Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Brio - understell + + +
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Brio - understell + + +

Brio - understell + + + 15 år 2 måneder siden #2246

Leste i en annen tråd her at man kan velge de samme understellene på Brio kombi som på Brio Happy. Og at man kan få lufthjul på alle. Har jeg oppfattet det riktig? Trodde kun teleskopunderstellet hadde lufthjul jeg.

Hvordan er kombibagen i forhold til Happybagen?

Vektforskjeller?

Jeg ønsker meg egentlig en romslig bag, men samtidig en vogn hvor jeg vil bruke sportsvogndelen en god stund, vendt mot meg, frem til 1,5 år kanskje. Da har jeg en god 3-hjuling saom står og venter. Har inntrykk av at mange synes sportsvogndelen på Simo og Emmaljungavognene blir tunge (minus City Cross kanskje, men der er det vel ikke lufthjul. Noe jeg MÅ ha).

Derfor har jeg sett litt på Brio, men kjenner lite til disse vognene.

Noen med erfaring?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio - understell + + + 15 år 2 måneder siden #2247

  • Guro
  • Guro's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 59
Du kan få lufthjul på alle understellene. Min søster kjøpte nettopp telskop light understellet med lufthjul, dette ønsket hun fordi hun ville ha lufthjul, men samtidig få vognen lettest mulig og hun ønsket den praktiske varekurven dette understellet har. Hun måtte ikke betale noe ekstra for dette, men vet om andre som har gjort det samme og måtte betale ekstra. Om du må betale ekstra kommer kanskje an på om butikken har lufthjul inne eller om de må bestille?

Det er riktig at telskop understellet kommer med lufthjul og de andre to ikke, at det er standard, men du kan få det som du ønsker likevel. Bar å spørre i butikken :)

Kombibagen er nok lengre, men litt smalere tor jeg. Dette sier jeg utifra øyensyn, har ikek målt.

Brio happy sportsvogn med compact understell veier 16,4 kg komplett, med telskop understell 16,2 kg og telskop light understell 13,9 kg. Kombivogn veier akkuratt det samme som sportsvogn, men med bagen inni må du plusse på i underkant av 3 kg. brio happy duo er altså lettere enn kombi for da slipper du å måtte trille på både sportsvogn og bag.

Har du lufthjul på telskop light understellet vil vognen veie 14,9 kg. For lufthjulene veier 1 kg mer enn de som hører til light understellet.

Ellers har jeg ikke så mye råd om du skal velge simo, emmaljunga eller brio. Brio er litt lettere og mindre sammenlagt.
Siste endring: 15 år 2 måneder siden av Guro.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Brio - understell + + + 15 år 2 måneder siden #2257

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Selv har jeg brio kombi. Tror Guro har ganske rett angående lengden, selv om jeg heller ikke har målt:) Jeg TROR lengden er omtrent den samme. Men kombibagen er mye smalere, så kommer jo også litt an på hva du har tenkt å ha i bagen.

Om du ikke har behov for å bære bagen mye inn og ut av vogna så tror jeg kanskje jeg hadde gått for en duobag både pga av plass og vekt.

Når det gjelder Emmaljungas hjul så har jeg hørt at de er utrolig gode til tross for at det ikke er lufthjul, så det kan jo være lurt å prøve på butikken og se om forskjellen egentlig er så stor!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.554 sekunder