Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Vil dere hjelpe meg og bestemme meg?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vil dere hjelpe meg og bestemme meg?

Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11836

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har bestemt meg for enten en Simo med reversibelt håndtak eller en brio happy med kompakt understell.

Hvem av de ville dere valgt? Det står mellom de to....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11837

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vanskelig å si egentlig... Hvor stor er vekt forskjellen? Om den er mer enn 3-4 kg så hadde jeg valgt den letteste.

Så har jeg forstått det sånn at compactunderstellet til brio happy ikke har sånn veldig demping (som andre brio og simo vogner har), men det gjør den jo også lettere å trille. Så om du ikke triller mye på ulendt terreng så er det jo egentlig bare en fordel.

Ta den du har aller mest lyst på! Om ikke annet så ta den som er finest;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11867

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
his du skal kjøpe brukt på finn er det jo ikke så mange simoer med vendbart håndtak enda. Det er jo ganske nytt i kombinasjon med at simo er en vogn somgjerne blir et par år før den selges. Så bare ut ifra tilgjengelighet tror jeg du like godt kan satse på brio. Pluss at jeg er skikkelig nysgjerrig på brio siden jeg har hatt simo ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11871

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det ligger en ute, men den er skrekkelig dyr. Og så ligger det en ute som er solgt. (simo altså)

Brio ligger det ute fler av, et dårlig tegn? Men jeg skal vente tilmandag, og se om barnashus har noen ekstremt gode tilbud ;)


Huff... Om hun dama kommer og henter vogna da, har ikke hørt fra henne siden fredag så nå stresser $jeg litt igjen.

Jeg hadde jo lyst på brio tidligere jeg også.... Men vi får se da, synes som sagt simo er klassisk pen, men tung ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11874

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Kan dessverre ikke hjelpe deg med valget, da jeg ikke har kjenskap til noen av de nevnet vognene.

Men av nysgjerrighet, hvorfor ønsker du compakt understell fremfor teleskop light understell?
Syns de fleste ønsker seg teleskop light understell fordi vognen da blir så mye lettere og får en mye bedre trillekomfort.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11876

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg skal ha vognen i barnehage når den tid kommer, om jeg ikke da alt har byttet den ut. Vognen skal for det meste stå her hjemme til soving, men trilles i snø og slaps.

Når vi skal ut å farte er det jo da en fordel at den kan bli mindre enn andre vogner, så får bli plass til litt annet i bagasjen også. Vi har hund, så det er forholdsvisfult i vårt bagasjerom. Så det blir ikke den vognen jeg triller mest tror jeg, men om den er knallgod så blir det jo det...

Jeg har en vogn med vendbart håndtak/reversibelt håndtak nå, og jeg har falt så utrolig for dette. Vet mange sier det er lett å flytte sittedelen med barn i også, men det får jeg ikke til med spirit'n så får det antg. ikke til med noen annen heller.

I tilegg har jeg bare hengt meg opp i den finessen, og om jeg firer på den nå, da får jeg jo så mange andre vogner å velge i også, og det "orker" jeg ikke ta stilling til akkurat nå ;-)

Men lurer på om teleskopunderstellet til happy også er vendbart, noen som vet? Da kan jo denne også være en nødløsning...

Tror vel egentlig jeg har bestemt meg litt for happy compact svart eller simo svart. Men om jeg kjøper simo nå, da får jeg jo ikke kjøpt det til nestemann ;) Og om jeg skal ha en baby til en gang da står simo duo høyt på ønskelisten. Og ville vært knall å fått ny vogn da også. Dessuten er det litt dumt med simo i bh siden den har slike dingser på kalosjen som må åpnes for å legge den ned. Innbiler meg at bhansatte av og til ikke er så nøye på slik.

Og blir det to tette vil jeg ha en phil&ted også...

Og det har jeg tenkt på i dag, kanksje jeg skal kjøpe en phil&ted når hun har vokst ut av spirit'n???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11879

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Med mindre du ikke har planer om to tette ville jeg ikke kjøpt p&t etter at hun vokser ut av spiriten...Ville mye heller kjøpt en MB, EW, tfk eller emmaljunga cangaroo, evt. babyjogger eller gt (som forøvrig er en veldig god vogn har jeg funnet ut;) ).

Med mindre vognene får ett bedre patent på det "hullet" bak mellom ryggen og kalesjen. Det trekkene som følger med e3 og sport er hvertfall ikke noe særlig, enten blir det for lyst eller så blir det ikke tett... Og de er alt for lett for ungene å fjerne når de f.eks skal ligge stille og sove:P Jeg vet faktisk ikke om trekkene på vibe og dash er bedre, om det er kommet ett annet patent så hjelper det mye.
Ryggreguleringen på e3 og sport suger, men det vet jeg er bedre på de nye modellene.

Så rådet mitt blir vel at om dekselet bak er forbedret så er dash og vibe sikkert veldig gode vogner, hvis ikke så velg en annen:)

Nårman bruker vogna som søskenvogn er ikke dette noe problem, så i den sammenheng er også sport ett veldig godt valg;)

Når det gjelder salg av vognen du har nå, så hadde jeg samme bekymring sist jeg solgte vogn - om at hun ikke ville hente den for hørte ikke noenting fra henne etter at hun sa hun skulle hente den. Den dagen hun skulle komme ringte hun og sa hun var på vei, og hentet vogna som avtalt. Så ikke bekymre deg før hun evt. ikke dukker opp;)

Til vognvalget ditt igjen - om du vil prøve både brio og simo så er det jo en veldig god ide å vente med simoen da siden den er en super babyvogn med stor god bag. Så kan du heller har den lettere og kompakte brioen nå:)
Om du tenker på str. sammenlagt så er hverfall brio happy en del mindre enn simo....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11883

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hm, hva er denne kalesjeproblematikken du snakker om? Jeg kan ikke uske at vi måtte gjøre noe veldig rare greier for å legge den opp eller ned. og simo er jo bhgvogna over alle, det står jo en i alle barnehager som sovevogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11887

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
HUn mener vel kalesjestrammerene sikkert. Brio happy har ikke det, man bare legger kalesjen helt ned.
Vet at en del har fått veldig løse kalesjer fordi at de bare har dyttet hele kalesjen bak uten å åpne kalesjestrammerene, og så drar de den bare fram igjen. DA blir kalesjen slapp og kan henge veldig bak. Uff, så dårlig jeg er på å forklare.....

Men det går altså an å stramme kalesjene igjen da, så de blir ikke helt ødelagt:) Synes ikke det er grunn til å ikke velge vogna:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11889

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
snakket med ei som hadde fått sin ødelagt i bh fordi de ansatte ikke hadde forstatt at de måtte åpne de håndtakene på siden før de la ned kalosjen, altså hadde de brukt makt og da klikket vist hele kalosjen. Jaja, ikke vet jeg, det er jo en av de tingene jeg synes er lekkert på simo da.

Men dersom jeg finner en ok happy så tar jeg den og venter med simo til vi skal ha en baby til. Jeg tror jeg må ha en til ganske snart bare på grunn av p&t og simo jeg. Hahahahahahah JEG ER GAL!

Dessuten er jeg så glad i den rare spirit'n min at jeg kvitter meg nok ikke med den noen gang....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11891

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
åååh, det var ikek noe jeg tenkte over engang, men så var simo min første vogn og jeg vosste ikke om annet. Men jeg kan ikke skjønne at de ikke i det fleste barnehager kjenner til simo, det erjo så mange som har den som sovevogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11892

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tror en del bhgansatte rett og slett ikke bryr seg...:S
Der jeg jobbet ble ikke vognene behandlet noe fint(bortsett fra av meg da:P ):dry:

Har også hørt om ødelagte kalesjer, men tror det hører til unntakene, de fleste kan bare strammes opp:)

Det er mange gode grunner til å få to tette, rent bortsett fra vognene også:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11895

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ei jeg kjenner har fått ødelagt kalosjen på quinnyen sin til og med, og den er som på teutonia bare å dytte ned og dra opp. Sier litt om behandlingen de gir vognene. Det er vel ingen konsekvens av å ødelegge ting, derfor gir de antg. blanke f***. Utrolig at noen kan være så uforsiktige og behandle andres ting på den måten.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11902

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
iik. nå kjenner jeg jeg blir redd :woohoo: har ikke engang tenkt på sovevogn jeg.. blir kanskje nødt tilk å kjøpe en superbillig 90-talls simo med bamser på til den bruken? eller brio da kanskje, hvis de er så hardhendte!
Æsj, jeg vil ha flere barn og vogner NÅ :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11905

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
I vår bhg passer de kjempegodt på vognene, så er ikke alle steder de blir ødelagt. Men vet ikke hva som er vanligst:)
Vi satte hvertfall den billigste vognen vår der, sånn i tilfelle:)

Kjøp deg en gammel simo sportsvogn med lang rygg til bhg vogn, man kan fint få champion eller andre litt eldre modeller til 500-800 kr. Om de ikke har lufthjul eller har andre mindre skavanker gjør jo ikke det noe når den bare er til å sove i:)
De er romslige og gode for barnet også:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11906

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Dette skjedde jo langt unna deg, så kan jo være de er mer forsiktige i din barnehage. :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11908

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Tror det varierer veeeeldig fra bhg til bhg ja! Det gjelder egentlig for forsiktig de er med barnas utstyr og klær generelt...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11913

Har du komt noe lenger ifht hva du skal velge? Jeg ville gått for sort brio happy, da får du jo prøvd simo senere uansett ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11929

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg sier meg helt enig med mamman til lucas:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vil dere hjelpe meg og bestemme meg? 14 år 11 måneder siden #11934

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Men lurer på om teleskopunderstellet til happy også er vendbart, noen som vet? Da kan jo denne også være en nødløsning...

Nei, nå måtte jeg bare sjekke det og det er kun compact understellet som er vendbart står det på sidene til brio. Regner med at det stemmer:)
Men happy var lettere enn jeg husket fra sist jeg sjekket, den er tyngst med compact men veier likevel under 3 kg mer enn det letteste. Totalt veier den 16,4 kg med sittedel, hjul og compact understell. Den letteste med telescop ligt veier 13,9 totalt.

Men hva med denne da? Selv om den ikke har vendbart håndtak? Tenker på at den skulle bli så liten sammenlagt;)
www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?b=3

Håper jeg ikke skaper mer forvirring nå:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.739 sekunder