Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Eldre tråder Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!!

Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10005

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg blir GAL av meg selv!! En ting er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilket sete jeg skal ta på buss eller tog, dert skader ingen å stå litt. Men nå har jeg ombestemt meg ang vogn igjen!! :blush:
Hvor mye penger skal jeg bruke på både vogner og finn-annonser for så å ombestemme meg så pengene flakser ut av vinduet??

Jeg har altså funnet ut at jeg har lyst til å kunne ha stompi-lompi (kallenavn hun sikkert setter umåte pris på om 15 år :laugh: ) mot meg, og jeg kan ikke forestillemeg at jeg vil ha henne kun fra meg før hun er minst 12 måneder, kanskje nærmere 15, selv om det blir mindre trilling når hun begynner i barnehagen. Vi triller jo mye tur i helgene også, lange turer, og det fortsetter vi vel med også til høsten.

Så hvilke alternativer har jeg? Jeg har jo fortsatt bekkenløsning og kan ikke ha bare mistralen.
Skal jeg:
-Beholde mistralen og EW (men hun sitter jo ikke maksimalt godt i noen av dem)
-Beholde mistralen og kjøpe en S3
-beholde mistralen og prøve å finne en 2007-tfk til under 3000? (hun sitter jo supert i tfk)
-beholde EW og kjøpe brukt s3

Evt andre forslag?? Som løses enten ved at jeg selger begge vognene for 6000 og kjløper en eller to nye brukte innenfor den summen, eller at jeg beholder den ene vogna og selger den andre og kjøper ny innenfor den summen.

Har tenkt på Fun også (bugaboo faller utenfor prisklassen, og ikke er jeg fortrolig med utseende heller), men jeg er så usikker på hvordan det er med de to små hjulene altså. syns det ser rart ut, og innbiller meg at de lever hvert sitt liv på ulendt terreng.


Phew, dette ble langt. Men jeg trenger proffesjonell hjelp, blir sprø!!! ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10007

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
der foreslo jeg mistral+s3 to ganger gitt. Trøtt nå ja ;)
Men jeg kom jo også på nå at s3 vel ikke er like god å trille som EW og tfk heller. sukk. Det er fryktelig synd altså! Er blitt skikkelig skjemt bort disse siste dagene med EW'n :( Hadde jeg hatt råd hadde jeg solgt begge, og kjøpt tfk + den nye bagen, men jeg får jo bare akkurat nok for de to vognene til bare sportsdelen, 3000 til for bagen er uaktuelt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10008

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det er ikke lett å være vogngal :laugh:

Uff, vet ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon. Men en av forslagene tror jeg du kan stryke, og det er å ha mistral og s3 sammen. De er jo veldig like, og siden sittedelen er identisk på s3, vil hun jo sitte like dårlig i den.

Jeg er som nevnt fan av Oth og Buggis sammen, da disse utfyller hverandre utrolig godt.
Men mulig at EW sky og Teutonia fun blir noe av det samme.

Hmmm, nei det er ikke lett. La meg tenke litt mer på det :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10011

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja du har vel rett i det. Litt usikker på å behlde mistralen også pga sittingen, mensom mammasLilleVidunder sa så kan de jo hende det blir bedre når hun får litt større pomp ;) og så kan jeg jo også bruke seat insert i både den og Ew'n.
vanskelig altså.

Kanskje jeg rett oog slett skal ha de jeg har nå? Men fy flate så stress å måtte drive å slå vognene opp og ned med symre i armen for å få dem inn og ut den smale gangen, bare plassss til èn oppslått vogn der :(

aaaaaaaaaaaaaaaa, jeg blir gal!!

Vil ha EN vendbar vogn med størrelsen, hjulene og trillekomforten til EW, setet til TFK og kalesjen og fotposen til teutonia!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10013

Tror ikke jeg ville gått for s3 den har jo samme sitte del som mistralen og der satt hun jo ikke noe godt. Den har heller ikke lufthjul så den kan ikke måle seg med oth og sikkert ikke ew heller.

Hva med å beholde ew litt siden du har blitt så glad i den. Det er jo ikke så lenge til hun kansje sitter godt i den. Kansje det bare er snakk om en måned eller noe så hun blir litt større.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10014

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, du sier noe.

Jeg har også drømmevognen i hodet, men så er det jo det at man endrer behov/tanker etterhvert som barnet vokser også, så det er jammen ikke lett.

Men kom forresten på en helt annen vogn: Brio Go.

Folk skryter jo så veldig av den vognen, og sier at den dekker de fleste behov (les: at man bare trenger en vogn :laugh: ).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10015

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ja, juniprinsesse, jeg lurer veldig påd et altså,å beholde EW, og så beholde mistralen noen måneder til til jeg er komfortabel med å bare ha henne favendt. bare så synd jeg ikke kan få i pose og sekk i èn vogn, hadde vært så flott å både tri.lle godt OG kunne snakke med henne på samme tur. Neste barn skal jeg definitivt ha Tfk med den nye vendbare bag-sittedelen!!

Vogngal, jeg tør nok ikke velge en vogn med to svingbare forhjul nei, syns jeg var dristig nok som testet trehjuling :laugh: også var det det med prisen på brio go da, den finnes ko omtrent ikke som brukt engang.

En ting jeg er litt misfornøyd med EW er at den er litt stor da. Oppslått. skulle ønske den var litt smalere og kortere. MB kanskje ;) Nei nå fabler jeg!

Kjøper seat insert når jeg får penger på fredag jeg, rett og slett, og tester det i begge vognene!
Og blir det til at jeg beholder dem og selger mistralen i vinter når hune r over året kan jeg vel sy stormtrekk til EW eller kjøpe den stay put eller noe. Går kanskje også an å sy nedfellbar kant til kalesjen så den kan gjøres lunere? men da blir det vanskeligere å selge den igjen om jeg får lyst til det.
skulle hatt 09-modellen, gitt! og nå fabler jeg igjen..

Hjelp meg samle tankene!! ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10016

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Mitt råd er: Ikke selg eller kjøp en eneste vogn enda. Ta tak i deg selv, og vent litt. Du har jo allerede to vogner som dekker dine behov fint. Det er jo to veldig bra vogner! Jeg personlig ville nok ikke bytta EW ut med en TFK. Og det er fint å kunne ha barnet vendt mot en...Nei, behold de to fine vognene du har inntil videre (Mistralen er jo kjempeflott :))og vent til du tenker klarere og vognlysten har fått lagt seg litt. Det er mitt råd, og da snakker jeg av egenerfaring. Vogngalskapen kan gjøre at man ikke klarer tenke klart innimellom ;) Om ikke annet, vent en uke eller to. Og så kan du love deg selv at du skal få kjøpe deg en ny vogn om ikke så lenge, husk at Symre enda har lenge igjen av vognperioden, og kan få prøvd mange vogner :)

Sett finn annonsene passiv, de ligger jo der i lang tid, før de blir ugyldige. Så om du skulle bestemme deg for å selge, kan du bare aktivere dem igjen.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10017

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Håper ikke d var min skyld at du ombestemte deg :blush: ?
Du minner litt om meg da, sånn vinglePetra :laugh: !

Vet ikke hva du skal gjøre egentlig... Vanskelig, vet ikke lenger hva jeg skal selv :S

Tror kanskje jeg har ombestemt meg også...:whistle: Har kanskje lyst på EW istedenfor oth...har hatt oth og syns egentlig den var for stiv i ulent terreng,men syns jo den er finere enn EW :woohoo: Man kan nesten bli gaaaaal ja :blink: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10018

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hør, hør! Det tror jeg faktisk jeg skal gjøre. Det er ikke det at jeg har så fryktelig lyst på vogna Tfk, jeg har bare lyst på setet og kalesjen. Men det er jo mulig å forbedre begge deler på EW ved å bruke seat insert og å sy fotpose og mer utfoldbar kant på kalesjen. om jeg klarer det da :s

Da var det å finne et seat insert som passer i EWn, da! Den er så lang og sær pga borrelås-glidelåsordningen :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10020

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, Empa kom med et godt råd der.

Jeg har gjort mange dumme valg mitt i vogngalskapen (3 oth`er og 2 buggiser sier vel sitt)

Og jeg vil helt klart tro at et seat-insert vil gjøre vognen lunere og litt bedre å sitte i for symre.
Men ikke begynn å tull med kalesjen, da blir det nok vanskelig å selge den igjen. Men du kan jo evt. kjøpe et uv-trekk eller en sånn solkalesje, hvis du syns vognen er åpen.

Jeg hadde uv-trekk fra shade-a-babe da prinsen var liten og brukte det masse. Også når det ikke var sol, for syns det luner veldig i vognen når han skulle sove. Var han våken ruller jeg den bare opp så det ble en forlengelse av kalesjen, hvis du skjønner. Men trenger du ikke uv-trekk, ser jo solkalesje veldig genial ut. Har sett at flere og flere produsenter lager sånne, og de fleste er jo univesale.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10022

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Passer ikke seat-insertene fra Oth?

Hmm, da passer kanskje ikke de fra Addstroller eller Simo heller da, siden de er veldig like som Oth.

Men det finnes jo en del universale seat-insert da, husker bare ikke navnene på de nå.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10023

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:
Håper ikke d var min skyld at du ombestemte deg :blush: ?
Du minner litt om meg da, sånn vinglePetra :laugh: !

Vet ikke hva du skal gjøre egentlig... Vanskelig, vet ikke lenger hva jeg skal selv :S

Tror kanskje jeg har ombestemt meg også...:whistle: Har kanskje lyst på EW istedenfor oth...har hatt oth og syns egentlig den var for stiv i ulent terreng,men syns jo den er finere enn EW :woohoo: Man kan nesten bli gaaaaal ja :blink: :laugh:

Det var du som satte tanken i meg jo :angry: ;) Men det er jo bare bra egentlig! Jeg er nødt til å finne ut hva som er viktigst for oss, for det er tydeligvis ikke mulig å få full pakke.

Enig i at MB er stiv, men finere ja. Jeg hadde jo bestemt meg for å kjøpe MB selv jeg, helt itl jeg prøvetrillet veninnen min sin for litt over en uke siden. EW er virkelig så duvende og myk og fantastisk å trille både i by og skog at jeg jeg vurderer å bli EW-misjonær på fulltid :laugh:

hvilke vogner er det du har igjen? går helt i surr for meg her.
Vinglepetra deluxe ja, på alle omr¨der i livet, bortsett fra heldige samboeren min, han får bli :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10025

Behold begge sier jeg også.

Hvis du trenger stormtrekk vil jeg anbefale Stay-Put sitt det er veldig bra. Så nå at det er pakketilbud på det nå. Seatinsert og stormtrekk. Så anonsen på finn nå :)
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10026

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ja, er vel lurt d e andre her sier så slenger meg på der :laugh: ;)

Bare en liten avsporing... VOGNGAL: Har du hatt EW?

Oth sitt må vel passe i EW trodde jeg?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10027

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Nei, jeg har ikke hatt EW. Trodde egentlig den hadde ganske lik sittedel som Oth.

Men siden marihøne skrev at sittedelen var så lang og sær, trodde jeg hun mente at de vanligste seat-insertene (Oth, simo etc) ikke passet i vognen hennes.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10028

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vogngal skrev:
Passer ikke seat-insertene fra Oth?

Hmm, da passer kanskje ikke de fra Addstroller eller Simo heller da, siden de er veldig like som Oth.

Men det finnes jo en del universale seat-insert da, husker bare ikke navnene på de nå.

Har ikke prøvd noen av dem enda jeg. de som passer othbør vel passe ew også, mistral også. Mest lyst til å sy jeg da, så jeg kan få polstret og bygget opp setet slik at det blir så nært tfk som mulig, men det blir nok for komplisert :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10029

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
woopsy skrev:
Håper ikke d var min skyld at du ombestemte deg :blush: ?
Du minner litt om meg da, sånn vinglePetra :laugh: !

Vet ikke hva du skal gjøre egentlig... Vanskelig, vet ikke lenger hva jeg skal selv :S

Tror kanskje jeg har ombestemt meg også...:whistle: Har kanskje lyst på EW istedenfor oth...har hatt oth og syns egentlig den var for stiv i ulent terreng,men syns jo den er finere enn EW :woohoo: Man kan nesten bli gaaaaal ja :blink: :laugh:

Det var du som satte tanken i meg jo :angry: ;) Men det er jo bare bra egentlig! Jeg er nødt til å finne ut hva som er viktigst for oss, for det er tydeligvis ikke mulig å få full pakke.

Enig i at MB er stiv, men finere ja. Jeg hadde jo bestemt meg for å kjøpe MB selv jeg, helt itl jeg prøvetrillet veninnen min sin for litt over en uke siden. EW er virkelig så duvende og myk og fantastisk å trille både i by og skog at jeg jeg vurderer å bli EW-misjonær på fulltid :laugh:

hvilke vogner er det du har igjen? går helt i surr for meg her.
Vinglepetra deluxe ja, på alle omr¨der i livet, bortsett fra heldige samboeren min, han får bli :laugh:

Jaja... kanskje jeg stoppet deg fra å gjøre noe du ville angret på da får jeg trøste meg me :laugh:

Hmmm, nå heller jeg mer mot EW igjen, og d er din skyld :laugh: ;)

Nå for tiden har jeg bare Buggis og en Emmaljunga kombi som står i bhg. Vil ka en 3hjuling som er litt bedre på terreng enn Buggis..

Bra du ikke bytter mannfolk like ofte da :woohoo: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10030

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Vogngal skrev:
Ja, Empa kom med et godt råd der.

Jeg har gjort mange dumme valg mitt i vogngalskapen (3 oth`er og 2 buggiser sier vel sitt)

Og jeg vil helt klart tro at et seat-insert vil gjøre vognen lunere og litt bedre å sitte i for symre.
Men ikke begynn å tull med kalesjen, da blir det nok vanskelig å selge den igjen. Men du kan jo evt. kjøpe et uv-trekk eller en sånn solkalesje, hvis du syns vognen er åpen.

Jeg hadde uv-trekk fra shade-a-babe da prinsen var liten og brukte det masse. Også når det ikke var sol, for syns det luner veldig i vognen når han skulle sove. Var han våken ruller jeg den bare opp så det ble en forlengelse av kalesjen, hvis du skjønner. Men trenger du ikke uv-trekk, ser jo solkalesje veldig genial ut. Har sett at flere og flere produsenter lager sånne, og de fleste er jo univesale.

solskygge har jeg jo, fra tetonia. Får kjøpe den brune å lilleprinsen også, irriterer meg å bruke den svarte til den brune vogna :laugh:
Skal ikke tukle med kalesjen nei, var bare en tanke. Men jeg lurer på om stay putsene blir lune nok om vinteren med en så lite lun kalesje som EW har? burde kanskje sy noe selv som går ganske høyt opp på vogna..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10032

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
woopsy skrev:
Jaja... kanskje jeg stoppet deg fra å gjøre noe du ville angret på da får jeg trøste meg me :laugh:

Hmmm, nå heller jeg mer mot EW igjen, og d er din skyld :laugh: ;)

Nå for tiden har jeg bare Buggis og en Emmaljunga kombi som står i bhg. Vil ka en 3hjuling som er litt bedre på terreng enn Buggis..

Bra du ikke bytter mannfolk like ofte da :woohoo: :laugh:

kjenner du noen med disse vognene du står mellom da? hvis ikke er du velkommen til å trille EW'n min om du bor rundt oslo-asker-drammenish :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10033

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Er ikke kalesjen på EW ganske lik Oth?

Fant et bilde med det stormtrekket på en Oth, ser ut som det er ganske lunt:
www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=1741...TypeId=67&areaId=267
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10034

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tror vel Oth sin er bittelitt lunere, men ikke mye. jo der ja, ser på bildet at den går en del mer ned på sidene ift EW. Det synd altså, egentlig det eneste som virkelig trekker ned på EW. men om sommeren er det jo greit å bruke parasoll/solskjerm, og på vinteren stormtrekk, så det går jo bra.

Stormtrekket ser jo supert ut!! Men det ser også enkelt ut, jeg syns jeg bør kunne lage det selv, så får jeg det helt som jeg vil! riktig farge og lengde og alt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10035

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
woopsy skrev:
Jaja... kanskje jeg stoppet deg fra å gjøre noe du ville angret på da får jeg trøste meg me :laugh:

Hmmm, nå heller jeg mer mot EW igjen, og d er din skyld :laugh: ;)

Nå for tiden har jeg bare Buggis og en Emmaljunga kombi som står i bhg. Vil ka en 3hjuling som er litt bedre på terreng enn Buggis..

Bra du ikke bytter mannfolk like ofte da :woohoo: :laugh:

kjenner du noen med disse vognene du står mellom da? hvis ikke er du velkommen til å trille EW'n min om du bor rundt oslo-asker-drammenish :)

Kjenner ingen som har EW:( , blir litt for langt for å prøvekjøre tror jeg... bor 1 time fra Oslo, mot Hamar...Hadde jeg ikke jobbet fullt så kunne d vært mulig! Hadde vært litt "rart" å se noen man nesten "snakker" me hver dag og aldri har sett egentlig ;) Men tusen tusen takk for tilbudet ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10036

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Enig i d me kallesjen på EW! Den nye ser ut som den skal være lunere, men er ikke d. Har sett både 08 og 09 ved sidenav hverandre og d er bare at den knekken går opp på midten, mens kanten er like langt ned om du skjønner...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10038

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Så sårlig! Eller, like greit så slipper jeg å irritere emg over at jeg har 08 og ikke 09 ;)
Nei, jeg får bestille brun solskjerm fra lilleprinsen og så undersøke litt mer med seat inserts og fotposer. Hva gjør man ikke for å beholde en så supergod vogn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10040

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Høres ut som en god plan!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10041

  • Reipok
  • Reipok's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 232
Nå har jeg ikke lest hele tråden, har du funnet ut av det?
Hvis ikke kan jeg foreslå Brio go.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10047

Så ubesluttsom du er om dagene :P Høres ut som at du har kommet frem til en god løsning, om det er sånn som jeg har forstått, og du går for å beholde Mistralen og EWen? :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10068

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
om dagene du liksom, alltid sånn jeg :dry:
Hadde bestemt meg igår kveld ja, men nå er jeg usikker på mistralen. Blir ko til at jeg adri bruker den, for den er så tung å kjøre, merker det i bekkenet før jeg er kommet ned til sentrum engang de dagene jeg bruker den, mens med EW merker jeg ike noe etter en heldag.
Håpløst! Men jeg savner sånn å ha henne mot meg, så derfor lurer jeg nå på å bytte mistralen i en mistral s eller fun . Må lese mer om dem først.

Reipok, brio go er for dyr :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10076

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det er jo ikke noe vits i å beholde mistralen hvis du ikke kommer til å bruke den.

Og selv om du er litt engstelig for små forhjul, tror jeg du ville blitt mye mer fornøyd med mistral s eller fun. Fun er vel lettest, så jeg hadde gått for den tror jeg. Dessuten har jeg sett ganske mange til en hyggelig pris på Finn i det siste.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10079

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja, tenketenke nå altså. skikkelig vanskelig. Jeg elsker mistralen på alle andre områder enn akkurat at den er så tung å trille og svinge, pluss det med setet. Setet kan sikkert hjelpes på med seat insert, for når jeg tenker meg om hadde vi aldri problemer med den svarte 07-modellen da hun satt oppi softbagen uten bunnplate :huh:

Men jeg elsker fargen da! Men hvis jeg kjøper en brukt, sort 08-fun kan jeg vel bare bytte trekk, sikkert enklere å selge mistralen om den er sort også!
Men brukervurderingen her inne av Fun er ikke så god da, men er bare èn :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10082

Om det er noen Fun eller Mistral S til salgs i området du bor i, kan du jo dra og se på de og prøvetrille, for å se hvordan du liker de :)

Skal jammen ikke være lett med vogner!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10084

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg tror faktidsk ikke jeg kan leve med at jeg syns de ser så rare ut, jeg :(
Heller mer mot spiriten nå altså. at det går an..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10087

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det er ikke lett.

Når man først er bitt av vognbasillen og prøver å få kabalen til å gå opp, er det lett å blir gal :laugh:
Men er du helt sikker på at du ikke kan begynner å like Bugaboo da? Den oppfyller jo alle kravene dine (du må bare lukke øynene for hvordan den ser ut).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10089

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
prisen er fullstendig uoverkommelig i alle fall! den koster jo det dobbelte av de tre lappene jeg kan avse :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10096

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Men er du heldig kan du jo finne en Bugaboo til 3000/3500,- på Finn. Jeg kjøpte min for 3000,- og venninnen min fant en til 3500,-. Så det er mulig, bare man er litt tålmodig :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10097

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg har Bugaboo og er kjempefornøyd, men d som er litt dumt er at om vegen heller til siden, heller vognen...sånn er d sikkert på fun og lignende vogner me 2små hjul foran. Tenkte kanskje d ikke var så bra om du sliter me bekkenet? Men ellers er den super altså og lett å trille/løfte ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10101

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja det er det der jeg har tenkt på med fun og mistral s også, at det må litt mer stabilisering til. Tror ikke jeg skal teste det nei :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10117

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jammen ikke lett nei :dry: ;)

Jeg veksler mellom OTH og EW for hvert minutt nå...
Liker egentlig best oth utseendemessig... vet ikke om jeg er helt komfortabel me den kallesjen :S (mest utseende så jeg er jo veldig pirkete da) Skulle bare ha prøvd de begge i terreng for å kjenne om d er stor forskjell....:huh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10121

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja, oth er absolutt en penere vogn.Og virker noe mindre oppslått også, selv om den tar mer plass sammenlagt og veier mer. Optisk bedrag sikkert ;)
Har du prøvd noen av dem på noe som helst slags underlag?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10132

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
jeg har jo vært fraværende leeeenge, og jeg lurer på om du kan oppdatere meg kjapt på hva som har skjedd med deg og vogner jeg? Er jo litt i sjokk over å se du selger mistralen din... du som elsket teutonia høyt over alt...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10134

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
:laugh:
Jo, jeg fikk solgt den sorte 07-mistralen med falmet kalesje til 3500, og da kjøpte jeg en grønn 08-mistral, da var du kanskje her. Og så kjøpte jeg en brun Easywalker Sky på impuls, fant plutselig ut at jeg hadde lyst til å prøve tre hjul allikevel, men akkurat hvordan jeg endte opp med EW er jeg ikke sikker på. Plutselig var den bestilt, usett på finn ;)
Først tenkte jeg å selge mistralen og ha båre EW, men før stakkars EW engang var fremme i posten hadde jeg lagt dem begge ut på finn :laugh: :laugh: for da hadde jeg nemlig tenkt å kjøpe en Tfk joggster twist å ha som eneste vogn!
Men så fant jeg ut at jeg elsker EW, men jeg savner å ha symre mot meg. Så der står jeg nå. Vil beholde EW'en, men vil bytte ut misytralen med en vogn med vendbart styre eller vendbar sitteinnsats med ett eller to svingbare forhjul. Nærmer meg konklusjonen om at jeg vil ha en spirit, for heg er skeptisk til t svingbare forhjul og bekkenplager.
PHEW.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10136

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Takk for kjapp oppdatering! :-) FIkk med meg bytte av sort til oliven grønn ja,... Jeg er fornøyd med min spirit jeg, men jeg synes den er litt stor sammenslått fortsatt. Knirker litt gjør den også... og handlekurven er dum... hihi Likevel forblir den nok her til evig tid. Liker at hun er mot meg, det er så fint!

Hun satt litt fra oss da vi var på ferie, og det var også fint men mest med tanke på sol etc.

Vi begynte mes sportsdel i midten av februar og da var hun 7 mnd, hun har alltid sittet på skinn eller i pose så hun sitter greit nok.

Jeg er også vinglete, jeg er klar for å selge basson vogna og kjøpe enten en brio compact (jada, vet hva de sier) eller en emmaljunga cerox.... eller en simo haha

Grunn: jeg bare vil prøve noe nytt....

Har også lyst på en ew, oth eller tfk men da må jeg selge spirit'n synes jeg og det har jeg ikke hjerte til, selv om det er noen ulemper med den hihi
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10137

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hva sier de om brio compact? :huh: at telescope er bedre mener du? De sier nå så mye rart der ute i den store verden, som feks at oth har verdens beste trillekomfort, men det er det EW som har ;)

Du og jeg har jo vært vandrende teutoniareklamer i et par-tre måneder nå :laugh: Nei, jeg har nok lyst på en spirit ja. Ha en teutonia i hus er viktig for meg! Og jeg skal ikke ha den i bil, låner bare bil i helgene og da kan vi bruke Ewn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10139

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg bruker også lite bil, og i bilen har jeg nå min smekre titanium breeze ;) Men at den har begynt å knirke irriterer meg! Men uansett, vendbar sittedel og håndbrems det er et must for meg.

Ja, mange sier at det telescop er så mye bedre. Menjeg er så redd for å ikke få solgt solanoen og milan vogna nå, at jeg ikke en gang får lagt de ut hahahah fant en perfekt brio på finn, men dne var brun og jeg vil ikke ha to brune vogner haha
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10141

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Irriterende at ikke alle 3hjulinger har håndbrems altså!
Men det er EWn jeg har tenkt å beholde ut vognperioden, så jeg får bare infinnemeg med et liv uten. Men til neste barn skal jeg ha tfk joggster twist med den ny fancybagen som blir vendbar sportsdel. jeg SKAL!!

Ewn min er brun, og den har omtrent samme fine brunfarge som teutonia. Men jeg hadde allikevel glatt hoppet på en brun spirit! De er så nydelige! Men kan leve med sort eller grønn også. så vidt ;)
Men det ligger bare drit på finn nå uansett :angry:

Det har ghått innmari bra å ha henne fravendt disse dagene da, tror bare det er jeg som savner det. men jeg savner det masse!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10151

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jepp, det gikk veldig bra her også. Men av og til så tittet hun etter oss og da vippet vi henne tilbake (reversibelt håndtak) og da ble hun fornøyd. Hun skravler så fælt nå hihi Men men....

Jeg håper(!!!!) hun vokser ut av spirit'n mens vi fortsatt bruker vogn, slik atjeg kan få kjøpt meg en tfk twist.... TIl neste barn vil jeg jo som sagt tidligere ha en gedigen bagvogn slik de bruker i danmark!

Vogn er utrolig vanedannende, fatter ikke de som klarer seg med bare en vogn jeg. Imponerende!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10156

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ja jeg vil også ha en stor, deilig bagvogn de første ca 4 månedene! en gammel retrovogn eller noe ala teutonia elegance. Men resten av perioden skal være tfk! tror jeg ;) :laugh:

Jeg begynner faktisk å bli rent frustrert av dette vognstyret, jeg. JHeg vil bare ha det pverst¨ått og være fornøyd for en stund, så kan jeg heller more meg med mer utprøving med neste barn!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det mulig?? Jeg har ombestemt meg!! 14 år 11 måneder siden #10167

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Enig med deg, men jeg tror jeg er ganske fornøyd med spirit'n altså. Kan jo ikke gå å ergre meg over at den var talentløs som bagvogn mer nå hihi
Men en stor bagvogn må i hus om det blir fler babyer.
Jeg tror en gedigen lett bagvogn i starten er tingen, men dersom det er lenge til nestemann så er det jo ingen vits i å spare på de vognene vi har nå, for da blir det jo jeg som går rundt og triller på eldgamle rare vogner, akkurat som de som triller på bamsemønstrete og rutete vogner nå hihi Litt slemt sagt, men seriøst ment.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.502 sekunder