Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Noen som kan hjelpe meg litt? :)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Noen som kan hjelpe meg litt? :)

Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1064

  • HappyFreak
  • HappyFreak's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Vogngal mamma til jente på 1,5 år.
  • Innlegg: 26
Har veldig vanskelig for å bestemme meg, og nå begynner det å haste litt pga leveringstider....

Dette er jeg ute etter i en vogn, det viktigste først:

- Det må være en lun vogn, men god plass. Jeg bor langt nord, her er det myye vær og kalde vintre så det må være plass til baby voksipose/dyne/lammeskinn osv. ihvertfall frem til våren i april/mai. (baby blir født i desember)

- Vognen må være god å trille på allslags føre. Snø, is, slaps, grus og asfalt.

- Vekt har ikke all verden å si, men jeg liker f.eks ikke simo pga at den er alt, alt for tung og ikke minst er den diger sammenslått. Så helst ikke av de tyngste vognene.

- Jeg syns det ser veldig kjekt ut med de vognene der man kan skifte kjøre-retning med å vippe styret over istede for å må snu bagen, men ikke noe jeg absolutt må ha.

- Jeg er tante til en gutt med simo-vogn og etter å ha vært på handletur med den, vet jeg at jeg gjerne vil ha en vogn som er lettere å manøvrere. (svingbare/svingbart hjul?)

- Håndbrems hadde vært supert, men skjønner det ikke er mange vogner som har det.

3- eller 4-hjuling har ingenting og si.
Om det er kombi, duo eller en ren bagvogn spiller heller ingen rolle. (Har skjønt at sjansen for at jeg får "vogndilla" er ganske stor...så om jeg starter med en vogn som ikke vil være like praktisk etterhvert som babyen vokser gjør det meg iiiingenting å bytte vogn ofte, hehe:) )


Håper noen kan hjelpe meg med gode forslag! :)
Jeg er førstegangs, så "kravene" mine er jo ikke utfra erfaring, men utfra hva jeg TROR er best. Så hvis det er noe jeg ikke har tenkt på /noe som egentlig ikke er så viktig si gjerne ifra :) :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1065

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Hvis du allerede føler at du kommer til å gå under kategorien "vogndilla" allerede før du har fått deg din første vogn, så ønsker jeg deg velkommen hit, og regner med å se mye til deg her inne!! :woohoo:

Dersom du ser for deg at du kommer til å bytte vogn før du tar sportsvognen i bruk, så kan du jo fjerne kriteriet om vendbart sete eller håndtak. Da vil TFK joggster twist falle rett inn i resten av kriteriene dine.. den blir relativt liten sammenlagt, har håndbrems med skivebremser (!) og du kan låse forhjulet både i forovervendt og bakovervendt posisjon. Den er lettkjørt, og har en stor dypbag (90 cm lang!) Jeg brukte skinnpose oppi dypbagen, og det var god plass :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1066

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
HappyFreak skrev:
Håper noen kan hjelpe meg med gode forslag! :)
Jeg er førstegangs, så "kravene" mine er jo ikke utfra erfaring, men utfra hva jeg TROR er best. Så hvis det er noe jeg ikke har tenkt på /noe som egentlig ikke er så viktig si gjerne ifra :) :)

Denne artikkelen kan kanskje hjelpe deg med å bli sikrere på hvilke krav du bør sette til dine behov:) Lykke til!

http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/velg-riktig-barnevogn.html
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Siste endring: 15 år 8 måneder siden av siri.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1067

  • HappyFreak
  • HappyFreak's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Vogngal mamma til jente på 1,5 år.
  • Innlegg: 26
Takk for svar :)
TFK joggster twist ser veldig interesant ut :)
Har sett litt på den og også Quinny Freestyle 3 XL Comfort, vet ikke helt om jeg klarer og se de store forskjellene på de 2 vognene (?) Bortsett fra at jeg syns quinnyen ser mer robust ut.
Dette er vanskelig, særlig siden alle jeg kjenner får bakoversveis når de skjønner at jeg ikke skal ha Simo.
"Stakkars ungen din blir jo å fryse ihjel, eneste vogna som duger på vinteren."

Jeg syns både TKF'en og quinnyen ser litt "åpen" ut med bagdelen? At det kanskje ikke er så lunt inni bagen?
Siste endring: 15 år 8 måneder siden av HappyFreak.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1069

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Bagen til quinny er mye mindre, så der kan det bli trangt fort på vinterstid.. Jeg har prøvd begge to, og syntes ikke TFK var dårligere.. tvert imot. Det at du kan snu setet på Quinnyen, er egentlig ikke noe å satse på, da den blir kalt for veltepetter når man har setet vendt fra seg.. Jeg tror faktisk ut fra det du skriver, at TFK er mer riktig for deg enn quinny (om jeg får uttale meg så bastant da.. hehe)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1070

  • HappyFreak
  • HappyFreak's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Vogngal mamma til jente på 1,5 år.
  • Innlegg: 26
Har hatt "prosjekt barnevogn" idag, hehe :)
Brukt så og si hele dagen på å surfe barnevogner og prøve og bestemme meg.
Å jeg heller mer og mer mot TFK'en :)
Du har nok rett i det at den passer best for meg!

Helt sykt, men gleder meg allerede til å kunne bytte ut og prøve andre vogner, hehe :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1071

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Høres ut som at TFK joggster twist er en vogn som vil dekke dine behov fint!I og med at bagen er romslig. En annen flott vogn er OTH urban jungle. Men den er muligens best som sportsvogn, da bagen er en god del mindre enn TFK. Har også bodd i nord og har sett flere med OTH med bag på vinteren. Det har litt å si hvordan vognpose du velger også. Skulle du velge OTH vil det nok være lurt å kjøpe en klassisk lammeskinnspose eller en lett dunpose, ikke voksi. Har selv oTH og er meget fornøyd. Har ikke vært borti en vogn med bedre trillekomfort enn denne, og jeg har hatt 10 ulike vogner. Min erfaring er at trehulinger er mye bedre enn firehjulinger på snøføre. De er rett og slett mye mer framkommelige.

Har du ikke forhandler for TFK og OTH der du bor, kan du kjøpe den på nettet. Bla. her:

www.babyplaneten.no/kategori.php?kategori=15&subkategori=72

Og her:

biteringen.no/

Lykke til med vognvalg!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Noen som kan hjelpe meg litt? :) 15 år 8 måneder siden #1073

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ta forresten en titt her:

www.barnevognguiden.no/forum/barnevognde...a-film-her/view.html

Kan kanskje være til hjelp :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.633 sekunder