Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Prøvere vil ha hjelp!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Prøvere vil ha hjelp!

Prøvere vil ha hjelp! 16 år 9 måneder siden #314

  • nubilott
  • nubilott's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Vi har nettopp blitt 'prøvere' og som den kvinnen jeg er så må jeg ærlig innrømme at utstyr står høyt på den intetvitende lista mi foreløbig.

Ser det har kommet mange \"tøffe\" typer med vogner/triller, kombivogner og en masse stilig.

Jeg er på jakt etter en vogn som er allsidig og brukervennlig vogn. Men hvor starter man? (fant jo dette forumet da...) ;p

Jeg lurer på hvordan man finner ut hvike som egner seg fra nyfødt og opp til gjerne to år?

Jeg har jo sett mye på denne TFK og jeg fant mange tøffe løsninger på kiddicare.com

Men hva er deres erfaringer med vogner? Bagvogn eller sånn kombisett (trehjulinger ol?)

Jeg er såååå ute å kjører! :woohoo:
Prøvere på tur!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Prøvere vil ha hjelp! 16 år 9 måneder siden #317

  • HLH
  • HLH's profilbilde
Helllluu! Og velkommen som prøver :)

Hvilken barnevogn kommer jo veeeeeldig an på behovet da! Jeg har hatt en Spririt X3 (Teutonia) som jeg egentlig var veldig fornøyd med... men den er litt tung! Så neste gang har jeg tre sikre kriterier:
1) Lett
2) Stor
3) Svingbart forhjul som kan låses

Med andre ord har jeg veldig lyst på TFK ;) Har også hørt veldig positivt om Easy walker. jeg ser at den har fått karakter 10 her inne så må npk snuse litt mer på denne.. :P

Løkke te!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Prøvere vil ha hjelp! 16 år 9 måneder siden #318

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Jeg har god erfaring med å sette opp noen kriterier for hva du ser etter i en vogn av egenskaper og bruksområde, slik HLH gjør;) Jeg har selv vært i bestittelse av TFK joggster twist, og hadde da følgebde kriterier: lett vekt, lett å trille både vinter og på litt mer krevende terreng enn asfalt, liten sammenleggbar, stor dypbag, god voksevogn, og håndbrems. (neeeida... jeg er ike vanskelig jeg:whistle: ) Da jeg bestemte meg for vogn, var dette den eneste som fylte alle disse kriteriene. - en ting jeg har erfart, som man ofte glemmer å tenke på, er rygglengden på sportsvogndelen. Dersom du vet du vil bruke vognen lenge, er det viktig at ungen ikke stanger i kalesjen allerede som 1-åring. Både Phil and teds og tfk har eksepsjonelt lang rygg...

Jeg ville definitivt valgt en sportsvogn med egen dypbag innsats (slik TFK feks er - siden det eksempelet har kommet opp flere ganger i denne tråden ;) ) Da kan du ha vognen lengre, og den blir ikke så tung fordi du bytter innsats på vogna. mange av disse er også kompatible med bilstoler som feks maxi cosi, noe som er veldig kjekt om du ikke vil vekke nurket når du skal ut og inn av biler osv..

Mye å tenke på, og mange valg og kompromisser man må finne ut av.. :laugh: lykke til!
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Prøvere vil ha hjelp! 16 år 9 måneder siden #319

  • MiMa
  • MiMa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • To små propeller...
  • Innlegg: 126
Litt på siden kanskje, men....
Jeg vet også at de som bor på landet med mer \"hompetitten\"-veier har en preferanse på større luft-dekk, mens de som bor i storbyene har større nytte av svingbart forhjul...
Med andre ord - mange ønsker og (heldigvis) mange muligheter!!

Lykke til! :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.512 sekunder