Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder TFK eller Cangaroo
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: TFK eller Cangaroo

TFK eller Cangaroo 15 år 2 måneder siden #1298

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har hatt kjempelyst på TFK en stund nå, men i det siste har jeg virkelig begynt å få øynene opp for Cangarooen også :dry:
Tok med meg mannen ut for å kikke på begge vognene, men det var det jo absolutt ingen hjelp i :lol: Han syntes begge var flotte han!
Er det noen her som kjenner til begge vognene?
Vet TFK blir liten når den legges sammen, men hvordan er Cangaroo?
Hvilken vogn virker mest behagelig for barna?
Jeg er ute etter en vogn som kan brukes på alt fra turer i byen til ut på skogsstier..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller Cangaroo 15 år 2 måneder siden #1302

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
har ingen erfaring med cangaroo, men TFK har jeg vært fornøyd med. Fremhjulet er litt lite til skogsstier, da. men jeg har festet hjulet i forovervendt posisjon, og da har det gått greit. Men, jeg vet at TFK helst ønsker å promotere denne vognen som byvogn, fordi låsemekanismen på forhjulet kan lett gå istykker dersom det blir mye skrangling, humper ig dumper. For stor belastning liksom... Men, når det er sagt, så har aldri jeg hatt problemer eller fått ødelagt vognen på denne måten. Det jeg har hatt problemer med, er ødelagte glidlåser. Har du sjekket ut babyjogger sine vogner da? De er mer beregnet på skog og mark:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller Cangaroo 15 år 2 måneder siden #1304

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Takk for svar! Det var jeg ikke klar over ang TFK...den ser liksom så stor og sterk ut :P
Den tåler litt grus og steiner håper jeg? Jeg har ikke tenkt å klatre i fjellskråninger med den altså :laugh:
Kanskje jeg burde kjøpe en rimelig joggevogn i tillegg til TFK?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller Cangaroo 15 år 2 måneder siden #1315

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Uten at jeg har noen av vognene kan jeg jo si at det virker som cangaroo er mer lik oth når det gjelder funksjoner, som ryggregulering, ikke mulighet for regulering av fotbrett, ikke håndbrems. Den er også lettere enn tfk.

Men jeg har også fått øynene opp for cangaroo, den skal ha veldig god demping, så virker den mye lunere enn tfk og oth f.eks (og ikke minst easywalker). Så noen som trillet den med kalesje oppe og fottrekket på, og da så den veldig lun og fin ut. Pluss at den ser så behagelig polstret ut sittedelen:)
HJulene skal jo være gode selv om det ikke er lufthjul. Hvis de kan måle seg med vanlige lufthjul er det jo en fordel å slippe å fylle i, og tenke på punktering...

Men som sagt, den har ikke de funksjonene som for meg gjør tfk interresant:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller Cangaroo 15 år 2 måneder siden #1329

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Får ta enda en tur på butikken å kikke jeg da :P
Barneutstyrsforretninger er liksom ikke det kjedeligste jeg går på uansett!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller Cangaroo 15 år 2 måneder siden #1460

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Jeg har kun gode ord å si om TFK, men jeg er kanskje ikke helt objektiv siden jeg digger den vognen:lol:
Nå kommer de også med en ny type, den er knall fin!!!
Vil anbefale deg å sjekke ut den nye som kommer medio mars hadde jeg vært deg, tror kanskje du vil like den:)
Dersom du går inn i trådene om Intelligent fremhjul og TFK Pro3 så står det en del om denne nye der:)

Jeg vil anbefale TFK sin vogn fremfor alleandre nettopp pga at den er så romslig for barnet:) Dette er en vogn du har hele perioden, og den blir ikke liten og trang, samtidig som den er lun og god:) Baggen er dessuten av de største som er å få til 3-hjulinger, om ikke den største: Bare 2 cm mindre enn emmaljunga sin bag:) Og det er jo en veldig god ting:)


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.548 sekunder