Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder 3-hjuling eller 4-hjuling på vinterføre?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: 3-hjuling eller 4-hjuling på vinterføre?

3-hjuling eller 4-hjuling på vinterføre? 15 år 8 måneder siden #1075

  • Smurfen
  • Smurfen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Hei
Jeg skal ha baby i slutten av november og er veldig i tvil om hva slags vogn jeg skal ha. Hadde i grunnen bestemt meg for 3 hjuling TFK eller Tautonia S3, men så får jeg høre at 3 hjuling er helt håpløst på vinterføre. Er det noen som kan gi meg noen meninger om dette? Vil jo helst ha 3 hjuling, men ønsker ikke mye tull på vinteren.

Tar imot meniger og erfaringer om vogn på vinterføre/slaps med glede!

Jeg kommer til å trille mye langs veien. Bor litt utenfor en by.
Siste endring: 15 år 8 måneder siden av Smurfen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:3-hjuling eller 4-hjuling på vinterføre? 15 år 8 måneder siden #1076

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei!

Jeg har bodd i Nord Norge på et sted som er kjent for enorme mengder snø. Jeg har/har hatt vogner med både tre og fire hjul, og min erfaring er at trehjulingen overgår firehjulingen på snøføre, og det gjelder all slags snøføre. Også skavler ;) Trehjulinger er mer framkommelige og gjerne lettere i vekt. Noe som gjør det enklere å manøvrere og løfte opp vogna der det måtte trengs. Med en trehjuling kan du også vippe vogna slik at du kjører endten på to eller bare på et hjul, dersom det skulle være dyp snø. Har du ei vogn med svingbart forhjul, bør du låse det når du kjører på snø.

Både TFK og Teutonia s3 skal være meget bra vogner :)Og jeg vil tro de skulle takle snøføre uten større problemer :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 15 år 8 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:3-hjuling eller 4-hjuling på vinterføre? 15 år 8 måneder siden #1077

  • Smurfen
  • Smurfen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Tusen takk for hjelpen. naa ble jeg sikker i min sak. Det blir 3 hjuling :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:3-hjuling eller 4-hjuling på vinterføre? 15 år 8 måneder siden #1082

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Enig med Empa.. vi bor i innlandets snøhøl... og her var feks Brio kombien et mareritt. Mens Teutonia S3en er nydelig !! Eneste du må være obs på er at det er ikke alle 3 hjuling heller som er gode på snø... små hjul foran feks, er ikke bra.. syns jeg ! :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.567 sekunder