Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn

Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn 15 år 7 måneder siden #1096

Hei jenter, ser ut som dere har peil, behøver et råd: Jeg har bekkenløsning, vet det kommer til å bli ille, hvilken vogn skal jeg kjøpe?
Vil ha svingbart forhjul, ev svingbare, lettmanøverert, tror jeg vil ha softbag fra nyfødt. Eller en hard som er lett å feste på understellet. Vogna skal brukes i byen. Helst ikke for dyr, evt en som finnes brukt. Viktig at vogna er lett! og helst at den lett kan klappes sammen, så kan jeg ta den inn i leiligheten.
Har egentlig sett etter lett trehjuling med vendbar sittedel som jeg kan bruke softbag i, det finner jeg ikke. Synes feks tfk er kule, men for tung for meg.

Gi meg noen forslag!

Hilsen elefantmamma
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn 15 år 7 måneder siden #1097

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Anbefaler OTH/Mountain Buggy urban jungle. Har hørt om flere med bekkenløsningsplager som har kjøpt denne vogna og er fornøyde.

Den er lett (10 kg) og har en helt fantastisk trillekomfort. Har svingbart og låsbart forhjul. Vogna triller så god som av seg selv. Den er svært lett å manøvrere, rett og slett en drøm på tre hjul :) Men anbefaler deg å kjøpe den nyeste modellen, da den har flatere liggestilling enn de forrige modellene (dog jeg personlig synes liggestillingen på de forrige modellene er ok, men mange foretrekker flatere liggestilling).

Den er ekstremt lett å både legge sammen og slå opp. Den blir svært flat sammenlagt, men ganskje lang.

Bagen er en hardbag, og den har jeg ingen erfaring med. Men den sies å være litt i minste laget, andre hevder den er stor nok. Derfor anbefaler jeg også den nyeste modellen, for om barnet vokser tidlig fra bagen.
Sittedelen er ikke vendbar.

Må prøves!!!! Lykke til med vognvalg :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn 15 år 7 måneder siden #1098

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Jeg ville desidert valgt en lett vogn, med gode kjøreegenskaper. Kanskje en mykbag er bedre for deg enn en vanlig dypbag? disse er lettere i vekt, og også lettere å bære, noe som sikkert vil være viktig. Jeg ville gått etter vekt, svingbare hjul og softbag som kriterier.
- og da er jo forsåvidt forslaget til empa bra:) eller hva med philandteds? easywalker?

Lykke til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn 15 år 6 måneder siden #1099

  • asti
  • asti's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Hei :)

Jeg sliter med bekkenet selv, så jeg valgte å kjøpe meg en OTH av den grunn. Og er KJEMPEFORNØYD!!!!!! Eneste er at den er litt lang og uhamslig ut og inn av bilen...(men likevel mye bedre enn den på 14 kg jeg hadde før)...

Så prøv å løfte vogna sammenslått i butikken.

Og så er Easywalker 1 kg lettere, og mer kompakt, eller firkanta når den er sammenslått...så kanskej den er et bedre valg...

Jeg likte OTH best da jeg var og så på dem...men du får gjøre deg opp din egen mening ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn 15 år 2 måneder siden #1361

Ei venninde av meg har problemer med rygg, nekken ol, og hun har TFK joggster Twist. hun er KJEMPE fornøyd... lett og fin vogn både for henne og babyen!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Bekkenløsning! Behøver råd ang valg av vogn 15 år 2 måneder siden #1377

  • Plummis
  • Plummis's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Fem barn=mange vogner :)
  • Innlegg: 2011
Jeg slet med sterk bekkenløsning, og var kjempefornøyd med både OTH og Bugaboo :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.553 sekunder