Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: TFK eller OTH??

TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1173

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Eg har termin om 6 uker, å klare ikkje å bestemme meg for hvilke vogn eg ska kjøpe, bestemt meg for 3 hjuling:)
Så håpe på noen goe tips her inne, eg er jo å sikler over OTH vogna den lilla, men eg vett jo ikkje heilt om da blir jenta, bare noe eg trur. men so har eg samboeren min so liker TFK twister vogna, men eg e litt kresen på designe der... selv om vogna er stor og god og har hørt mye positivt om den...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1174

  • Sibba
  • Sibba's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 9
Heii!
To fine vogner du har kommet frem til:)
Jeg har TFK, er veldig fornøyd med den altså, men kan være enig i at OTH sin er veldig lekker. Det jeg la mest vekt på var at sportsdelen kjennes mykere ut, veldig god plass og at fotbrettet kan justeres opp. Synes det er veldig greit når barnet vil sove. Har ikke brukt den som bagvogn, men hører at TFK sin bag er den største på markedet.
Du får nok en fin vogn uansett hvilken av de du velger tror jeg!
Lykke til med alt!:cheer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1175

  • blomst
  • blomst's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Hei!
Regner med at du mener OTH Urban Jungle vs. TFK Joggster Twist? Isåfall er jeg helt enig med Sibba, her kan du ikke gjøre feil - det er to supre vogner! :)

En fordel med OTH er at den er litt lettere og nettere.
En fordel med TFK er håndbrems på håndtaket .. veldig kjekt!
Lykke til!
Den stotle eier av følgende vogner:
TFK Jogster Twist | Mutzy Urban Rider| Phil&Teds e3 Twin | Maclaren Tecno XT | Easy Walker Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1176

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Ja trur det blir et bra valg en av dei hvertfall, har hørt rykter om at det sku komme eller er komt håndbrems på den nye urban jungle vogna. noe eg godt kunne tenkt meg på ei vogn. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1177

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Enig i det meste som er sagt her, jeg da :lol: Men jeg ville legge til en ting. Dypbagen til OTH er ekstremt liten, en av de minste om ikke DEN minste på markedet. Så dette er en Stoor forskjell mellom disse to barnevognene.:) Men, med termin om 6 uker, så bør vel kanskje ikke det bety noe - når jeg tenker meg om. Da er jo babyen bitteliten mens det er kaldt, så da trenger du ikke bekymre deg om plassmangel på grunn av tepper, poser etc.;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1178

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Ja baggen te tfk er jo mye større, så den kan du jo bruke lengre og får plass te en god pose i. Dei ligge vel i ganske so lik prisklasse og har eg skjønt. Har prøvd oth vogna, for søsteren min har den, so den er jo ganske go og behaglig å gå på tur med. men har hørt at tfk vogna ruster lett, er det tillfelle?:dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1179

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Ja, den ruster desverre lett på skruer, knapper og eiker... Men, for min del gikk det aldri ut over noe funksjonalitet, og det var ikke noe man la merke til om man ikke så etter det. Det følger med haugevis av réserve skruer og knapper osv, så det går an å bytte dersom noen skulle bli skikkelig ille. - men, ja, det er et irritasjonsmoment:huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1180

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Det er den rusten som trekker ned, men har tenkt meg ned å kikke litt på den tfk vogna i dag, så får eg se om den faller mer i smak nå en forrige gang.Enten så blir det en urban jungle :) ska kje vær lett dette her, men håper jeg tar det riktige valget til slutt;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1181

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Og dette er grunnen til at valgte TFK fremfor alle andre vogner vi så på, og det var ikke få!! :)
For å nevne noen: Simo Duo, Emmaljunga Duo Egde, Nitro og en til, Teutonia Spirit, OTH, Quinny osv.. :P

Denne vognen skal være veldig bra. Jeg har hørt rundt, lest tester og på andre forum hva folk sier om vogner, og jeg har ennå ikke funnet noe negativt med denne:) En del av 3-hjulingene har en lei tendens til å velte, og være generelt ustabil, denne er IKKE det i følge "folket".
I tillegg til å være veldig stabil er den også veldig stor og god, baggen er bare noen cm mindre enn baggen til f.eks emmaljunga, og det er jo bra:) Selve sportsvogn delen er også veldig stor og god, som igjen er kjekt når vinteren kommer på ny og barna våre er så store at de har begynt å bruke den delen. Da er det fint at det er plass til både tykke poser og annet i tillegg til at barnet har god plass leeenge:)
Vi så og prøvde sikkert 10 forskjellige vogner før vi bestemte oss for denne, og denne kom best ut på alle punkt:)
At den i tillegg blir minimal når man legger den sammen, som forøvrig er gjort på 1-2-3, er jo bare kjempe bra siden vi ikke har en veldig stor bil ;)
Om jeg skal nevne en ting som trakk litt ned for min del så måtte det være at sportsvogndelen ikke er vendbar. Men det var kun til jeg fikk vite at 3-hjulinger blir mer ustabil om man vender sittedelen, pga tyngdepunktet blir feil, så da var det ikke så farlig allikevel at den var fast:) Det viktigste for oss var sikkerheten til babyen, og den står høyt på disse vognene :)
Vogner som har fått rykte på seg for å velte er bla
*Quinni vognene (men les dette også: forum.babyverden.no/tm.aspx?m=11018159&mpage=2]
*Teutonia Spirit

Og det tørr ikke jeg ta sjansen på...
OTH vognen er også en kjempe fin vogn, den er litt mindre enn TFK sin, og med tanke på at det er vinter igjen når babyen vår er stor nok til å skifte fra bag, syns jeg den ble for liten. I tillegg kan man ikke justere fotbrettet for bedre komfor til barnet på OTH, det kan TFK sin. Og bag'en er kjeeempe liten på OTH... Ellers er de to ganske lik, så om man vil ha en litt mindre vogn enn TFK (som heller ikke er veldig stor) så er OTH en flott vogn det også:)

Jeg for min del er ikke i tvil, her blir det TFK Joggster Twist :cheer:

Nå etter at jeg kjøpte den også så har jeg truffet en del som har denne vognen, og uten at jeg har sagt at jeg har den, har jeg spurt hva de syns. Og ikke en har hatt noe nagativt å si:) Det er jo en god ting :)
Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte denne vognen:)


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1182

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
:cheer: Her fikk eg jo mye godt om TFK, eg har vært å sjekket om dei har ann inne på lager, noe jeg håper, for jeg og samboeren min tror vi har bestemt oss for TFK twister, og da passer den og veldig godt til min mann som er ganske høy, så håper eg at eg tar det riktige valget ;) For den får noen fler + fra meg pga størrelse og sånt, så dette gleder jeg meg til, endelig få min første vogn, og tusen takk til dere som har lagt inn kommentarer :side:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1192

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Håper du blir fornøyd med valg av vogn! Har selv OTH, og det er den aller beste vognen jeg noensinne har trillet :) Men TFK har jo sine fordeler med at den er stor og romslig. Skulle jeg derimot selv ha kjøpt vogn nå, ville det blitt en Teutonia spirit s3 fordi den har vendbar sittedel. Det har jo dessverre verken TFK eller OTH.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1194

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Empa skrev:
Håper du blir fornøyd med valg av vogn! Har selv OTH, og det er den aller beste vognen jeg noensinne har trillet :) Men TFK har jo sine fordeler med at den er stor og romslig. Skulle jeg derimot selv ha kjøpt vogn nå, ville det blitt en Teutonia spirit s3 fordi den har vendbar sittedel. Det har jo dessverre verken TFK eller OTH.

Det hadde jeg aldri turt, av den enkle grunn at disse vognene gjerne velter:dry: Det er en grunn til at sittedelen til TFK og oth ikke kan vendes, og det er at tyngdepunktet forandres så mye når man gjør dette at det rett og slett er med på å gjøre vognen ustødig...:S
Og det er jo ikke noe særlig...



Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1196

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Har bestilt meg TFK så den kommer vel inn i dag eller i måren, så håper eg har tatt det riktige valge, men såg jo og på den andre vogna so er vendbar men som sagt hørt so mye om velting på disse 3 hjulingen som kan ha sportsdelen begge veier, derfor blei det en TFK :) så eg glede meg masse te å få prøvd den. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1197

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Grattis!!!!! Hvilken farge valgte du? gleder meg til å høre hva du syntes! Tror nok du skal bli fornøyd, altså :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1201

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Takk takk:) Eg valgte brun på begge deler, hadde veldig lyst på bagen i Kitt fargen, men den var dei utsolgt for øveralt og 4 mnd vente tid fra leverandøren.. men men den brune er jo meget fin den og da :) så eg rekne med eg får den i løpet av dagene, så glede meg masse te å prøve den :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1209

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Det hadde jeg aldri turt, av den enkle grunn at disse vognene gjerne velter:dry: Det er en grunn til at sittedelen til TFK og oth ikke kan vendes, og det er at tyngdepunktet forandres så mye når man gjør dette at det rett og slett er med på å gjøre vognen ustødig...:S
Og det er jo ikke noe særlig...

[/quote]

Hei! Jeg tør så absolutt det. Har stort sett bare hørt om fornøyde brukere av denne vognen. Og kan ikke si at jeg har hørt noen klage over at den velter (Teutonia spirit s3). En annen sak med Quinny, og da spesielt Freestyle. Som er viden kjent for å velte lett, har selv vært vitne til det, faktisk :)Det er viktig å skille mellom Quinny og Teutonia i dette tilfellet.

Hvis vogna har en god konstruksjon/design i utgangspunktet, trenger ikke velting være noe problem selv om den har vendbar sittedel.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1212

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Jeg lurer på om dette har noe med hvor langt ut hjulene sitter på vognen, Altså avstanden mellom hjulene (bak) bestemmer stabiliteten. Teutonia har jo i tillegg også en ganske robust ramme. Jeg tror utfordringen med Quinny er at den skal ha et så lett og smekkert design - i klasse med OTH, EW og de andre uten vendtbart sete - at de har glemt litt dette med endring av tungdepunktet. - og når er det EGENTLIG Quinny velter? er det når setet er vendt mot deg, eller fra deg? Jeg trodde det var sånn at den veltet når den var vendt fra deg?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 3 måneder siden #1213

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Hønemor skrev:
Jeg lurer på om dette har noe med hvor langt ut hjulene sitter på vognen, Altså avstanden mellom hjulene (bak) bestemmer stabiliteten. Teutonia har jo i tillegg også en ganske robust ramme. Jeg tror utfordringen med Quinny er at den skal ha et så lett og smekkert design - i klasse med OTH, EW og de andre uten vendtbart sete - at de har glemt litt dette med endring av tungdepunktet. - og når er det EGENTLIG Quinny velter? er det når setet er vendt mot deg, eller fra deg? Jeg trodde det var sånn at den veltet når den var vendt fra deg?

De velter visst nok mest når du har sittedelen vendt til deg sies det. Og ofte når det henger ting på styret, som stellevesker osv. Noe som forøvrig står i bruksanvisningen at ikke bør gjøre når sittedelen er den veien..
Men jeg har også hørt at quinny velter nesten uansett. Men det vet jeg ikke.

Ang Teutonia så kan jeg bare forholde meg til det jeg har lest og hørt, jeg har ikke erfaring med den selv annet enn det lille jeg har sjekket i butikkene osv. Men folk har altså klagd på dette med velting ang dem også..


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 2 måneder siden #1261

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har lest masse brukererfaringer om Teutonia og kun en gang har jeg lest om noen som har veltet den, da pga va overlast på styret... Er det ett problem altså? Er jo dumt hvis det stemmer at den også velter, for er en av de vognene jeg ønsker meg når/hvis vi får flere:(

Men nå har jeg falt veldig for den nye tfk`en da:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 2 måneder siden #1265

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
TFKen e hvertfall en fantastisk vogn, e kjempe fornøyd med kjøpe, stor og god vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 2 måneder siden #1266

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ponita skrev:
TFKen e hvertfall en fantastisk vogn, e kjempe fornøyd med kjøpe, stor og god vogn :)

Ja, den ser kjempegod ut!:)
Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte tfk da minsten ble født er at den ikke er vendbar, men angret litt i ettertid for han har alltid likt å se framover så hadde sikkert gått veldig fint likevel...Dessuten var han stor, så hadde hatt god bruk for den romslige bagen!
Men den nye nå har jo også sittedel hvor man kan ha barnet vendt mot seg en stund så da er jo ikke det noe problem lenger:)

Har du tatt i bruk vognen enda? Hvordan er dempingen på tfk som bagvogn?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 2 måneder siden #1267

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Har OTH og sikler nå etter en TFK :) Nå er jeg så heldig å ha to små som trenger vogn, så jeg trenger minst to vogner i hus!
Jeg er superfornøyd med OTHen, har virkelig ingenting å utsette på den. Datteren min sover kjempegodt i den, og jeg og mannen nærmest sloss om å trille OTHen når vi er på tur...Sønnen vår har nå en Bugaboo, og den er ingenting i forhold til OTH :)
Grunnen til at jeg vil ha en TFK er at jeg har hørt kjempemasse positivt om den, og at jeg føler den er den vogna som likner mest på OTH uten at jeg har to vogner av samme merke.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 2 måneder siden #1277

Jeg har TFK Joggster III jeg, og det er den beste vogna jeg har vært borti!!
Fordeler med denne vogna er:
1. Den er BRED - nabogutten på drøyt 3 år har nettopp lånt den, og han hadde GOD plass til voksiposen når han sov.
2. Håndbrensen - veldig viktig for meg fordi jeg går på rollerblades med den, men utrolig praktisk nå på vinteren når det er glatt.
3. Den blir veldig liten når du slår den sammen.
4. Veldig stødig!!
5. Liker det å kunne velge mellom ett stort fast hjul, og to mindre svingbare.

Jeg har ikke brukt den med bagg, men som sportsvogn er den helt super og anbafales på det varmeste!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 2 måneder siden #1282

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg har fått prøvetrillet en venninnes tfk, og må si at jeg liker trillekomforten på oth mye bedre. Men ser helt klart fordelene med tfk, som regulerbart fotbrett, håndbrems og større sittedel
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:TFK eller OTH?? 15 år 2 måneder siden #1286

  • Ponita
  • Ponita's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 45
Ja tfk er hvertfall et kupp synes eg, meget behagelig vogn, god plass i bagg og i sportsdel, liker at det er handbrems og at fotfeste kan taes opp og ned.

Eg fekk jo prøvd ut oth en del før eg bestemte meg for tfk`en, søsteren min har den til gutten sin, og eg synes jo og at den vogna var heilt fantastisk god, spesielt på tur, lett og behagelig vogn(også finnes den i så utrolige mange kjekke farger). Men tfk kom med noen fler + pga handbrems, fotstøtten som kunne beveges, og størrelse, men det eg ikkje heilt var fornøyd med det var designe, men det er jo ikkje noe å klage på :blush: Og det so også er kjekt med tfk e at den er høy fremme og dermed så er den også en meget god vogn til mannen min som er meget høy ( og som falt for designe med engang :side: )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.979 sekunder