Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder synes det er så vanskelig jeg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: synes det er så vanskelig jeg

synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3162

  • linnea
  • linnea's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 17
å finne en vogn jeg er 100 % fornøyd med.

jeg bruker teutonia mistral mest. men synes den har dårlige dempere, hengslete kalesje, liten kurv under, smal inni.

men synes den har så mye bra. lett, 4 hjul (noen ganger har jeg kyst på 3 hjul)(mye nå for tiden faktisk:-) )kan snu over styret. ja, det var egentlig det.

tror jeg innerst inne har lyst på en 3 hjuling jeg. men synes det er så greit når jeg kan snu styret. var det viktig for dere, eller er det bare at jeg er blitt vant til det?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3172

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Det er veldig greit å kunne snu styret, men jeg har ikke funnet noen vogn jeg liker som har den muligheten.
Om du kommer til å savne den muligheten har litt å si med hvor gammelt barnet ditt er... ser du har en som har passert året, og da har det for min del føltes ok å bare ha barnet fremovervendt.

Jeg har en OTH til datteren min, som både hun og jeg elsker.
Vogna er en drøm å trille, uansett føre. Den er fantastisk for barnet med hengekøyesete.
Reguleringen av ryggen er kjempesmart, det er bare noen stropper du strammer og løsner alt etter behov. Den har full liggestilling.
Jeg har hatt mistral selv også, og kan ikke si at jeg opplever OTHen noe mindre stødig enn mistralen altså.

Har også Bugaboo, vet mange sverger til den...og jeg er enig i at det er en fantastisk vogn. Jeg kunne derimot ikke hatt den som eneste vogn.
Den har jo den fordelen at du kan vende både styret og sitteinsatsen. Pluss at den har en helt utrolig stor handlekurv. God å trille stort sett overalt er den også.
Minusene med den syntes jeg var at jeg flere ganger opplevde at den nesten veltet for meg...men det var når jeg var uforsiktig å svingte litt for krapt eller noe.
Den er heller ikke noe særlig å trille på snø eller grus...men triller man ikke slike steder er den knallbra altså :)

TFK har jeg ikke prøvd, men har siklet ut opptil flere eksemplarer i butikkene rundt her :) Den virker heeeelt utrolig for å si det mildt.
Når jeg leser hva andre har å si om den virker det som den er litt i samme gaten som OTH, men med litt ekstra som ikke OTH har...slik som regulerbart fotbrett, integret myggnetting i kalesjen osv...den virker stødig og solid som et fjell.


Tror ikke jeg ville fokusert for mye på det å kunne snu styret, for jeg tror ærlig talt ikke du kommer til å savne det så veldig når du først er vant til å ikke ha det.
Om du bor på sørlandet kan du mer enn gjerne låne min OTH et par dager slik at du kan teste hvor god den er :) Den er rosa bare så jeg har advart, men det går jo for et par dager ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3183

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Om sønnen din er 14 mnd så tror jeg kanskje ikke det gjør så mye om vognen kun er forovervendt. Det er jo selvsagt individuelt, men på den alderen har mine synest det er supert å se framover. Til mindre barn ville jeg vært litt mer betenkelig.
Vi har også en oth som vi er knallfornøyd med, men sikler nå litt på emmaljunga cangaroo og tfk joggster twist. Easywalker sky er i samme gate.
HAr også fått veldig sansen for babyjogger city classic og city elite. Lang sittedel, lav vekt, veldig lun kalesje og en veldig hyggelig pris:)

Hvis du ønsker å ha barnet mot deg så finnes det jo noen trehjulsvogner med vendbar sittedel. Selv om det ikke er like lett som vendbart håndtak så er det oftest forholdsvis raskt å vende sittedelen.
Disse vognene er ofte litt tyngre enn de som er kun forovervendt, og noen er også litt mer ustødige. Så har de mindre sittedel. Men finnes en del bra likevel:)

Ellers finnes det jo haug med andre vogner man kan bli fristet til å prøve:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3199

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Hvis du vil ha en vogn ligner mistralen, bare bedre demping, større og mer tilgjengelig handlekurv og større sittedel butrde du tatt en titt på brio happy ;) Dessverre har den ikke vendbart håndtak, eller jo om du velger compact understell får du det, men da får du ikke den gode fjæringen igjen :(

Jeg er ikke vant til vendbart håndtak og savner det ikke! men vendbar sittedel må jeg ha, må jo kunne ha barnet mot meg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3200

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Brio happy med telskop light understell er også lettere enn mistralen, den veier 13,9 kg komplett med hjul.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3215

Blir abonoment av denne tråden jeg ;) Vi har teutonia spirit s3, og vurderer og bytte av samme grunner som deg - i tillegg til irriterende småstein i hjulene.

Vi er veldig fornøyd med trehjuling, og vil fortsette med det, så har sett litt på vogner fra TFK og OTH (nå Mountain Buggy?).
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3218

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Her inne er det vel TFK og Cangaroo som blir mest siklet på nå for tiden :)
Det virker som fantastiske vogner! Ville tatt en ekstra titt eller to på en av dem jeg!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3222

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Eg er enig med dei so like oth vognen, den er jo kjempe god trillekomfort, eg selv har tfk og den er eg meget fornøyd med, har prøvd den på gutten til samboeren min som er 1.5 år og han liker den godt ser det ut som, og han liker å se fremover å få med seg ting. har kjøpt den til minsten som kommer iløpet av dagene håper eg ;) så der vil jo baggen bli brukt
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3256

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Blir abonoment av denne tråden jeg ;) Vi har teutonia spirit s3, og vurderer og bytte av samme grunner som deg - i tillegg til irriterende småstein i hjulene.

Vi er veldig fornøyd med trehjuling, og vil fortsette med det, så har sett litt på vogner fra TFK og OTH (nå Mountain Buggy?).

OTH heter Mountain Buggy nå ja. Alle de nyeste 08-modellene og de som kommer framover kommer kun til å bære navnet mountain buggy. Så vi må vel kanskje begynne å legge om navnet her inne;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3260

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Vaner er vonde å vende ;)
Vi burde kanskje prøve, så det ikke skaper så forvirring :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3283

  • linnea
  • linnea's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 17
dte er nok som mange av dere sier. at det kommer ann på alderen.

også er jeg blitt vant til det. men har liksom lyst til å se han når jeg er ute og går og har lyst til at han skal se noe annet også innimellom:-)

men dere er vel enige i at det er så utrolig mange flotte vogner:-) blir aldri lei av å titte jeg:-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3289

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Utrolig mange flotte vogner ja! Blir aldri lei av å titte jeg heller:) Har brukt noen timer på utstyrsbutikker for å si det sånn:laugh:
Av og til tenker jeg at jeg burde prøve flere også, for er jo bare å selge og kjøpe brukt så taper man jo ikke noe særlig på det. Men har gjort det noen ganger, og er jo ikke bare-bare dette med kjøp og salg heller så akkurat nå for tiden så orker jeg rett og slett ikke å styre for mye på med det. Men om jeg skal i permisjon igjen en gang, da skal jeg prøve enda noen flere:)
Foreløbig står en cangaroo eller tfk på ønskelisten, og kjøper jeg det blir nok det siste vognen til det vognbarnet jeg har nå:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3612

MammasLilleVidunder skrev:

OTH heter Mountain Buggy nå ja. Alle de nyeste 08-modellene og de som kommer framover kommer kun til å bære navnet mountain buggy. Så vi må vel kanskje begynne å legge om navnet her inne;)

Plummis skrev:
Vaner er vonde å vende ;)
Vi burde kanskje prøve, så det ikke skaper så forvirring :)

Høres lurt ut ;) Burde vert byttet inne på barnevognoversikten også..
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3625

  • Kathinka
  • Kathinka's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 55
Jeg synes også det er venskelig og finne bare en vogn som dekker alle behov. Tror det rimelig umulig...

Buggisen elsket jeg i bagperioden, men når vi byttet til sportsvognsdelen ble den raskt solgt, for vi likte ikke den lengre da.

TFK'en har vært helt grei nå med bag på, kanskje litt lite demping for min del(er fan av superduper demping, bare så det er sagt), men altså helt grei. Jeg elsker TFK'en med sportedel, det eneste jeg har å utsette på den da er at den ikke er vendbar. Det går greit på korte turer, men på trilletur sånn bare for å trille tur, gjerne en time eller to, så liker jeg å se barnet da jeg føler det blir mye enklere og koseliger å komunisere.

Så må man ha en trille da, for shopping, har zapp, men siden 4'ern blir for liten for den enda, så måtte jeg jo ha en ny shopping-trille, Chicco 4 me, som forøvrig skal på sin første shoppingtur i dag :)

Så har jeg Brio Race liggende sånn i tilfelle rottefelle. I tillegg til den gamle Brio-sportsvogna som jeg ikke får ut av huset fordi jeg liker den så godt å stadig har planer for den :blush: Så en annen reisetrille som vi har brukt på reise men som egentlig er klar for søpla. også en anne paraplytrille som er litt ødelagt og som i grunn burde finne veien til nærmeste søppelkontainer

Vogndilla hadde jo ikke vært så ille om jeg greide kvitte meg med vogner etterhvert, men jeg har visst en tendens til å få følelser for de fleste vognene som er innom, så da blir det liksom litt vanskelig.

Så å hatt bare en vogn, nei det hadde ikke gått.
.
Siste endring: 15 år 2 måneder siden av Kathinka.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3643

Lest om den nye TFK'en på førstesiden? Med vendbar sitteinnsats? :D

Jeg vet hva jeg vil ha om jeg bytter vogn!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3672

  • Kathinka
  • Kathinka's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 55
Ja, har lest det som finnes om den nye TFK'en tror jeg :laugh:

Men det sies vel at den vendbare innsatsen passer for barn opp til 18mnd, og jeg for min del skulle ønske den kunne vare lengre(selv om det er jo bedre enn ingenting). Og dessuten vet man jo ikke om den "aldersgrensen" er satt med tanke på vinter pose og vinterklær.
Tror minsten her kan bruke TFK-bagen til han er hvertfall 10-11 mnd, med tanke på at det nå blir sommer og poser og sånt ikke trengs ta hensyn til. Og da synes jeg på en måte at så få mnd'er igjen som han likevel kunne brukt den vendbare innsatsen.

Men, skal ikke se bort i fra at jeg kjøper det vendbare setet, som jo i grunn er en bag også, for jeg regner egentlig med at det vil passe til twisten min også. At den har samme type adapter som Quickfix hardbagen har.

Men først må kanskje selge en vogn eller to, og så smøre mannen litt og helst vinne en god slump penger slik at jeg enkelt kan forsvare mine ville vognkjøp ;)
.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3677

Får satse på at den passer ;) Skal krysse fingrene for at du vinner på lottoen imorgen :P
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3681

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hadde jeg vunnet (mye) i lotto hadde jeg innfunnet meg på en barneutstyrsforretning asap:laugh:
skulle prøvd ut alle vognene jeg har siklet på:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:synes det er så vanskelig jeg 15 år 2 måneder siden #3686

Måtte sikkert kjøpt deg en egen barnevogngarage :D

Tror noe av det første jeg ville gjort var å kjøpe ny vogn og! Økonomi er en av tingene som hindrer meg.., men det er vell bare å fortsette å spare :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.703 sekunder