Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Ferie vogn

Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1148

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Hei!

Når datteren vår er ca 5-6 mnd skal vi på tur til syden i 2 uker:cheer:
Jeg ble frarådet på det aller sterkeste å ha med meg den nye dyre vognen min, da de som oftes ikke kommer hel hjem igjen.. Og det tror jeg gjerne på når man ser hvordan bagasjen blir behandlet:S
Uansett da, er det noen som har et godt forslag til hvilken vogn man kan ha med seg på syden tur til en liten baby? Den må kunne legges helt flatt, ikke koste en formue (dvs maclaren og bugaboo er utelukket)bør være liten og nett og ha en god solskjerm...
Sikkert mer også som jeg ikke kommer på nå, men dere skjønner hva jeg mener håper jeg :)


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1149

  • HLH
  • HLH's profilbilde
Hei
Jeg kan egentlig bare anbefale Peg Perego på det varmeste, men her er du nok prismessig på samme nivå som de du nevner :dry:
Det er som du skriver viktig at man kan legge ryggen helt ned. Men det er samtidig viktig at vognen har en viss kvalitet - den skal jo trilles en del rundt - selv om man er på feire! :-)
Lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1150

  • blomst
  • blomst's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 58
Hei!

Nå har flere flyselskap pålagt å ha barnevogner i en egen vognpose. Kan kjøpes på flyplassen dersom du ikke har en egen fra før av (koster 150,- om du ikke flyr business ;) ). Disse vil til en viss grad beskytte vognen, men man har jo aldri noe garanti :blink:

Mer info her:
www.sas.no/no/Barn/Reise-med-barn/Reise-med-barnevogn/
Den stotle eier av følgende vogner:
TFK Jogster Twist | Mutzy Urban Rider| Phil&Teds e3 Twin | Maclaren Tecno XT | Easy Walker Sky
Siste endring: 15 år 3 måneder siden av blomst.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1160

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Maclaren finnes jo i flere prisklasser, da. Vi kjøpte en Maclaren da vi skulle ut å reise, og det er faktisk den vognen som har blitt værende lengst i dette huset, og blitt brukt mest, tross at det bare er en trille og ikke en stor solid barnevogn Kjappe turer på butikken, kjekk å ha med på helgeturer som sovevogn genial å ha liggende i bilen etc. etc. Ja, egentlig flott til all bruk hvor du bare skal en liten tur hit, og en liten tur dit:laugh: - ville ikke vært den foruten i juleshoppingtidene feks!

- så mitt råd er derfor - tenk lengre enn bare sydenturen - tenk også på den daglige bruken hvor en slik vogn faktisk er veldig praktisk;)
Siste endring: 15 år 3 måneder siden av Hønemor.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1164

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Hei!
Takk for svar :) Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg følger deg på den. Men tingen er den at jeg rekner ikke med at vognen er hel når jeg kommer tilbake, jeg gidder vertfall ikke satse på det for å si det sånn :) Det er derfor jeg kun tenker denne turen.. Jeg skal ha en enkel og grei trille til lille blir større, og da kan prisen godt stige litt, men nå til denne så blir det billigst mulig, samtidig som det skal være godt for lille og ligge i den :)
Jeg har tenkt litt på denne her:
www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=...=496467&b_kid=187861
Syns den virker helt ok, og i følge butikken kan den legges helt ned :)


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1167

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Ja, den så jo helt fin ut til en billig penge! Men Vet du - ikke for å selge opp Maclaren :kiss: - men jeg kjøpte faktisk min vogn av en som hadde fått ødelagt sin Maclaren på en flytur (ene håndtaket knakk) Hun hadde fått en ny uten problemer (det var den jeg kjøpte av henne) Men for all del, det er jo til og med mulig at titaniumbaby sine vogner er gode - tross billig pris? :cheer: Fortell hvordan vognen er, da - om du kjøper den mener jeg!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1169

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Seff, finner jeg en McLaren kjempe billig, så slår jeg nok til:) Men ikke ellers:)
Jeg kommer nok uansett til å bruke tfk'en mest nå mens hun er liten uansett, og hun er jo ikke 6 mnd en gang når vi kommer hjem fra turen, så jeg føler jeg har god tid på meg:)
Så kan jeg heller kjøpe meg en McLaren til neste sommer:)


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1170

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
God plan:) Spent på å høre om den titaniumbabyvognen - enten så ramler den sammen ved første øyekast, eller så er det mye vogn for pengene! På bildet ser den jo solid og fin ut(i sin kategori vel og merke:lol: ) , så personlig tror jeg det er håp!:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1171

  • Sibba
  • Sibba's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 9
Enig, den ser fin ut=) Spennede å se om det er god kvaltitet til den prisen ja! Håper deDu holder oss oppdaterte!?!!
Er det lenge til termin da?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1172

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Klart jeg skal holde dere oppdatert :)

Termin er 31.3.09 men jeg er ganske sikker på at hun kommer før:) Datteren min kom 3 uker før tiden, pluss at jeg sv.dia og det kan gi for tidelig fødsel, åsså er det en faktir til som kan gi tidlig fødsel, så muligheten er absolutt tilstede for at hun kommer 2-4 uker før ja:) Men det skal nok gå bra:)


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1185

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Hei!

Ja, da klarte jeg jemmen meg å finne en driiiit dyr vogn som jeg fikk grise billig!!!:cheer:
Det er så som så hva folk mener om den, men det spiler ingen rolle, jeg skal i utgangspunktet kun bruke den i 2 uker uansett, så det betyr ingenting:)
Vi var på salg en plass, og mens vi var der fikk vi vite om et annet salg på en butikk som skulle legges ned!! VI fikk beskjed om at det mest sannsynlig ikke var mer å hente der av utstyr osv, men vi tok turen likevel vi:P

Vi tittet litt, og fant plutselig en 3-hjuling som så ok ut, men når vi kom bort til vognen stod det en liten lapp med 699,-!!! Jeg hadde vanskelig for å tro at det kunne stemme, så jeg hentet en av damene som jobbet der og spurte henne om dette virkelig var prisen..
Først sa damen nei, det er det ikke.. Ok, hva koster da, spurte vi, så fikk vi prisen, 4990,- men så er det halv pris av det igjen. Vel, det var jo litt mer enn det vi hadde tenkt, sa jeg. Vi skulle egentlig bare ha en billig 6-700 kroners vogn som vi kan ha med til syden skjønner du, og tenkte at da ville vi slå til på denne om det var prisen, men tusen takk for hjelpen :)
Ok sa snille damen,men dere kan få den til 699,- for den mangler en bumperbar! Bedre at dere kjøper den for det enn at vi bare kaster den:)
WHAAAT!!!?:woohoo: Tenkte jeg!!! Ok, vi tar den Den har jo 5-punktssele, og en bumperbar koster da ikke SÅ mye, om jeg i det hele tatt gidder å kjøpe en da!
Jeg er såååå fornøyd med dette:laugh:

Vognen er forresten en Casual Play S6 og ser sånn ut:







Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1187

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
WOOWWW!!! Grattiss:cheer: Den vognen så jo lekker ut! fy søren. Det må jeg si - det tror jeg er det beste kuppet jeg har hørt om når det kommer til barnevogner:laugh: Spennende å høre hvordan den fungerer i praksis, da. Med en utropspris på 5000,- så bør den jo være god å trille :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 3 måneder siden #1188

  • Sibba
  • Sibba's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 9
Grattis!! Den ser skikkelig kul ut! Der var dere heldige! Butikker som skal legges ned er gull;)
Sjulle gjerne hatt flere av de, hehe, til oss som har dilla!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 2 måneder siden #1240

  • MJTbebis09
  • MJTbebis09's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Carpe Diem!
  • Innlegg: 26
Hehe, ja opphørs salg er gull verdt:lol:

Nå har jeg til og med fått tak en en Bumper Bar også, 200 kr skulle jeg få den for, helt fint:)
Da ser den litt penere ut også syns jeg da vertfall:) Og selv om bumperbaren koster en del i forhold til vognen (:silly: ) så er det likevel et røverkjøp syns nå jeg da:P :laugh:


Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 2 måneder siden #1247

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Den vognen så jo kjempeflott ut! Casualplay skal jo være ok vogner det, så du har virkelig gjort ett røverkjøp:)
Og når det gjelder bumperbaren så er jeg enig i at det ser finere ut, om vognen tåler flyreisen fint så er det jo veldig greit å ha når barnet blir større også - eller om den skal selges:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 2 måneder siden #1269

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
:woohoo: Det var litt av et kupp ja!!
Kjempeflott vogn! Jeg snuser også litt etter ei reisetrille til minstemann...men nå snuser jeg vel alltid etter nye vogner :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Ferie vogn 15 år 2 måneder siden #1357

den du hadde sett på så jo kjempe fin ut...
Ellers ville jeg anbefalt Carena Easy... kjempe fin ferie vogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.831 sekunder