Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Dere som har 4hjuling-faste hjul. er det ok?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Dere som har 4hjuling-faste hjul. er det ok?

Dere som har 4hjuling-faste hjul. er det ok? 15 år 5 måneder siden #1119

  • wonki
  • wonki's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 14
går vekk fra min tfk pga ikke kan snu sittedel og lillemann som blir stående rett i kalesja på ståbrett. ønsker kanskje 4hjuling da jeg ser det er mye demping i dem-går en del på skogsvei-men ser jo at de er litt tyngre, men aner jo ikke så hva sier dere som har dem?
har sett meg ut teutonia prestige da den går på nød og neppe inn i min lille bil. emmaljunga gikk letter inn, men sittedelen virker kort. min gutt på 2 som er noen og 80lang satt med hodet i kalesja.............
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har 4hjuling-faste hjul. er det ok? 15 år 5 måneder siden #1120

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Hvis du går mye på skogsvei og ulent terreng, tror jeg jeg ville holdt meg til en 3-hjuling med store hjul - disse ruller mye lettere over "humper i veien". Men, når det er sagt, 4 hjul fast er unektelig lettere å kjøre med når sneen kommer. Det er nå min erfaring - 1 spor mindre å brøyte hehe :) Jeg tror dette er en smakssak. 3 hjul med sving forran, er meget fremkommelig i butikker og fungerer supert på enkelt underlag, 3 hjul med fast forhjul og store hjul er skogsvogna, og den stabile og behagelige (for barnet) allroundvogna er 4 hjul med luftdekk. men den er klart litt tyngre å manøvrere for føreren. - vet ikke om dette hjalp deg noe, jeg ???:P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har 4hjuling-faste hjul. er det ok? 15 år 5 måneder siden #1127

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Min erfaring er at trehjulinger pleier å fungere bedre enn 4-hjulinger på skogsveier, terreng og snø. Og angående snøføre må jeg nok si meg uenig med Hønemor. Etter å ha bodd i Finnmark med snørike vintere og dårlig brøya veier, holder jeg så absolutt en knapp på vogner med tre hjul (og luftdekk!) når det kommer til snøføre. Trehjulingene er gjerne lettere enn vogner med fire hjul, noe som er praktisk på snøføre. Dessuten kan du lett vippe opp vogna og kjøre bare med forhjulet over store snøansamlinger på veien, eller du kan vippe opp og kjøre vogna på bakhjula, uten at du sliter deg ut :) Forhjulet må være låsbart.

Teutonia vognene får jo mye skryt som 4 hjulsvogner.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Dere som har 4hjuling-faste hjul. er det ok? 15 år 5 måneder siden #1130

  • HLH
  • HLH's profilbilde
Jeg husker at den tid før tre-hjulingene kom var det jo Teutonia som "rulet" B) Det hadde jo Y2K som var helt "konge".. Helt til disse lettere modellene med svingbart forhjul kom.
Jeg har hatt teutonia og var egentlig ganske misfornøyd med kvaliteten. Det var noe som gikk i stykker hele tiden. Heldigvis fikk vi god hjelp av forhandleren, men det er ganske knotete å stå vognløs...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.572 sekunder