Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder VinglePetra her og ;-)!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: VinglePetra her og ;-)!

VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10120

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Er d noen som kan fortelle meg hvem jeg bør velge av OTH og EW og hvorfor???
Hadde bestemt meg for Oth, men nå er jeg usikker igjen... Har vinglet frem og tilbake me disse en stund og blir aldri helt sikker mer enn en liten stund :blink:
Blir smårar av dette jeg... :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10126

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Oth stivere (syns jeg)
Oth har mindre babybag, om du skulle få behov for det siden
Oth er vanvittig dyr

Oth er penere
Oth er mindre ruvende
Oth har trinnløs ryggregulering

EW er vanvittig, ubeskrivelig god å kjøre på ulendt terreng
EW har STORT sete, passer garantert ut perioden
EW har stor babybag
EW har bumperbar inkl i prisen, og prisen er lavere i utgangspkt

Men akkurat hva er behovet ditt? hva vil du ha av vognen? Og har du sett EW irl?

EW har dårligere kalesje
EW har glidelåsregulering - noen liker ikke det
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10140

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
På en måte er de jo ganske like, men d jeg syns er litt dumt me Oth er at den er litt stiv..
D jeg ikke liker me EW er kallesjen også syns jeg Oth er finere.
Ellers er d egentlig hipp som happ...
Hva gjør jeg da?

Er d så stor forskjelell på demping at jeg bør velge EW bare pga d? :blink:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10142

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Har forresten ikke behov for bag og skal ikke ta vare på vognen til evnt neste barn..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10143

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg aner ikke hva du bør velge, men med tanke på pris er vel ew litt rimligere? oth har vel ikke glidelås i ryggen og en lunere kalosje, dette betyr litt for meg så je ville valgt oth på grunn av det... Men antg endt opp med ew pga pris
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10144

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg er heller ikke så stor, så str messig passer Oth best, har sett begge IRL, men har bare prøvd EW i butikken og der er de ihvertfall ganske like..
Hmmmm.....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10145

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hmm, det kan bare de som har hatt begge og prøvd ut begge i ulendt terreng (ikke bare prøvetrilling i butikken eller i byen) svare på syns nå jeg.
Men jeg syns dihvertfall oth var merkbart stivere.

Du må ve avgjøre hvor viktig det er for deg, pluss om du kan klare å bli fornøyd med EW. Er det det at du ikke syns den er fin i det hele tatt, eller syns du bare ikke den er like fin som oth?
Jeg solgte jo forrige mistralen bare pga en utseendelyte, falmingen, det klarte ikke jeg leve med. Om det blir det samme med deg og kalesjen bør du tenke på :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10146

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Spentsmurf skrev:
Jeg aner ikke hva du bør velge, men med tanke på pris er vel ew litt rimligere? oth har vel ikke glidelås i ryggen og en lunere kalosje, dette betyr litt for meg så je ville valgt oth på grunn av det... Men antg endt opp med ew pga pris

Prisen spiller ikke så stor rolle.. Vil ha en jeg blir fornøyd me og vil ha til vognperioden er over.. (kanskje :P )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10147

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg synes ikke OTH er stiv, heller tvert i mot. Jeg liker ryggreguleringen på OTH bedre, enn den på EW. Og jeg liker personlig ikke utseendet på sky (en smakssak ;). Ellers tror jeg disse to vognene har veldig like og rimelig jevngode egenskaper.

En ting å ta i betraktning er at OTH er godkjent og testet for hele 35 kg i maks vektbelastning. EW sky er bare godkjent for 15 kg. Er en del vogner som ikke er godkjent for mer enn 15 kg, men dette kan ha noe å si dersom vogna skulle bli ødelagt, og du skulle behov for å reklamere (med tanke på mye vekt du har hatt oppi vognen).
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10149

Jeg har ikke hatt ew så kan ikke utale meg om den, Men jeg synes oth er en penere vogn å se på, den er fantastisk å trille og jeg har aldri tenkt på at den er stiv.:)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10150

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
mon om det ikke kunne gått an å få trille dem litt rundt ute på p.plassen til barnas hus? Det var det ei som gjorde med en swift i drammen da jeg var der ihvertfall.. Ikke at det er ulendt terreng, men da får du litt mer følelse enn av å trille bittesmå runder mellom alle hyllene på helglatt gulv..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10152

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
hmm, det kan bare de som har hatt begge og prøvd ut begge i ulendt terreng (ikke bare prøvetrilling i butikken eller i byen) svare på syns nå jeg.
Men jeg syns dihvertfall oth var merkbart stivere.

Du må ve avgjøre hvor viktig det er for deg, pluss om du kan klare å bli fornøyd med EW. Er det det at du ikke syns den er fin i det hele tatt, eller syns du bare ikke den er like fin som oth?
Jeg solgte jo forrige mistralen bare pga en utseendelyte, falmingen, det klarte ikke jeg leve med. Om det blir det samme med deg og kalesjen bør du tenke på :)

D er d jeg ikke er sikker på :blink: hvor mye d betyr..

Syns ikke EW er stygg, men syns kallesjen er litt rar også er den bumperbaren så malplassert ser d ut som.. (er jo litt fin og, men OTh er finere, syns jeg..)

Er jo bedre å trillle om den er "mykere" da, men klare ikke å bestemme meg for hva som er viktigst... :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10153

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Empa skrev:
Jeg synes ikke OTH er stiv, heller tvert i mot. Jeg liker ryggreguleringen på OTH bedre, enn den på EW. Og jeg liker personlig ikke utseendet på sky (en smakssak ;). Ellers tror jeg disse to vognene har veldig like og rimelig jevngode egenskaper.

En ting å ta i betraktning er at OTH er godkjent og testet for hele 35 kg i maks vektbelastning. EW sky er bare godkjent for 15 kg. Er en del vogner som ikke er godkjent for mer enn 15 kg, men dette kan ha noe å si dersom vogna skulle bli ødelagt, og du skulle behov for å reklamere (med tanke på mye vekt du har hatt oppi vognen).

Tror de fleste er enige i at Oth er en penere vogn, så det spørs bare hvor mye utseende skal telle da.

Syns ikke oth er plagsomt stiv, men stivere enn EW. EW har også noe større hjul, vet ikke om det er med på å gi følelsene av å kjøre på marshmellows selv om jeg er i skogen ;)

Det er vel også ganske lite forhandler kan gjøre for å bevise at du har hatt for mye vekt i vogna. Har du hatt det vil de vel kunne se det, og du kan skylde deg selv ;) Har du ikke hatt er jeg trygg på at det vil ordne seg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10155

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror jeg ville valgt oth.....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10157

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg hadde Oth en liten periode, men var ikke klr for å ha henne fra meg så solgte den etter kanskje max 5 trilleturer.. Jeg syns den var litt stiv når jeg gjørte på måkt veg som ikke var helt glatt.. d ristet en god del, men prøde den me et større barn på nesten 20kg og da virket den bedre.. Så derfor er jeg litt usikker...

Ellers liker jeg ryggreguleringen også bedre på oth..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10160

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:
MariHønaMedHvitveis skrev:

D er d jeg ikke er sikker på :blink: hvor mye d betyr..

Syns ikke EW er stygg, men syns kallesjen er litt rar også er den bumperbaren så malplassert ser d ut som.. (er jo litt fin og, men OTh er finere, syns jeg..)

Er jo bedre å trillle om den er "mykere" da, men klare ikke å bestemme meg for hva som er viktigst... :S

Kalesjen er absolutt rar, og jeg bruker stort sett teutonia solskjerm på den. Det tror jeg nok jeg vil gjøre i vinter også, den er såpass lite lun. Oth er vel ikke superlun den heller, men en god del mer.

Bumperbaren er utrolig malplassert og vi har tatt den av enn så lenge. Men så er jo jenta vår bare 7 måneder og beina rekker så vidt bort til kanten der det går ned. Til større barn er nok bumperbaren mer riktig plassert.

Tenk lenge og vel, skriv ned ønsker og krav, tenk etter om du kommer til å irritere deg over det ene eller det andre!
Med oth er brukervurderingene på hele skalaen fra 3 til 10 syns jeg å huske, på EW ligger de jevnt på rundt 8. Oth er litt sånn elsk/hat får jeg inntrykk av ,mens EW er sånn jevnt god. Alle syns den er god, men ikke den peneste :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10161

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Er så forfengelig ( ble d riktig.. :blush: ) at utseende har jo litt å si da :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10162

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Fornuften sier vel kanskje at jeg bør velge EW da...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10163

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
utseende har masse å si! Hun som kjøpte mistralen min ser ikke engang den falmingen som plaget meg så mye at jeg ikke klarte gå med vogna :laugh:

For deg som er så usikker kan det jo også være lurt å vege Oth, for den er lettere å selge igjen. Føler du fortsatt lyst til å prøve EW når du har hatt Oth selger du den på en to tre og prøver og har penger til overs også!

Det tok meg vel to dager, men så syntes jeg EWn min er nydelig og minst like fin som Oth, men det henger også litt sammen med fargen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10165

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Hmmm...ja du sier noe... tenker å tenker men kommer liksom ikke frem til noe nytt..
Tror kanskje jeg prøver oth igjen så får jeg se..
Men ier bare kanskje :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10166

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja jeg er visst ikke særlig mye til hjelp, argumenterer både for og mot begge vognene om hverandre ;)
Menjeg kan anbefale EW på det aller, aller varmeste alså, virkelig! Les godt alle brukererfaringene på begge vognene og se om det er noe der du henger deg opp i. Plutselig oppdager du noe nytt som er så viktig for deg å ha/unngå at valget er avgjort!
Og husk at det er foskjellpå årgangene også da. F.eks den snedige glidelåsen på handlekurven til EW 09, og den integrerte solskjermingen i kalesjen. Sikkert noen mer ogmindre vesentlige forskjelelrpå othårganger også, men det kjenner ikke jeg til :)

Er skikkelig spent på hva du ender opp med!!

Natta :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10169

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
ja jeg er visst ikke særlig mye til hjelp, argumenterer både for og mot begge vognene om hverandre ;)
Menjeg kan anbefale EW på det aller, aller varmeste alså, virkelig! Les godt alle brukererfaringene på begge vognene og se om det er noe der du henger deg opp i. Plutselig oppdager du noe nytt som er så viktig for deg å ha/unngå at valget er avgjort!
Og husk at det er foskjellpå årgangene også da. F.eks den snedige glidelåsen på handlekurven til EW 09, og den integrerte solskjermingen i kalesjen. Sikkert noen mer ogmindre vesentlige forskjelelrpå othårganger også, men det kjenner ikke jeg til :)

Er skikkelig spent på hva du ender opp med!!

Natta :)

Takk for all hjelp ;) Er kjekt å høre alle sider! I løpet av kvelden har jeg ombestemt meg opptil flere ganger og har lest veldig mye om de så er ikke lett!
Men jeg gir meg ikke så kommer nok til å gnåle mer om dette temaet jeg, så får nok høre fra meg ja :laugh: ;)

God natt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10175

God natt :) Du får sove på det så kan vi jo håpe at du er nermere en løsning i morgen :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10191

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
juniprinsesse skrev:
God natt :) Du får sove på det så kan vi jo håpe at du er nermere en løsning i morgen :)

Vet ikk om jeg er noe nærmere i dag heller jeg :laugh: :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10234

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kommet noe nærmere enda? Spennende hva du ender opp med:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:VinglePetra her og ;-)! 14 år 11 måneder siden #10235

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Har ikke hatt tid å se mer på d ennå, har vært litt hektisk her... :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.856 sekunder