Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Hvilken vogn skal vi velge?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken vogn skal vi velge?

Hvilken vogn skal vi velge? 16 år 7 måneder siden #386

  • aquilla
  • aquilla's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Forrige gang jeg fikk barn hadde vi en Simo dypvogn, deretter en Carena x-line, en Quinny, en ny Carena joggevogn og til slutt en Simo sportstrille. Den eneste jeg var fornøyd med var Carena joggevognen, den var lett og god å trille.
Nå er jeg altså gravid igjen, og vil helst finne en vogn vi kan bruke litt lengere enn noen få mnd.
Jeg har termin i mars, så jeg ser for meg at vi ikke trenger så veldig stor og romslig bag, men vil ha en sittedel som holder lengere enn et halvår. Jeg vil legge vekt på at ryggen er lang nok og vil helst at det skal gå ann å snu sittedelen mot og fra deg når du triller. Det er også viktig at vognen er god å trille og ikke for stor og tung.

Noen som har gode ideer på vogner som kan passe for oss..? Jeg har gått meg helt i bort i vognjungelen..:(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal vi velge? 16 år 7 måneder siden #388

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Hehe, Der var det så mange kriterier, at jeg må erlig innrømme at det ene forslaget mitt etter det andre falt bort etterhvert som jeg leste meg nedover...:lol: Jeg har egentlig lyst til å svare TFk joggster eller Phil and Teds, men ingen av dem har vendbart sete. de har derimot ekstremt lang rygg begge to, og vil vare så lenge barnet trenger vogn.. Vet ikke om jeg var noe til hjelp, jeg... :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal vi velge? 16 år 7 måneder siden #389

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Hønemor skrev:
Jeg har egentlig lyst til å svare TFk joggster eller Phil and Teds, men ingen av dem har vendbart sete. de har derimot ekstremt lang rygg begge to, og vil vare så lenge barnet trenger vogn.. Vet ikke om jeg var noe til hjelp, jeg... :blush:

TFK har jo også pro3, som er den eneste modellen de har med vendtbar sportsdel. vet ikke om det har gåttt på bekostning av rygglengen, men... Kanskje noen andre som vet det?
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal vi velge? 16 år 7 måneder siden #390

  • aquilla
  • aquilla's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Hvorfor får jeg ikke jeg ikke svart med sitat?

Jeg har endel kriterier ja, vet noen av dem kan være vanskelige å kombinere. Derfor jeg er ute i god tid..

Hva er Phil and Teds? Har jeg aldri hørt om..:huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal vi velge? 16 år 7 måneder siden #391

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
aquilla skrev:
Hvorfor får jeg ikke jeg ikke svart med sitat?

Jeg har endel kriterier ja, vet noen av dem kan være vanskelige å kombinere. Derfor jeg er ute i god tid..

Hva er Phil and Teds? Har jeg aldri hørt om..:huh:

For å svare med sitat må du trykke på den gule knappen som heter \"sitat\" i stedenfor \"svar innlegg\" knappen :) (vi får kanskje endre den til \"svar m/sitat\" - skjønner at den var vrien å se..

Phil and Teds er følgende vogner: http://www.barnevognguiden.no/index.php?option=com_jreviews&task=listcategory&section=4&cat=45&dir=1&Itemid=70

De har en ekstrm lang rygg, og er meget smale. (Jeg har tvillingvognen, og er superfornøyd. Her får du kun sportsvogndel med softbag, men om du ser på anmeldelsen min på e3 Twin, ser du at jeg ikke syntes det gjorde noenting. Jeg var skeptisk til å begynne med, men da jeg tok vognen i bruk, så jeg at jeg fikk bedre kontakt med minsten da hun lå her enn i dypbagen i den andre vognen (pga den gjennomsiktige bakveggen)

Et annet forslag til deg, kan være Easy walker. (men jeg tror ikke du får snudd sportsvogna der heller...:dry:
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal vi velge? 16 år 7 måneder siden #392

  • mamsi77
  • mamsi77's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
Veeeldig forståelig at du har gått deg bort i jungelen! Tror ikke du er alene..

Hva med Teutonia Spirit S3:

http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-spirit-s3.html

Den har jo fått ganske positiv kritikk her inne, og ser ut som den har de fleste kriteriene dine..:)
Siste endring: 15 år 6 måneder siden av jec.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvilken vogn skal vi velge? 16 år 7 måneder siden #393

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
hei
Jeg har både hatt Teutonia Spirit S3 og TFK. Av disse to har Teutonia den ene fordelen med vendbart sete, bortsett fra dette vinner TFK på alle punkter. Som min far sa: \"At det går an å få sååå forskjellige trilleegenskaper på vogner!!\" Og det har han egentlig rett i. TFK'en er en drøm å trille ift S3. I tillegg er S3 veldig tung, og vi følte den stadig gikk litt i \"oppløsning\" (hjul falt av, deler løsnet osv osv). Så jeg hadde gått for TFK.

Lykke til!;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.612 sekunder