Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!!

Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10216

Er det mulig??? Hadde bestemt meg for en rød timmy... så begynte jeg å lure på om ikke kanskje, mulig, eller ikke, kjøpe brun istedenfor...

Ikke nok med det, nå snuser jeg på mistralen heller, hehe... Den er jo ikke såå mye større sammenlagt, og tenker på muligheten til å ha henne mot meg i vinter.

- Hvordan er det med denne funsjonen med styret som kan "brettes" over? Er det gjort i en håndvending, eller er det et tungt system?

- Noen som vet prisen på mistraen i sverige?

- Hva med modeller, er det noe nytt med 09-mod som jeg "må" få med meg, eller er evnt en 08 eller 07 mod like "bra"? (hvis jeg skal kjøpe brukt)


Har en MB, og er superfornøyd med den, men vil ha en "vintervogn" som er lunere. Og en som tar mindre plass i bilen, MB blir så veldig lang...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10217

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg har hatt begge to, en 08 timmy i brun og en 07 sort mistral og en 08 grønn mistral!

Den 08-mistralen min kostet 3900 kroner på babyproffsen i sverige nå i februar. Samme modell er (har?) også vært til salg på Barnas Hus i Drammen, åpingstilbud, til 3000,-. Begge prisene er vogn og fotpose. Lilleprinsen tar over 4000,- for 08-mistralene og nærmere 5 for 09.

Styrevendingen er gjort i en håndvending. Man løfter opp en dings på hver side, samtidig, og bare vender styrret over. Har du henne mot deg må du vende styret for å slå vognen sammen for bil, og deretter er prosedyren den samme som på Timmy.

08-mistral har ekstra forsterkning på håndtaket, der man høydejusterer den. Syns også den var bedre dempet og mindre "laus", men det er kanskje fordi 07-vogna var brukt et år før jeg fikk den, 08 var helt ny.
09-modellenbe er igjen blitt tyngre, pga nye EUregler om hvor mye aluminium man kan ha i understellet. 09 har også titteluker på sidene av kalesjene også, og (jeg syns )de ser ut som fluer.. :p

08-rødfargen til teutonia er veldig bright, kom ikke på noe bedre ord ;) Jeg hadde gjerne hatt en rød timmy, men ikke mistral, det (syns jeg) blir for mye). Brunfargen er nydelig ,log teutonias brune vogner går på et blunk til salgsprisen på finn!

Hadde Timmy som eneste vogn om vinteren, og det gikk over all forventning. Jeg bare "slang" den over brøytekantene, den var så lett. en del mer risting selvsagt, så det kommer an på hvor gammelt barnet ditt er, men sånn for din del som triller går det helt fint om vinteren. I sverige kan du også få den med lufthjul til rundt 3200,- . Timmy med standardhjul i norge koster også stort sett over 3000,-

07-mistralen min hadde lufthjul og det var knall. 08-modellen har standardhjul, og jeg syns faktisk ikke det er store forskjellen, for selve vogna er såpass mye bedre dempet (igjen aner ikke om det er modellforskjell eller pga den første vogna var brukt mer).

Har nå mistralen i tillegg til EW sky, og hadde egentlig tenkt å selge den, men det ser ut som mistral og jeg går sammen inn i evighten :laugh:

Konklusjon: kjøp 08-modell om du velger mistral. Kjøp den ny i sverige eller på salg på barnas hus, eller brukt!
Men for all del, timmy er ei fantastisk trille, som var mer enn bra nok som eneste vogn, vi valgte å selge den bare fordi jenta vår kun var 4 mnd da vi hadde den, og det be litt for tidlig å ha henne fravend da!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10218

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
OI det ble en lang avhndling!! :laugh: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10241

Tuuusen takk for flott og utfyllende svar :laugh: Da må jeg tenke hardt og lenge, og kanskje ta meg enda en tur til i butikken og prøve :laugh: :laugh: før jeg bestemmer meg! Huff, så vanskelig det skal være med vogner altså... :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10242

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
bare hyggelig - kanskej jeg skal skrive en bok om mistral, tror jeg har nok stoff :laugh:
Kjempekjøp uansett hva du velger, men mistralen er selvfølgelig litt bedre om vinteren. Bortsett fra det og at den er vendbar er de like gode, like lune og like kjempefine å se på :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10243

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg synes også vogner er vanskelig, men må bare si at dette forumet er til uvurdeelig hjelp!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10246

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
absolutt! Og selv om vi stort sett er en liten gjeng faste kan alle utrolig mye om en håndfull vogner, så jeg syns vi er godt dekket :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10255

Det er et fantastisk fint forum, ja! Masse god hjelp, og gøy lesestoff for oss som er vogn-geeker :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10256

Forresten, marihøna, utrolig forskjell på pris på mistralen da... her på barnashus kostet den rundt 6000!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10257

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nå kupper jeg vist tråden her, men det jeg liker veldig godt er at vi hjelper hverandre til å tenke klart og ikke gjøre forhasta kjøp også hihi

Det trenger i alle fall jeg hjelp til!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10259

Eller, det må vel kanskje være med bag til da?? Vet ikke, det må jeg sjekke nærmere, ja ;)

(enda en unnskylding for å dra dit haha) :laugh: :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10260

Uff, ja, spentsmurf, sist vogn jeg kjøpte på impuls var MB, heldigvis ikke noe bomkjøp der, har gjort større brølere ja :laugh: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10261

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
6000? 08-modellen eller 09-modellen? Nyeste kostet også det i drammen, var 08-modellen som var på tilbud. Men det kan jo være at det bare var de siste 08-modellene de hadde igjen eller noe? synd da! Men om du bor nær sverige er vel det uansett like greit!

Hjelp til å ikke forhaste meg trenger jeg også! Er SÅ glad jeg ikke solgte EWn og mistralen for å kjøpe tfk!! TAKK alle sammen ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10270

hmm, må finnes ut av ;) Jeg vet ikke hvilken modell det var, de hadde bare en utstilt. Men når du sier at 09 mod har titteluker på sidene og, kan jeg ikke huske at jeg la merke til at den hadde det :unsure: Tror ikke det..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nok en vinglepetra her! Spørsmål om mistral!!! 14 år 11 måneder siden #10273

Bor ikke nærme sverige, men skal over dit igjen om to uker, så hadde håpet å bestemme meg til da, så jeg kan ha med meg hjem en vogn, hehe :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.540 sekunder