Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Snudde sittedelen idag!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Snudde sittedelen idag!

Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10050

I dag har jeg snudd sittedelen i Teutoniaen, så nå har jeg Lucas vendt fra meg.
Vi var ute og trillet isted, og det første som slo meg var at det føltes som at noe manglet :dry: Det var så rart og ikke se L hele tiden, jeg måtte titte frem til han ganske ofte for å se om han hadde det fint, om luen hadde sklidd ned i øynene på han osv. Snakk om hønemor :laugh:

Han hadde det strålende. Satt faktisk inntil ryggen istedet for rett opp og ned. Fulgte med på biler og folk, lagde billyd, og var helt i hundre når vi var innom butikken :cheer:

Utenom det var trillekomforten bedre, og det var deilig og endelig ha litt bedre tilgang til handlekurven :)

Konklusjonen er at han blir sittende vendt fra meg, er bare meg det er "vondt" for :P
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10051

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Det er nok som regel oss det er verst for ;) Men så er jo unger også forskjellige. Fram til nå har jeg merket at minstemann har trivdes bedre i buggisen enn i OTHen, for i buggisen sitter han vendt mot meg. Mulig det er andre ting som også spiller inn, utformingen på sittedelen f.eks ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10057

Er helt sikkert mye som spiller inn. Sittedelen i teutoniaen er ikke noe god for Lucas når han sitter helt oppreist, håper MB er myyye bedre der :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10067

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
akkurat samme som her det der! Sittedelen i teutonia må være litt rar, gitt. Men har du seat insert oppi? uten at det hjelper?
Jeg lurer på å kjøpe en mistral s eller fun jeg nå, og bytte ut mistralen med. Jeg vil så gjerne bruke mistralen og ha henne mot meg, men det blir bare EW fordi mistral er så tung å snu og vende :(

men grattis med vendepunkt i livet ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10070

Vi har ikke seat-inseart oppi. Har brukt bunnen på voksiposen før, men nå er det for varmt. Og i Førde fant vi ikke det vi ville ha, må nok til Bergen snart og shoppe :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10073

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja jeg bruker bunnen i en quinnypose i EWn nå, og da sitter hun mye bedre. Skal teste det i msitralen om jeg bare får pp lysten til å trille droget igjen :dry:
bergen og shoppe høres lurt ut! Det skal jeg også om ikke alt for lenge, da blir det en stor og god runde innom alle barneutstyrsbutikkene jeg vet om :lol:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10074

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Enig at sittedelen til Teutonia er litt merkelig. Har hørt flere som klager over den, og sønnen vår satt aldri noe godt i den (skled alltid til den ene eller andre siden). Trodde først det var fordi han var så liten (rundt 6 mnd), men fikk så høre at eldre barn heller ikke satt noe godt i den (og da forvant vognen ut av huset :laugh: )

Håper det blir bedre med seat-insert i da, det fikk jeg aldri prøvd!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10081

Er nesten helt sikker på at det blir bedre med seat-inseart. Selv om vi ikke skal ha vognen så mye lenger, må jeg bare ha det. Får heller kjøpe et som passer i MB og :laugh:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10083

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
en ordentlig avsporing her, men mamman-til-lucas, kan ikke du si enda litt mer om hva du syns om s3en din? Jeg driver og pønsker på hvilken vogn jeg kan bytte ut mistralen med, og fun er visst ingen fornøyde med. Vil ha svingbar(e) forhjul og vendbar sittedel, og jeg er jo så glad i teutonia! Pluss at jeg har jo bare tenkt å ha en evt erstatter for mistralen i 5-6-7-måneder til til jeg er klar for kun EW, så det spiller ingen rolle at mange vokser ut av teutonia!
Lurer mest på hjulene jeg, akkurat hvor ille humpete og tung den er å trille. Kan bruke EWn når jeg er i skogen og sånt uansett, men brostein, litt grus, litt dårlig asfalt..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10086

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg svarer ang. s3 jeg, hvis det er i orden...

I forhold til EW/Oth/tfk er s3 utrolig tung å trille. På rett asfalt er ikke forskjellen så stor, men med en gang man kommer på litt ujevnt underlag, grus, gress etc, må man dytte vognen + at den humper en del. Og jeg vil tror at den blir like tung å trille for bekkenet ditt som mistralen. Jeg solgte min s3 med en gang Oth kom i hus, for da skjønte jeg at det fantes vogner som var lette å trille. Og særlig for oss med bekkenplager er det stor forskjell på de ulike vognene.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10088

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
æssssjj! Hva skal jeg gjøre da!! jeg blir sprø! Jeg vil så gjerne ha henne mot meg noen måneder til!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10090

Jeg har ikke noen lettere alternativ og sammenligne S3 med enda, men den er føles så lett og deilig og trille i forhold til Simo Kombien.
Trillekomforten er enda bedre nå som jeg har åpnet forhjulet og snudd sittedelen. Sittedelen er det superenkelt og bytte frem og tilbake, kan til og med gjøre det med L ombord nå når han er så liten.

I begynnelsen husker jeg at jeg syntes Lucas ristet fælt i teutoniaen, men da var veiene til gjengjeld dekket av klumpete is! Når man går på asfalt og fin grusvei er egentlig dempingen upåklagelig - merker ikke noe til at L rister nå, men så er han jo blitt større også.

Jeg er som jeg har sagt før, veldig gla i spiriten min. Det er hovedsaklig min dårlige erfaring med småstein i hjulene (greier ikke slutte og irritere meg over det), og at vognen er så dårlig i ulendt terreng og snø som gjør at jeg vil bytte. Hadde den hatt lufthjul tror jeg at jeg ville hatt den for evig :kiss: :P
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10091

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men jeg har jo EW med lufthjul, så det er jo ikke så viktig egentlig. den skal jo erstatte mistralen med kanalhjul! Folk har så ulik oppfatning av den vogna altså! Den har jo vurderinger på alt fra 3 til 9 poeng!
Lurer litt på å prøve jeg da, siden jeg bare skal ha den noen måneder. Tyngre enn mistralen er den vel neppe, vogngal? Så om den er like tung som mistralen er den jo uansertt bedre for beggenet mitt å svinge..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10093

Når du skal ha EWen i tilegg, er helt sikkert spirit super til ditt bruk :)

Mistral veier bare 1,4 kg mer enn Spirit. Men jeg tror at det svingbare forhjulet gjør at den føles enda lettere ;) Den flyter liksom.. :cheer:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10094

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hvvorfor ser jeg alltid så mange rimelige vogner på finn av alle merker, bortsett når jeg ser etter dem selv??
Jeg vil ha ensfarget, og jeg er usikker på om 07-modellene er ok, siden jeg ikke var så fornøyd med 07-mistralen min. Dårlig gjort :(
nr var det du skulle selge din sa du sa du ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10095

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Nei, tyngre enn mistralen er den ikke. Men sammenliknet med EW vil jeg tro at den føles like tung, men som du sier vil den jo være bedre for bekkenet med det svingbare forhjulet. Det kan godt hende at du blir kjempefornøyd med s3, så ikke hør på meg. Jeg har bare så dårlig erfaring med s3 (på alle punkter), at jeg sikkert har fått et mye mer negativt inntrykk enn det som er realiteten.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10099

Selger min S3 etter at jeg har fått meg MB, dvs en gang etter at skattepengene kommer. Men du vil ikke ha min, kommer til å irritere deg grønn på steinen i hjulene. Når jeg skal selge skal jeg selge den for 1000,- under vanlig bruktpris på finn, så kjøper kan kjøpe nye hjul!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10100

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
spørs om jeg klarer å vente til skattepengene kommer uansett :p når komemr de forresten?
Men ingen av dustevognene på finn har håndbrems, det vil jeg ha om jeg skal ha spirit!
Hva er det med steiner og hjulene dine forresten, har ikke fått med meg det jeg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10102

Skattepengene kommer engang i juni :) Om du gir det noen dager dukker det helt sikkert opp en spirit med håndbrems til deg på finn ;)

Irritasjonen med hjulene er at det er komt småstein inn i de, sånn at det rassler når vi triller. Tømmer de jevnlig, men når det fortsatt er overfylt av strøsand etter vinteren i gatene hjelper det bare i noen dager før det er tilbake. Hører det ikke når vi er utendørs, men det irriterer meg fortsatt!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10103

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja det skjønner jeg! jeg som irriterte emg grønn bare over usynlig falming på kalesjen :p
Mon tro om det der er en vanlig feil ved s3 jeg, eller om du bare har vært uheldig :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10106

MammasLilleVidunder (om jeg ikke husker feil) har en venninne med samme problem. Jeg har hørt om flere med både 50' og 60' hjul som det har skjedd med. Hva det kommer av aner jeg ikke :blink:

Om det er en feil, er det hjulene som har feilen, ikke S3. Samme hjul blir jo brukt på andre Teutonia vogner også.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10170

Jeg har S3 og Oth og de vognene kan egentlig ikke sammenlignes. Oth er sikkert ganske lik ew og er veldig mye bedre å trille synes jeg. I vinter ble S3 ganske mye tyngre å trille og jeg slet med å dytte den foran meg. Med Oth gikk det som en drøm. Men nå er det sommer og på asfalt er den helt ok og du har jo ew i tillegg :)

Men har du sett på Teutonia Lambada? er det ikke det den heter? Den har to små hjul foran og jeg tror den er lettere i vekt.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10283

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ja var meg som har en venninne med samme problem med stein i hjulene. Men hun fikk tømt dem, og de har visst vært bra siden (så vidt jeg vet;) ). Men om det er ett generelt problem aaaaaaner jeg ikke:)

Har du sett på emmaljunga city cerox 360? Jeg lurte en stund på å kjøpe teutonia fun, men ble anbefalt denne i stedet. Skal ha bedre demping og bedre og lengre sittedel. Virker å være en ok vogn, og den har både vendbar sittedel og vendbart håndtak.
Så er det bugaboo da...:)
Og Lambdaen er jo knallfin, men veldi vanskelig å finne brukt og den er ganske dyr ny...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10288

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
mamman~til~lucas skrev:
Er helt sikkert mye som spiller inn. Sittedelen i teutoniaen er ikke noe god for Lucas når han sitter helt oppreist, håper MB er myyye bedre der :)

Nå har ikke jeg hatt spirit da, men timmy og den er ganske lik i sittedelen bare litt smalere. Og MB er MYYYYYYYYYYE bedre å sitte i for barnet:) Den støtter mye bedre og virker rett og slett utrolig behagelig å sitte i:) Den vognen barna mine helt klart har sittet aller best i!

Og så greit at Lucas likte å sitte forovervendt da:) At man ikke ser barnet er mest en vanesak, hender jeg savner det innimellom enda, men det går igrunnen fort over;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10290

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Argh, er det en grunn til at det bare er teutonia som har vendbar sittedel på trehjulingen sin? Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over teutonia vogner av og til. Men merker meg at det er litt negativ stemning her til teutonia om dagen... Enig med den av dere som skrev at s3 er tung på vinterføre. Jeg kjørte derfor firhjuling i vinter, synes carena free'n jeg hadde da var bedre jo! jøje meg, men det var ikke på annet en snøtunge dager, menerj eg å huske.

Men alt i alt så liker jeg spirit'n jeg da, for jeg klarer ikke tenke på å slege den,så da må jeg da like den?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10302

Det er noe med de spiritene. Uansett hvor mye (eller lite) som kan irritere meg med den, er og blir jeg evig gla i den :) Den kommer til å bli så savnet når den skal selges.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10324

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
føler det samme for mistralen, jeg, og for timmyen jeg savner sånn! Man blir glad i teutoniaene sine!
Setene er ikke de beste for barnet, og det er kjempesynd, ellers ville jeg aldri vurdert ny vogn engang, annet enn å bytte til spirit! noe jeg fortsatt vurderer. hmmmmmmmmmmmmmmm
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10434

Hadde det ikke vert for at jeg er blitt helt trehjulingfrelst, ville jeg ha byttet til Mistral med lufthjul. Ser jo at kusinen min på nesten 3 sitter helt supert i Teutonia sittedelen, så det blir bedre med alderen :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 14 år 11 måneder siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10450

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg har endret ønskene til drømmevognstallen skjønner jeg.
Jeg trenger:
mistral med lufthul til vinter og langtur
ew sky året rundt
spirit mellom bagvogn og fravendt ew, et halvt års tid sikkert
cybexen til shopping
og timmy til sluttperioden og reiser
også lambda bare foratte den er så fin å se på :laugh:
jo også tfk da, bare fordi atte ;)
Men det lbir mye teutonia ja!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10452

Men det er noe magisk og fortryllende med Teutonia.. Gotta love'em :laugh:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10455

Det er en ting jeg virkelig elsker med S3 vognen min og det er den fantastisk gode og lune kalesjen :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Snudde sittedelen idag! 14 år 11 måneder siden #10458

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
av og til så lurer jeg på hva det er med meg og teutonia vogna mi, jeg har jo tonnevis av ting jeg ikke liker med den, men likevel steiler jeg innvendig bare ved tanken på å selge den?!

Klart tonnevis var vel litt overdrevet, men... Jeg liker ikke handlekruven, at den har begynt å knirke (får det P**** ikke vekk), at den faktisk er litt tung, den er ikke alltid god å trile heller... Men, veslefrøkna har skinn i vogna og hun sitter da godt, tror jeg. Jeg elsker fotforlengeren, det gjør det så lunt og godt synes jeg. Kalosjen er jo genial, lun og god. Likevel kjente jeg at jeg ble små sjalu på venninnen min som trillet rundt med sin splitter nye emmaljunga city cross i dag.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.019 sekunder