på...Lurer på om det bare er recaro sitt babysete som passer...

Så vil si at det virket som maclaren er av bedre kvalitet, men at du får veldi mye for pengene om du kjøper breeze. Så blir en vurderingssak.

Falt også veldig for tfk buggster s. Den har demping på alle hjul, forholdsvis stor sittedel,stor handlekurv (den største jeg har sett på en trille), man kan feste på bilstol + hardbagen til tfk om du skulle få behov for det en gang. 1-2 kg tyngre enn breeze, omtrent lik sammenlagt. Virket også som en litt mer gjennomført trille en breeze, men så koster den også nesten dobbelt så mye. Nypris var 3000 kr, og da var det kun regntrekk med i prisen. Var ikke full liggestilling da...

Så får også peg perego pliko mye skryt, men har skjønt det sånn at den er hakket større og tyngre enn de jeg har nevnt nå.

Biteringen.no har mange flotte bilder av maclaren om du vil se. Buggster finner du på hjemmesiden til tfk, + på presentasjon av trillen på siden her.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4189

Wow, det var jammen en grundig innføring!! Tusen takk ;) Føler meg mye klokere nå B) Begynner å få skikkelig smaken på Maclaren trillen, så gleder meg til å prøve ut på fredag :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4221

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tror det blir maclaren på oss også:) Siden den stort sett skal brukes på ferier og shopping vurderer jeg å kjøpe quest, ikke like god som xt men en hel del billigere:) .
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4235

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har Maclaren quest, og er veldig fornøyd med den. Stod mellom Breeze og denne. Grunnen til at Quest ble valgt var at denne virket mer solid enn Breeze (hvor hjulet foran var ødelagt på utstillingsmodellen...)Har hatt med questen på fly, og den holdt seg uten en skramme.

Den er veldig lett, og liten og nett. Snor seg inn mellom de trangeste butikkhyller. Veldig lett å slå sammen og slå opp. Tar liten plass, om har både bærehåndtak og bæresele, slik at du kan slenge den over skulderen, til og med når den er fullt oppslått og du skal opp en trapp (uten barn i seff) :)Overraskende god å trille. Stoffet er visstnok vind og vanntett :)

Minus er at den ikke har fullverdig liggestilling (kun hvilestilling)og handlekurven er som på paraplytriller flest, noe kronglete å komme til.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 15 år 1 måned siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4284

  • Meg06
  • Meg06's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
Breeze er ikke spesielt robust. Jeg ville heller valgt en Peg Perego eller en Bee. Begge disse er svært gode triller, som har demping på hjulene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4352

Vi har vert på tur i helgen, og var innom to barneutstyrbutikker, ingen av de hadde verken buggster, breeze eller maclaren triller. Den ene hadde vanligvis buggster, men var tom. Den andre hadde vanligvis breeze, men var tom. De kunne bestille den i grønn.

Så da ble det ikke noe trillekjøp enda :dry:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4357

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Meg06 skrev:
Breeze er ikke spesielt robust. Jeg ville heller valgt en Peg Perego eller en Bee. Begge disse er svært gode triller, som har demping på hjulene.

Hvordan er bredden på bee? I sittedelen altså. Har lest så mye ulikt om den, noen synes den er stor andre at den er veldig liten...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4359

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Vi har vert på tur i helgen, og var innom to barneutstyrbutikker, ingen av de hadde verken buggster, breeze eller maclaren triller. Den ene hadde vanligvis buggster, men var tom. Den andre hadde vanligvis breeze, men var tom. De kunne bestille den i grønn.

Så da ble det ikke noe trillekjøp enda :dry:

Så kjedelig da...
Var ikke du i Bergen? Hvilke butikker var du på? BArnas Hus? Vet om en butikk som har både breeze og buggster, ligger nesten midt i sentrum. Og biteringen på midttun har maclaren. Men du skal kanskje ikke tilbake med det første?
Jaja, skal du til bergen og se etter vogner/triller igjen så må du rope ut. Jeg trakterer butikkene der titt og ofte, så vet ofte hvilke butikker som har hvilke vogner:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4362

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
mamman~til~lucas skrev:
Vi har vert på tur i helgen, og var innom to barneutstyrbutikker, ingen av de hadde verken buggster, breeze eller maclaren triller. Den ene hadde vanligvis buggster, men var tom. Den andre hadde vanligvis breeze, men var tom. De kunne bestille den i grønn.

Så da ble det ikke noe trillekjøp enda :dry:

Her selges Breeze via nettbutikk om det kunne være aktuelt :)

www.toffeliten.no/index.php?main_page=in...6e96b63aa23ce276e1f9

Ellers anbefaler jeg Biteringen (med tanke på Maclaren), de har en utrolig flott service :)

Og så har de tilbud på Maclaren nå :)

www.biteringen.no/produkter/jubileumssalg-vaerrask/
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 15 år 1 måned siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4368

Hvilken butikk er det som har de i sentrum?

Vi var på Barnas Hus og en til butikk i Åsane som jeg ikke husker navnet på. Hvor ligger den butikken i sentrum som har både buggster og breeze? Er i Bergen (sentrum) minst 1 gang i mnden, så dit må jeg ta turen :D

Tusen takk for gode tips :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4372

  • Meg06
  • Meg06's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 12
MammasLilleVidunder skrev:
Meg06 skrev:
Breeze er ikke spesielt robust. Jeg ville heller valgt en Peg Perego eller en Bee. Begge disse er svært gode triller, som har demping på hjulene.

Hvordan er bredden på bee? I sittedelen altså. Har lest så mye ulikt om den, noen synes den er stor andre at den er veldig liten...
Jeg bruker den til min 2 åring. Han er også lang i ryggen, og sitter flott i denne. Kan faktisk ikke skjønne at den skal være liten, altså!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4379

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Da tror jeg vi må prøve 2-åringen vår i en bee:) Den er egentlig i dyreste laget, men om den er god er den kanskje verdt pengene:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4431

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Hvilken butikk er det som har de i sentrum?

Vi var på Barnas Hus og en til butikk i Åsane som jeg ikke husker navnet på. Hvor ligger den butikken i sentrum som har både buggster og breeze? Er i Bergen (sentrum) minst 1 gang i mnden, så dit må jeg ta turen :D

Tusen takk for gode tips :)

Den heter Barnevognservice AS (også kjent som Simobutikken), og den har en filial i Åsane så kanskje der du var i helgen.


Den ligger i c.sundtsgate. Du går til enden av gågaten og så over veien, ned ett hakk og litt bort. Dårlig forklart, men om du er litt kjent skjønner du kanskje hva jeg mener:)
Har egen avdeling med vogner, og har veldig godt utvalg. Var der forrige mandag og da hadde de både buggster og breeze der. En del andre triller også, men så ikke så nøye på dem:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4438

MammasLilleVidunder skrev:
mamman~til~lucas skrev:
Hvilken butikk er det som har de i sentrum?

Vi var på Barnas Hus og en til butikk i Åsane som jeg ikke husker navnet på. Hvor ligger den butikken i sentrum som har både buggster og breeze? Er i Bergen (sentrum) minst 1 gang i mnden, så dit må jeg ta turen :D

Tusen takk for gode tips :)

Den heter Barnevognservice AS (også kjent som Simobutikken), og den har en filial i Åsane så kanskje der du var i helgen.


Den ligger i c.sundtsgate. Du går til enden av gågaten og så over veien, ned ett hakk og litt bort. Dårlig forklart, men om du er litt kjent skjønner du kanskje hva jeg mener:)
Har egen avdeling med vogner, og har veldig godt utvalg. Var der forrige mandag og da hadde de både buggster og breeze der. En del andre triller også, men så ikke så nøye på dem:)

Ååå, har vert der å ver eneste av de siste Bergensturene, men bare innom den butikken med småutstyr! Sist var vi innom og kjøpte seler til tripptrappen.

Men da vet jeg at jeg må inn i vognbutikken nestegang :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Titanium Breeze 15 år 1 måned siden #4440

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, det må du:laugh: Jeg klarer ikke la være å gå inn der:laugh: Men synes det er kjipt at man ofte må bli låst inn der, fordi alle ansatte er på den andre delen og åpner bare vogn-delen når noen skal inn. Da blir det så vanskelig å bare gå å titte i fred og ro, så det burde de få en ordning på!
Men som sagt så er det supert utvalg der, uansett hvilken type vogn man er ute etter!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.643 sekunder