Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Valgets kvaler..
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Valgets kvaler..

Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3123

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Jeg er på leiting etter den perfekte(optimist, ja jeg vet..)vogn nr to, som skal vare ut vognperioden, være romslig men samtidig ikke veie et tonn! ;)
Har sånn høvelig sirklet inn noen kandidater, og skulle veldig gjerne hørt deres meninger.. Plusser og minuser er det uansett, får veie dem opp mot hverandre.
Desuten bor vi langt uti gokk, så det er ikke bare å stikke innom å titte på dem heller:S

- Teutonia Timmy ( kort i ryggen??)
- Emmaljunga scooter
- Emmaljunga city cross ( tenkte på denne, da den også kan brukes til baby..For nestemann liksom. Vil nemlig kjøpe NY vogn nå :blush:

Som dere ser så liker jeg den litt mer tradisjonelle looken på vognene, ingen trehjuling her;)

Andre forslag?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3124

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Av de du nevnte har jeg hørt veldig mye positivt om Scooteren :)

Andre forslag er denne...

www.kronan.com/Inventory/Navision/410031...gory=&menuS=BARNVAGN

Den har jeg også bedrevet en del sikling på :)

Er selv veldig glad i Teutonia Mistral når det kommer til 4 hjulinger da...den har jeg testet ut selv, og kan anbefale på det varmeste :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3125

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
hmm.. jeg har ikke erfaring med noen av dem. Ser de har fått relativt god kritikk både scooteren og city crossen, så om det skal stå mellom disse 2, så ville jeg valgt city cross pga at det er en duovogn - siden du tenker at det skal komme en til mener jeg :) Men jeg er jo veldig fan av kufthjul, jeg da - særlig om du bor litt landelig til, så blir jo trillekomforten betraktelig bedre..:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3128

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Når vi skulle velge vogn var det mange ting som spilte inn, men i hovedsak var vi opptatt av barnets sikkerhet og komfort.

Etter mye om og men endte vi omsider opp med en TFK Joggster Twist:)

Denne vognen skal være veldig bra. Jeg har hørt rundt, lest tester og på andre forum hva folk sier om vogner, og jeg har ennå ikke funnet noe negativt med denne:) En del av 3-hjulingene har en lei tendens til å velte, og være generelt ustabil, denne er IKKE det i følge "folket".
I tillegg til å være veldig stabil er den også veldig stor og god, baggen er bare noen cm mindre enn baggen til f.eks emmaljunga, og det er jo bra:) Selve sportsvogn delen er også veldig stor og god, som igjen er kjekt når vinteren kommer på ny og barna våre er så store at de har begynt å bruke den delen. Da er det fint at det er plass til både tykke poser og annet i tillegg til at barnet har god plass! Denne vognen varer hele vognperioden!
Vi så og prøvde sikkert 10 forskjellige vogner før vi bestemte oss for denne, og denne kom best ut på alle punkt:)
At den i tillegg blir minimal når man legger den sammen, som forøvrig er gjort på 1-2-3, er jo bare kjempe bra siden vi ikke har en veldig stor bil :)
Om jeg skal nevne en ting som trakk litt ned for min del så måtte det være at sportsvogndelen ikke er vendbar. Men det var kun til jeg fikk vite at de blir mer ustabil om man vender dem, pga tyngdepunktet blir feil, så da var det ikke så farlig allikevel at den var fast Det viktigste for oss var sikkerheten til babyen, og den står høyt på disse vognene
Vogner som har fått rykte på seg for å velte er bla
*Quinni vognene
*Teutonia Spirit

Og det tørr ikke jeg ta sjansen på...
OTH vognen er også en kjempe fin vogn, den er litt mindre enn TFK sin, og med tanke på at det er vinter igjen når babyen vår er stor nok til å skifte fra bag, syns jeg den ble for liten. I tillegg kan man ikke justere fotbrettet for bedre komfor til barnet på OTH, det kan TFK sin. Ellers er de to ganske lik, så om man vil ha en litt mindre vogn enn TFK (som heller ikke er veldig stor) så er OTH knall:)

Jeg for min del er ikke i tvil, her er det kun TFK Joggster Twist som gjelder Kan nesten ikke skjønne hvorfor jeg i det hele tatt har sett på andre vogner :lol:

Eller jo da, det kan jeg jo, for det er utrolig mange bra vogner på dagens marked:) Både hva sikkerthet og komfort angår, og det er bra. For det er like mange forskjellige behov og smaker som vi er mennesker, og da sier det seg selv at det er rom for et bredt utvalg;)



EN ting er sikkert, det er mye bra på markedet, men også en del mindre bra. Så hold tungen rett i munnen, og ta deg god tid før du skal velge noe som helst, husk at du har god tid


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3129

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har ikke erfaring med emmaljungavognene,men har hørt mye bra om de begge. Scooter bør hvertfall vare ut vognperioden, men siden den ikke har full liggestilling så kan den ikke brukes til baby.

Timmy og city cross er lunerer vogner, og som du selv sier så kan city crossen brukes til en evt. ny baby:)

Vi brukte timmyen fra minsten var ganske liten. PÅ det tidspunktet hadde vi flere vogner vi vekslet litt mellom (to vognbarn), men timmyen er liten og håndterlig så en periode brukte jeg den mye når jeg skulle på handling osv med babyen. Den er lun og har helt full liggestilling (teutonia softbag passer i).
Jeg mener også at timmy nok har de beste hjulene av sånne typiske triller siden man kan få den med lufthjul eller store luftkanalhjul. Både scooter brio race, dbs compact osv kommer med litt tykkere hjul, type plasthjul. De fungerer nok helt greit, men på f,eks snøføre ser jeg for meg at timmy har de beste hjulene. Men dette er vel kanskje litt smak og behag også...

Teutonia vogner er litt korte i ryggen men har hørt rykter om at 09-modellene skal få lenger rygg. Om det stemmer, og om det gjelder timmy vet jeg ikke men verdt å sjekke ut:)
Når det er sagt har ikke ryggen vært problem her. Eldste satt greit i den til han var 3 år (han så litt stor ut i den, men det gjorde han i oth`en og:) )Liggelengden er uansett ganske lang, så det er bare når barnet sitter oppreist det evt. er ett problem. Men det er sjelden så store barn sitter å lener seg bak i vognryggen med hodet.

Selv om jeg er fornøyd med vår timmy, så ville jeg nok om du ikke trenger full liggestilling på vognen (og en lunest mulig vogn) valgt en med lenger rygg.
Emmaljunga scooter har litt lenger rygg, det har også f.eks dbs compact. Var å kikket på den i går og den var veldig fin (finere enn scooter synes jeg, dessuten hakket lettere). God handlekurv hadde den, ok kalesje, fottrekk med i prisen (hvertfall på butikken her)laaaaaang rygg, litt tyngre enn f.eks timmy å trille men den var helt ok tyngde. Forholdsvis god trillekomfort, og langt mellom håndtaket og vognunderstellet sånn at man slipper å gå å sparke i der med bremsen. Så jeg ville tatt en titt på den også, tror nettsiden er www.dbs.no.
Dessverre klarer jeg ikke å finne noe særlig brukererfaringer om den på nett. Spurt her inne også, uten respons. Muligens pga at det er en ganske ny vogn.

Av andre vogner av den typen er brio race (men denne har ikke full liggestilling, men helt ok), og simo kommer med en ny sportstrille igjen som ligner på de gamle modellene de har hatt (men disse er litt tunge da).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3192

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Takk for svar damer:)
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg den nye sportstrilla 124 til Simo, men den er jo svintung, så det slo jeg fra meg.
Og lufthjul er absolutt en fordel! Har det nå, så kan egentlig ikke tenke meg noe annet;)
Tror rett og slett jeg er nødt til å ta en lørdagstur inn til byen med minien og prøve div vogner. Det kan jo bli festlig nok dèt..:unsure:
Er så usikker på hvor romslig de er. Han var 78 cm og 11 kg på 10 mnd kontrollen, blir 1 år i midten av mars. Vi bruker sportsvogndelen til Emmaljunga edge duo kombi nå, men syns den blir litt trang med voksipose oppi..Han ligger liksom med skuldrene på brystkassen. (jada, overdriver litt nå da) Så jeg er spent på de andre fra Emmaljunga:ohmy:
Ikke for dèt, vi må ha ny vinterpose til neste vinter uansett :lol:
Åååååh..litt oppgitt:huh:

Men tror jeg skal sjekke ut ang om ryggen til Timmyen..
Har og sett litt på Carena Freeride.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3193

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Skulle bare inn å ta en kjapp kikk...ikke skrive! Men da jeg så du skrev Carena kunne jeg ikke la være ;)

Neeeeei, ikke kjøp Carena...du kommer ikke til å bli fornøyd i det hele tatt jeg lover! Det er en knirkete ekkel plastikkvogn!

Les brukererfaringene først iallefall...jeg har ikke lest dem, men håper ikke de roser denne vogna opp i skyene, for det fortjener den ikke!

Jeg rotet meg dessverre borti vogna jeg også som du sikkert skjønner ;) hehe

Kjempevanskelig med vogner altså!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3195

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
dobbelt
Siste endring: 15 år 2 måneder siden av Plummis.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3196

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Signerer Plummis her. Har ikke hatt Carena selv, men har hørt så utrolig mye negativt om de vognene både på nett og i det virkelige liv. Tror jeg ville kjøpt noe annet...
Angående at det er liten plass i sportsdelen på edgeen du har, jeg tror du skal slite med å finne en vogn som har bredere sittedel den enn den. Eneste jeg kan tenke meg da er tfk eller muligens easywalker sky eller vogner som ikke er noe særlig ellers...
Går du over til triller er de ofte ikke beregnet for store poser i, så må du ha ny pose uansett kan detvære grei å vurdere en dunpose eller noe som tar litt mindre plass:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3203

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Hehe, ingen Carena da:) Har ikke vurdert den alvorlig, men hatt den som et mulig alternativ. Men da stryker vi den!

Hmmm det var dårlige nyheter ang bredden på sittedelen altså.. :dry: Det blir dunpose til vinteren :cheer: Tenkte på easy kid sin. Den kan jo forlenges, noe jeg nok kan gjøre med èn gang! Farsken så lang den ungen er..:ohmy:
Eller lammeskinn og dyne. Fotfose/vindtrekk må jeg ha over uansett.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3213

  • Kathinka
  • Kathinka's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 55
Åh, Kronan! Skulle jeg hatt en firhjuling så måtte det blitt Kronan!

Den er så lekker og den har jeg siklet på. Desverre(tror jeg, på en måte...) får jeg nok aldri sjansen å teste den...

Kanskje satse på den til evnt barnebarn ;) Vi de ikke til da kjører rundt med svevevogner :laugh:
.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Valgets kvaler.. 15 år 2 måneder siden #3216

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Får bli en svevekronan da :laugh:

Jeg har også siklet alvorlig på Kronan, men sikler enda mer på TFK og Cangaroo...så de får komme foran i køen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.632 sekunder