Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Bebe confort high trek
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Bebe confort high trek

Bebe confort high trek 17 år 3 uker siden #125

  • Troja
  • Troja's profilbilde
Vi venter barn i september, og har fått et veldig godt tilbud på denne vogna. 7500 for creatis bilstol, windoo bag og sportsdel. Men, jeg er førstegangsfødende og har ingen erfaring med barnevogner. Så litt hjelp hadde vært fint:)
Vi er avhengige av at vogna er lett og tar liten plass i bilen, fordi min mann har to barn fra før som også skal ha plass. I tillegg har vi hundebur i bilen, og jeg håper jeg slipper å kaste henne ut.. Jeg kjører to-seter, så det er begrenset med plass til understellet på ei vogn. (kikka på ei emmaljunga også, og den får jeg ikke plass til i min bil).
Greia er også at vi bor landlig til og kommer nok til å trille endel på ulendt underlag, går dette greit med en 3-hjuling? Og, ikke minst, er bagen stor nok til en septemberbaby hele vinteren igjennom?

Setter veldig stor pris på å høre andres erfaringer, da jeg føler meg på meget tynn is her:unsure:

Til slutt, hvilke andre vogner oppfyller disse kriteriene? Håndbrems må vi ha, pga langt og bratt bakke opp til huset, kjekt med vendbar bag osv..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bebe confort high trek 17 år 3 uker siden #126

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Har du prøvd å søke på kriteriene dine her inne? kanskje ikke så lett mht plass i bil osv, men håndbrems, vendtbart sete mm, kan du legge inn som kriterier. Har ikke bebe confort selv, men kjenner en som har, som sa den var håpløs på vinterføre... Jeg har selv bla. tfk joggster twist, og har vært veldig fornøyd med den. Den tar ganske liten plass i bilen og du kan låse det svingbare forhjulet. Har fungert veldig bra på litt ulendt terreng, bare man låser forhjulet i utoverposisjon. minus er at man ikke kan snu setet... Det kan man derimot på quinny 3xl. Denne tar også relativt liten plass, men ingen personlig erfaring med denne. Speedy'n tar enda mindre plass igjen.

En annen fordel med tfk, er at de har en buggy som er kompatibel med dypbagen. Denne tar ekstremt liten plass, og da kan du ha dette understellet i bilen og bare ta med dypbagen! ganske lurt ;)

Skal du gå mye i terreng, lønner det seg uansett å ha en vogn med litt størrelse på hjulene. Desto større hjulene er, jo lettere kommer de over hindere.

Jeg er veldig fornøyd med 3 hjulinger. Disse tar oftest mindre plass i bilen enn 4 hjulingene.

Håper du ble litt klokere:blink:
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bebe confort high trek 17 år 3 uker siden #127

  • mamsi77
  • mamsi77's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
Viktig med god størrelse på bagen når du får septemberbarn!
Da begynner jo poden å bli stor når vinteren kommer, så hvis du vil bruke dypbagen lengst mulig, samt ha en vogn som er lett og blir liten slått sammen, er jeg enig i at tfk er tingen. her er jo bagen nesten 90 cm lang, i motsetning til alle de andre 3 hjuls lettvekterne som har vogner som er helt ned i 70 cm lengde... Hvis ikke, må du bruke softbag i en sportsvogndel som kan legges helt flat. det funker greit det og, altså..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bebe confort high trek 17 år 3 uker siden #128

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Er du ute etter gode tilbud på barnevogner, kjøp fra utlandet! mange trygge gode nettsteder her, Vi kjøpte vår vogn på babyjungel.nl du sparer noen 1000 på det, og vogna kommer innen en uke! Ikke noe problem med reklamasjon heller. Der er det service. En annen tråd her inne har flere nettbutikk forslag:silly:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bebe confort high trek 17 år 3 uker siden #129

  • xtina
  • xtina's profilbilde
Jeg har hatt denne vognen:) Jeg synes denne vognen er en allrounder som jeg skrev i omtalen, den er ikke best på noe, men går ok til alt liksom.

Du kan låse hjulet foran når du triller i terreng, slik at jeg synes den var mye lettere å trille enn min søsters emmaljunga feks. Synes ikke den tippet lett, annet enn hvis jeg kom helt galt over en fortauskant- da måtte jeg holde godt i vogna(godt mulig det hadde skjedd med alle vogner)

For min del var bagen for liten (oktoberbaby), jeg hadde en ganske liten skinnpose oppi, og i februar byttet vi vogn nettop pga dette. Det er sjanseløst med feks en voksipose oppi. Tror målet er noen og 70cm.

Vogna fylte hele baggasjerommet i vår wv passat, så liten plass synes jeg ikke den tok. Men, man kan ta av forreste hjulet med bare et klikk, da blir den jo kortere. Anbefaler at dere prøver vogna i baggasjerommet før dere kjøper!

Et stort minus med bilsetet, er at det mangler base!! Jeg trodde ikke det skulle bli noen big deal, hadde knapt hørt om base, men det var til stor irritasjon for meg at den ikke hadde det. Bilsetet er uansett om du bruker den på vogna eller ikke, en kjekk sak å bære babyen feks hvis h*n har sovnet, men om du må montere det for hver gang..:angry:

Uff, dette ble langt! Håper du blei noe klokere.. Det er vanskelig å finne en vogn som tilfredstiller alle krav, (det tror jeg knapt finnes)og kanskje spesielt at den skal være liten sammenlagt, og samtidig robust nok til å trille i terreng. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.623 sekunder