Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Søskenvogn

Søskenvogn 16 år 10 måneder siden #288

  • soon
  • soon's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Er det noen som har en bra søskenvogn å anbefale?
Jeg har god tid, går alt etter planen får vi nr. 2 i februar. Vi har ei jente som da vil være nesten 2 år. Trenger en vogn som passer både for jenta vår og for den lille.
Vil gjerne ha en vogn som er god å kjøre, gjerne med bremser, god å sitte / ligge i (dette for begge), er også en fordel at den ikke veier et tonn.

Noen forslag?
Kan veldig lite om vogner, har en teutonia mistral (05) som jeg er kjempe fornøyd med, men ser at jeg kanskje kan trenge en annen vogn også.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 16 år 10 måneder siden #289

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Jeg har Phil & Teds E3 Twin, og er ganske fornøyd med den. les om den, og se min anmeldelse av vognen her: http://www.barnevognguiden.no/philandteds/philandteds-e3-twin.html

Dene er jo den smaleste vognen på markedet med sine 75 cm, og det er en stoor fordel. Ellers har jeg sinnsykt lyst til å teste Firstwheels sin tvillingvogn! Den ser ut til å ha absolutt alt jeg så etter, ... bortsett fra hånsbrems.... og hjul til vinterføre forran....:blink: Om noen har erfaring, skrik! (eller bare legg inn anmeldelse...:lol: )

Jeg mener man bør se etter helt andre kvaliteter ved vognen når den skal brukes som søskenvogn, enn om det er snakk om tvillinger.. bla dette med delt kalesje, slik at den største også kan ha tak over hodet selvom du har en dypbag festet på.. derfor utgikk TFK og OTH for min del, selvom disse regnes for å være de beste..

Vet hvor vanskelig det er... Jeg leter fortsatt etter den ultimate søskenvognen...
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 16 år 10 måneder siden #293

  • jennyventerbarnijuli
  • jennyventerbarnijuli's profilbilde
jeg har ikke egen erfaring, men vet om flere som har OTH. Men det er kanskje riktig som Siri skriver over her...

Lykke til - med både vognjakt og svangerskap:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 16 år 10 måneder siden #302

  • soon
  • soon's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
siri skrev:
Vet hvor vanskelig det er... Jeg leter fortsatt etter den ultimate søskenvognen...

DU får rope ut hvis du skulle finne den.;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 15 år 3 uker siden #5648

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vet ikke om dette kan være til hjelp, jeg HI?

http://www.viforaldrar.se/tester-guider/guider/syskonvagnar/Syskonvagn.pdf

Vedlegget Syskonvagn.pdf ble ikke funnet

Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 15 år 3 uker siden #5650

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg har OTH tvillingvogn :)
Den er helt uuutrolig! Vannvittig god å trille, er forholdsvis smal til å være dobbeltvogn.
Herlig sitte og liggestilling for ungene.
Stor handlekurv under.
Blir forholdsvis liten i bil.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 15 år 3 uker siden #5691

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kreps og trollunge: Håper du kommer inn og ser innlegget her:) Når man bruker samme overskrift som ett tidligere innlegg så kommer man direkte inn på det gamle innlegget så vi får ikke lest ditt:) Du får skrive ett nytt med ny overskrift, eller skrive det om igjen her inne:)

Klarte å lese store deler av innlegget i sånn liten rute ved å holde pilen over overskriften på ditt innlegg, og fikk med meg at det var ca 2 års aldersforskjell og at hun sikkert ville ha emmaljunga.
Om hun synes det går greit med en vogn hvor sportsvogndelen er kun framovervendt (bagen til babyen står vendt mot henne) ville jeg valgt emmaljunga cangaroo. Den ser knallgod ut! Ellers har du emmaljunga twin city cross som ikke har svingbare forhjul (og da blir noe tyngre å trille) og emmaljunga city cerox 360 som har svingbare men små forhjul som nok ikke er de beste på vinterføre...Men begge de er vendbare da.
Har stort sett lest positive erfaringer med alle disse vognene, så kommer litt an på hvilke krav hun har:)

Ellers finnes det masse gode søskenvogner på markedet, så bare få henne til å si eller skrive her inne selv noen kriterier så blir det lettere å hjelpe :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 15 år 3 uker siden #5699

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
:laugh: Skjønte ikke bææret først da jeg hadde lagret innlegget:laugh: Og litt irriterende at det er sånn..:angry:

Ca 2 år mellom dem ja. Hun har Emmaljunga nå, så jeg bare antok at det er den type vogn hun er ute etter, men vet ikke. Møtte på henne i bhg ved avlevering av unge, så hadde ikke så mye tid ;)
Har gitt henne adr hit(selvflgelig!), men vet ikke hvor raskt hun er her:) Sa at hun garantert vil gå masse hjelp fra koselige damer ;)
Skal mase litt mer på henne jeg:laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 15 år 3 uker siden #5700

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
:) Hjelpe meg så mye skrivefeil det ble her! Jaja, det går litt fort i svingene, jobben kaller, og så er det FEEEERIIIEEEE! :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 15 år 3 uker siden #5706

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
OTH sin tvillingvogn er veldig god. Lett å trille, og god kvalitet, du kan ha bag på til babyen og storesøster i setet ved siden av. Anbefales.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Søskenvogn 15 år 3 uker siden #5817

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kreps og Trollunge skrev:
:) Hjelpe meg så mye skrivefeil det ble her! Jaja, det går litt fort i svingene, jobben kaller, og så er det FEEEERIIIEEEE! :D

:laugh: :laugh: Jeg så ikke skrivefeilene før du kommenterte det:laugh:
Du må bare sende inn hit ja, så skal vi ta godt imot henne:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.275 sekunder