Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: spirit-hjul

spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12308

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Da jeg kjøpte spiriten i forigårs visste jeg at kulelageret var løst i det ene hjulet. Og idag løsnet det i et annet hjul. Noe så utrolig irriterende! også er det mammatillucas som ahr stein i gjulet.
Er de virkelig så elendige, skal jeg gidde å kjøpe nye om de bare blir ødelagte uansett?
Mistralhjulene var det aldri noe problemer med, og de er jo omtrent de samme..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12313

Tror kanskje jeg har spurt før, men er du helt sikker på at det ikke er småstein som har komt inn? Se etter små hull, og steiner som sitter fast i hjulet.

Jeg trodde jo først det var kulelageret som var gått her, men når det skjedde med hjul to noen dager senere skjønte jeg at det måtte ligge noe mer bak.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12314

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hm, ikke sjekket det nei, det bare høres så rullende ut, som kuler som ruller rundt inni hjulene når jeg triller, ikke som hard, kantete stein. vmen jeg ha rjo ikke peiling altså.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12331

Det var sånn det hørtes ut her også i begynnelsen. Nå hører jeg forskjell på små og store steiner, grus osv :)

Sjekk hjulene. Du kan vippe de over kanten med to kniver (helst en barnekniv og en vanlig) og riste innholdet ut. Men ta for all del ikke hele greia av, da får du det ikke på igjen. Og pass på så knivene ikke lager merker i "felgen".
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12386

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
huff, nå gruer jeg meg til at jeg får stein i hjulene.... Jeg har ikke fått det enda, som jeg har merket. Tror jeg ville merket det, om ikke vognen knirker så høyt at det overskygger den lyden da...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12387

Det er absolutt ikke sikkert du får det :)

Kanskje noen hjul har dårligere kvalitet, eller det er vi som får det som gjør noe feil :dry:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12390

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har jo hatt min siden april i fjor, men den er jo ikke brukt mer en fra juli, men vi har da stort sett brukt den hver dag. Nesten. Unntaket er vel noen firehjulingsturer og to uker i syden.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12399

Vi kjøpte spiriten i fjor sommer. Brukte understellet med bilstol noen ganger nå og da. I midten av desember tok vi den i bruk for fullt, og i februar kom det stein i hjulene.

Har ikke behandlet den dårlig. Tenkte grunnen kunne være at stein som har hengt seg på ble dyttet inn når vi går opp trappene utenfor (selv om det er uten barn i vognen), men når det kom stein i forhjulet også kunne jeg utelukke det. Så jeg vet ikke :dry:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12407

Marihøna, om det fulgte med kvittering og garanti kan du jo gå til forhandler og reklamere på hjulene :) Jeg fikk ikke reklamert, men sånt kan varriere fra forhandler til forhandler :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12414

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Har du vært fornøyd med adapterne som fulgte med? Våre var litt spinkle synes jeg, men vi har da brukt de.

Jeg tenker at du kanskje har trillet på mer grusveg en men, men hallo grus i hjulene er virkelig merkelig og en unødvendig sak. Merkelig at det ikke er reklamasjonsgrunn.. Fikk du høre hvorfor?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12418

Fikk vite hvordan jeg kunne fjerne grusen, og har ikke gjort noe mer med det. Så det er litt min feil også. Men Teutonia reklamerer med at hjulene skal være vedlikeholdsfrie, er ikke så veldig vedlikeholdsfritt og tømme de for grus flere ganger i måneden..

Har ikke trillet mye på grusvei før det kom småstein i hjulene, men de stør med grus her på vinteren, så det var litt av det på bakken.

Adapteren til bilstol? Våre er helt supre :) Du har kanskje et annet bilsete enn oss til vognen? Vi har britax babysete :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12421

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ah, vi har maxi cosi, jeg synes de som er på breeze'n er mye bedre. Men de har fungert de på spirit'n også, men ikke helt optimale synes jeg. Det virker så spinkelt slik de er festet i vogna.

Om man må tømme hjul for grus er de ikke vedlikeholdsfrie i det hele tatt, da kan man heller pumpe lufthjul.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12425

Hvordan festes det?

For å kunne bruke Britax sete måtte jeg montere en ekstra del på understellet (som står på hele tiden uten å vise eller være i veien for noe når sittedelen er på), og jeg måtte bytte en plate bakpå bilsetet så det fikk grep som kunne ta rundt stativet på understellet. Haha, det hørtes merkligere ut skriftlig enn det egentlig er :laugh:

Foretrekker definitivt å pumpe (og lapping og for den del) luftjul fremfor å tømme hjulene for grus. Men heldigvis er det ikke alle Spiriter det skjer med :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12438

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi skulle bare sette våre adaptere inn i et hull som er på understellet og så skru fast noe... Husker ikke helt osm du ser. Det var jeg som gjorde det, så det var ikke noe hokus pokus, nestne lit for enkelt ;) Men de sitter også alltid på.

Når vi skal bruke de så vipper vi de bare opp og klikker setet på plass slik som på breeze, zapp el.l. VEldig enkelt.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12452

Det høres likt ut, men det er sikkert ikke det alikevell. Vi får ta bilder en dag og vise ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12468

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Fikk vite hvordan jeg kunne fjerne grusen, og har ikke gjort noe mer med det. Så det er litt min feil også. Men Teutonia reklamerer med at hjulene skal være vedlikeholdsfrie, er ikke så veldig vedlikeholdsfritt og tømme de for grus flere ganger i måneden..

Har ikke trillet mye på grusvei før det kom småstein i hjulene, men de stør med grus her på vinteren, så det var litt av det på bakken.

Adapteren til bilstol? Våre er helt supre :) Du har kanskje et annet bilsete enn oss til vognen? Vi har britax babysete :)

Du kan jo forsøke å reklamere igjen siden det skjer såpass ofte. Det skal jo ikke være sånn! Om du hadde måttet tømme de en sjelden gang, så ok, men flere ganger i mnd?? Det var mye altså!
Jeg tror kanskje jeg hadde prøvd å klage igjen jeg...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12469

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Når dere er inne på dette med å feste bilstolen på understellet, er det en funksjon dere har brukt mye?
For jeg vil så gjerne ha mulighet til det om vi får baby igjen, og jeg har savnet det litt nå da minsten var baby. Men så lurer jeg på om det er så greit som det høres ut som og noe man faktisk benytter seg av?

Og så hadde jeg glemt at man kunne ha britax på teutonia vogner, visste det egentlig, men var gått helt i glemmeboken:) Takk for påminnelsen:)
Er nemlig så glad i britax setet vårt at jeg vil enten bruke det vi har om jeg ikke venter for lenge til neste kommer, eller kjøpe ett likt til nestemann:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12483

Ja, kanskje jeg skal prøve igjen.

En hovedgrunnene til at jeg kjøpte spiriten var at jeg kunne feste bilsete på understellet Når jeg ikke har bil, har det vert veldig praktisk og kunne bruke understellet med bilstol så jeg har hatt Lucas skikkelig sikret når vi har tatt buss. Det har ikke blitt brukt så veldig ofte, men de gangene jeg har brukt det har jeg vert helt avhengig av det ;) Jeg vil ha muligheten til å feste bilstol på understellet til nestemann og, tror at jeg vil bruke det enda mer om jeg har bil. Må være så enkelt når man f.eks skal på butikken, og bare klikke bilstolen på understellet uten å forstyrre babyen :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:spirit-hjul 14 år 11 måneder siden #12510

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja, det er det jeg også tenker på, utrolig praktisk på småhandling:)
tror jeg MÅ ha den funskjonen neste gang, om ikke annet så bare for å prøve;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.989 sekunder