Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Kjøpe-problemer...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Kjøpe-problemer...

Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11778

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Vi har ei tulle på 2, 5 år og baby på 4 mnd. Tenkte først at jeg skulle bruke tvillingvogn når jeg var ute m begge to, men endte med å selge den fordi jeg syntes det var så mye pes...har nå bestemt meg for å kjøpe en phil&teds, dog usikker på sport el vibe... Dette var det første problemet..
Et annet problem P&T er at den bare er fremovervendt og når jeg er ute med lillebror alene (som jeg er for det meste da storesøster går i bhg)øsnker jeg å ha ham mot meg. Har sett på nye koelstra latinique, men tror ikke jeg har råd til både den og P&T...

Noen som har råd til meg her...????:S
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11782

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vi brukte p&t e3 til våre to da minsten var baby og eldste 2 år. Synes den fungerte supert som søskenvogn, men vi hadde en annen i tillegg som jeg brukte da jeg var alene med minsten.

Mitt råd da er å gå inn på finn og se om du ikke kan finne en veldig billig sport, egentlig så trenger du kun søskensete og regntekk som ekstrautstyr.
Bagen er så liten at en 4 mnd gammel baby sikkert allerede er for stor. Vi la minsten direkte i vognen i pose med lammeskinn i bunn, om sommeren i bare lammeskinn og med teppe over ved behov. Festet ham med selene i setet. Det fungerte supert! Festet en leke i søskensetet, og det gjorde at han fant seg i å ligge bak der til han var 7-8 mnd gammel. Så så han rett opp på meg, og det ror jeg føltes trygt. Man har ganske god oversikt selv om han ligger fravendt, for man ser rett ned på dem:)

Vibe er vel kanskje hakket bedre, men til ditt bruk nok også unødvendig dyr.

Får du tak i en billig p&t sport så har du vel kanskje råd til den nye latinique også:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11783

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvis det står mellom å ha p&t som eneste vogn eller å kjøpe en annen, så ville jeg kjøpt en annen og heller gått for ett søskenbrett til eldste:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11790

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Takk for svar!
Har vel tenkt på det samme - å kjøpe brukt P&T og kankje ny Koelstra. (Skal til Bergen i juli, så da får jeg se...)
Ståbrett har vi vurdert, men tror ikke det er "bra nok" for storesøster. Hun er jo bare litt over to år og vil gjerne sitte hun også.
Samtidig synes jeg Viben virker litt kul da....ooo...men kjøper jeg den + koelstra kommer mannen min til å FLÅ meg....
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11793

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
huff det er ikke jeg lett dette med vogner... Ville bare si at jeg synes p&t sin søskenløsning ser genial ut, ikke at jeg har satt meg veldig inn i det da....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11805

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
huff det er ikke jeg lett dette med vogner... Ville bare si at jeg synes p&t sin søskenløsning ser genial ut, ikke at jeg har satt meg veldig inn i det da....

Den er super så sant ikke eldste barnet trenger en behagelig sovestilling:) for oss med 2 års aldersforskjell var den helt perfekt:)

Hvis du kjøper en brukt vibe, dropper kolestraen og kjøper en annen brukt vendbar vogn da? Kanskje mannen og økonomien godtar det?;)
Ellers må du vel bare veie for og imot hva du ønsker. Om du ikke kommer til å bruke søskenvogna veldig mye så tror jeg kanskje at jeg ville valgt kolestraen, men om du bruker den mye vet jeg ikke. Tror Vibe har noen løsninger som fungerer bedre enn på sport...Men nå har jeg jo aldri hatt en vibe da så det blir jo bare gjetning ut fra infoen om dem:)

Men enig i at vibe er mye stiligere å se på;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11827

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Har vært en del inne på Finn for å se, men synes 6500 for en brukt Vibe er vel i overkant! Prøvde meg på en som solgte Vibe for 2500 for litt siden, men var for sent ute gitt. Det var jo rett og slett et kupp. Den var bare brukt et par ganger... Mens denne som ligger der nå til 6500 er brukt i nesten et år!!
Når prisforskjellen mellom en ny sport og en som er brukt i f.eks. 2 år er 1000 kr, synes jeg ikke det lønner seg å kjøpe brukt. Men mange vogner ligger ute i ukesvis, så tror det er vanskelig å få solgt når man setter en så høy pris!
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Kjøpe-problemer... 14 år 11 måneder siden #11830

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
2500 og 6500 var en skrekelig prisforskjell synes jeg... Ikke rart den første ble solgt fort...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.530 sekunder