Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder svingbare 4-hjulinger
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: svingbare 4-hjulinger

svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10337

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Er det ingen av 4-hjulingene med svingbare hjul som har valgfri retning på sittedelen?? Tenker på de med større hjul, ikke bugaboo, brio, teutonia o.l. Mutsy, maxi cosa mura.. fler? Ser de er fremovervendte alle jeg kommer over!

Og hvilken er det jeg har sett som har normalt 4-hjulingunderstell a la simo, emmaljunga ol men som er todelt og svinger? altså ikke bare hjulene men hele halve understellet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10338

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jo, jeg er blind visst! Maxi cosa mura 4 kan vendes. hmmmm.. noen som har tittet på denne irl? Innbiller meg at den er veldig stor og kraftig.. ikke like fin som mistralen, heller :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10339

Har bare brukt maxi cosi mura 4 med bilsete en kort periode, men akkurat det var helt supert. Den var så lett og deilig.

Vet ikke hvor stor den blir sammenlagt med sittedelen på, men understellet fikk plass på et passasjersete i bilen! :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10340

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
å jaså. hmm. akkurat hvor store er forhjulene? i forhold til bakhjulene? den veier 15 kg står det på infosidene her inne, høres så tungt ut. men den må jo være lett å svinge med de hjulene.. løfter jo ikke inn og ut av bil mer enn et par ganger i uken heller, og da bruker jeg like gjerne EW eller cybexen.
Men jeg vil ikke selge mistralen - maxi cosa mura ser ikke noe fin ut, er den finere i virkeligheten tro? Også få rjeg sjekke hva den ligger på på finn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10341

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
lkigger ikke på finn jo :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10344

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg synes dessverre ikke den var noe særlig finere i virkligheten nei... Er jo smak og behag da, men om du ikke synes den er fin på bilde så synes du nok ikke den er særlig mye finere i virkligheten.

Likevel så synes jeg den mørkeste er ganske fin, lurer på om den er svart og grå eller noe. Hvertfall ganske mørk. Den ser helt ok ut:) Ikke like fin som mistralen da, men helt akseptabel.

Den er jo litt bred mellom bakhjulene, og synes kanskje den ser litt klumpete ut men så virker den SUPER å trille.Har bare prøvd inne på butikk da, så noen erfarign har jeg jo ikke men det lille jeg har prøvd var veldig positivt:) HJulene framme er vel hakket mindre enn framhjulet på tfk vil jeg tro, de er ganske store til å være svingbare og så er det jo en stor fordel at det er lufthjul:)

Vet at det er ett merke som har sånt understell du snakker om, lurer på om det er Bertini det heter. Skal søke litt etterpå. Mener det er simo som produserer/har produsert den. Så skal det være ett merke til, men det kommer jeg ikke på hva heter, vet bare at jeg har sett det...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10349

Enig i at den ikke ser så pen ut. Sportsdelen ser ut som en bilstol på understell :)
Men jeg har også trillet litt på den i butikken og jeg tror den er ok. Jeg vil tro det er bedre enn Mistralen for den har svingbare hjul.Men det er fordi jeg ikke likker å trille med 4 faste.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10352

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Har ikke hatt noe imot fire faste, jeg, før jeg fikk EW'n og erfarte at det ikke trenger å gjøre vondt i bekkenet å gå tur ;)
Men jeg klarer ikke synes at det er noe fint med to bittesmå hjul, sånn som bugaboo og mistral s og brio go og den typen. Utseende burde ikke spille så stor rolle, men det gjør det visst :(

Prøvde å titte på bertini sine hjemmesider nå, men ble ikke klok i det hele tatt. For en håpløs side!! men det var nok den jeg har sett ute ja. interessert i å vite mer om den!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10359

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har ikke erfaring med maxi cosi mura 4. Men, en venninne av meg har maxi cosi mura 3 og de endte opp med en emmaljunga city cross i forige uke. Det er forresten hun som jeg spurte om tips til her for en tid til bake.

De bytter ut maxi cosi vogna nå da de går over til sportsdel. Bagdelen er genial på den vogna, men de synes sportsdelen er alt for åpen og sittedelen ikke optimal.

Vogna deres virker stiv og helt uten fjæring sammenlignet med min spirit i alle fall. Dessuten synes jeg at jeg (har trillet den på et par trurer og litt ellers) går og sparker borti understellet hele tiden, og jeg er 163 høy (eller lav, eller hva man skal kalle det).

Men traxx merlin (tror jeg den heter) har også svingbare forhjul og vendbar sitte del. En litt rar vogn, menjeg har sett den i en butikk.... Altså null erfaring annet enn det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10362

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
å jøss for et merkelig styre/håndtak!! den ble nok litt for sær for meg, den traxx merlin, hvis jeg fant riktig modell da jeg googlet, da.

hørt at maxi cosa er litt stiv ja. nei, det er vel ikke for meg. Jeg må vel innfinne meg med at jeg skal ha de vognene jeg har. eller bytte mistralen med s3- . AAaaaaaaaaaaaaaa. samme problemstillingen dukker opp uansett hva vi prater om her inne ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10364

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, traxx er litt rar ja, jeg sa jo ikke den var fin hihi. Sa bare den var vendbar og svingete jeg... hihi

huff, men du har i alle fall to salgbare vogner. Jeg er deppa. SIst jeg solgte vogn var den solgt i løpet av en dag....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10367

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
samme hadde jeg det! solgt alle vognene mine iløpet av de to første dagene! Ew og mistral hadde jeg ute i en uke tror jeg, fikk ikke en eneste på EW, og tre på mistral etter to dager, men de ble ikke til noe (heldigvis, siden jeg ville behole). Er nok svarte, kjente merkevogner som selges lettestja, men du må smøre deg med tålmodighet, det dukker alltid opp en som leter etter akkuat din vogn til slutt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10369

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ENe vogna er i alle fall svart... hehe
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10380

Ja jeg har også følelsen av at sorte vogner selger lettere. eventuelt brune.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10406

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Understellet svinger? Altså ikke hjulene? Har jeg aldri hørt om før..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10409

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jepp! har sett en et par ganger, men bare i god avstand. Lurerpå om det må være en sånn bertini som mammaslillevidunder nevnte-
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10412

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hva er poenget med det da??? Å snurre sittedelen, skjønner jo at det kunne vært noe for meg som er så opptatt av vendbart håndtak, men for deg som vil ha svingbae forhjul ser jeg ikke helt grunnen akkurat nå, men jeg gjentar at jeg er litt redusert idag. (får ikke klaget nok jeg altså)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10413

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
setet snurrer ikke da! Kun hjulene, men samlet, ikke hver for seg. Altså man trenger ikke bruke krefter på å svinge, trenger ikke henge over styret som på vanlige firhjulinger. Samme fordel som på andre med svingbare forhjul :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10414

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Reipok skrev:
Understellet svinger? Altså ikke hjulene? Har jeg aldri hørt om før..

Det var dette jeg undret meg over.... hehe Men da var det altså hjulene dere mente... godt :-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10415

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
njai men det er ikke hjulene som svinger, det er halve understelletn :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10441

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Du har jo den vogna de selger hos Babyshop. Bertini eller noe, har ikke den svingbare, store forhjul? Eller tar jeg feil!?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:svingbare 4-hjulinger 14 år 11 måneder siden #10449

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, vi har nevnt bertini tidligere i tråden her, tror det må være den jeg tenkte på. Kanskje. den jeg tenkte på hadde altså ikke sving på hvert forhjul, men hele halve understellet. men tror det stemmer. Lurer på hvordan de er å trille altså!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.885 sekunder