Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?!

Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?! 15 år 10 måneder siden #1027

  • alma
  • alma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Hei!

Vi venter barn igjen i vinter, og har allerede begynt å gruble litt på hvilke vogn vi skal kjøpe. Sånn som det er nå har vi tre alternativer: 1 OTH med bag, 2 Emmaljunga City Cross med hardbag (citybag tror jeg den heter), og 3 Simo duovogn.

For oss er det viktig at bagen er romslig, vognen ikke for tung, og at bagen henger høyt.

Dere som har litt oversikten, kan dere hjelpe oss? Jeg er bare forvirret nå:laugh:

Hva er målene på disse tre bagene? Går utifra at Simoen er desidert størst..men hvordan er oth bagen og citybagen i forhold til hverandre?

Og henger disse bagene i noe lunde samme høyde?

Og tilslutt..vekten? Noen som vet?

Kunne sikkert funnet svar på dette hvis jeg søkte litt rundt på nett, men blir veldig glad hvis noen kan hjelpe meg?:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?! 15 år 10 måneder siden #1028

  • Slaraffen
  • Slaraffen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 23
De ulike bagmålene tror jeg du finner her inne under de ulike vognene. Ellers er de tre vognene temmelig ulike.
*Simo er nok den med romsligest bag, ja. Men det er også den tyngste. Mange bytter ut denne med en gang de er ferdige å bruke bag. Bagen er ganske høy på Simo.
* City Cross er mye lettere, men bagen er mindre, og det er også den med lavest bag av disse tre.
* Oth har bag omtrent på størrelse med Emmaljunga, og den er ganske høyt oppe. Det mest negative med OTH er vel at du ikke har mulighet til å se barnet når du har sluttet med bag. Mange synes det er helt greit, mens andre synes det er fint å få ha barnet mot seg til det har fylt i alle fall ett.

Sikkert lurt å gå i butikk for å se vognene "live" før dere grunner så mye mer på det, ofte faller man for en, eller finner ut at en annen ikke i det hele tatt er slik man trodde...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?! 15 år 10 måneder siden #1032

Hvis det er viktig at vogna ikker er for tung kan du glemme Simo i en fart. Den er omtrent doebbelt så tung som OTH! Bakdelen med OTH er at den ikke har vendbar sittedel.

Av disse hadde jeg valgt CityCross pga vendbar sittedel, men den ahdde aldri vært mitt førstevalg.

Hadde heller kikket på Teutonia Spirit S3 med fashionbag.
Addict... For tiden med MB Urban Elite, Stokke Xplory, Emmaljunga Scooter og Maclaren Techno XT.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?! 15 år 10 måneder siden #1039

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
OTH er en utrolig god vogn å kjøre, veldig god trillekomfort, men bagen er ikke spesielt stor, og den er ikke så dyp heller. Så til et vinterbarn, kan den kanskje fort bli liten. Har ikke prøvd bagen selv, men hører mange sier at bagen fort kan bli liten spesielt til vinterbarn, da man som regel trenger en god vognpose :) Anbefaler deg å ta en titt selv på vogna i butikk :) Lykke til med vognvalg!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?! 15 år 10 måneder siden #1040

  • Hønemor
  • Hønemor's profilbilde
Siden du sier at det er viktig for deg med en romslig bag, så ville jeg vel kanskje ikke valgt OTH.. det må vel være en av de vognene på markedet med minst bagdel?.. Men bortsett fra det, en superduper vogn:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?! 15 år 9 måneder siden #1045

Hadde valgt CityCrossen pga vendbar......Hadde TFK selv og kunne ikke bruke den fra hun var 7 maaneder til 16 maaneder fordi vi mistrivdes med og ikke se hverandre.
Simo er for tung hvis den skal være forholdsvis lett....
Du kan jo bare selge naar barnet er 14-15 maaneder hvis du vil og kjöpe OTH naar barnet vil se fremover.......Taper sikkert ikke mye paa det hvis du kjöper brukt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Det står mellom 3 forskjellige vogner..hjelp?! 15 år 9 måneder siden #1046

  • siri
  • siri's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Administrator
  • Innlegg: 137
Vekt og mål står dersom du går inn på den tekniske informasjonen om hver av vognene her inne på BG;)
Administrerende utstyrsfreak med to tette tuller
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.705 sekunder