Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Foreldre og barn Graviditet Hva er favoritt vognen deres?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva er favoritt vognen deres?

Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54758

  • 5tine
  • 5tine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Viss du skulle hatt EN vogn hele vognperioden, hvilken vogna hadde du gått for da?

Nå er jeg spent på svarene... hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54760

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Det spørsmålet er helt forferdelig, det er så hypotetisk og vanskelig at det ikke lar seg besvare :blink:

Av de jeg har prøvd måtte det blitt Brio Go. Men jeg innbiller meg at om City Cross hadde vært min første vogn hadde jeg kanskje aldri følt behovet for å bytte, og dermed aldri vogndilla ;)

På andreplass tror jeg faktisk jeg må si Mistral med lufthjul, selv om du ikke spurte ;) Er nok veldig avhengig av vendbar vogn i dette spørsmålet!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54764

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Jeg tror kanskje TFK'en hvis den nye multifunksjonsbagen funker bra.

Teutonia kunne det ikke blitt, for mini har det allerede trangt i den og det har det vært siden han var 8 mnd. Bagen vokste han ut av 4 mnd gammel. Men veldig fin for de aller minste.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54788

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Det måtte nok blitt tfk. Den har stor bag og stor sittedel og er god til allslags bruk. Eneste minuset er utseendet kunne vært litt mer elegant og litt liten handlekurv. Men til mitt bruk så er det det nærmeste jeg kommer en perfekt vogn(tror jeg :unsure: )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54795

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
MariHønaMedHvitveis skrev:
Det spørsmålet er helt forferdelig, det er så hypotetisk og vanskelig at det ikke lar seg besvare :blink:

Av de jeg har prøvd måtte det blitt Brio Go. Men jeg innbiller meg at om City Cross hadde vært min første vogn hadde jeg kanskje aldri følt behovet for å bytte, og dermed aldri vogndilla ;)

På andreplass tror jeg faktisk jeg må si Mistral med lufthjul, selv om du ikke spurte ;) Er nok veldig avhengig av vendbar vogn i dette spørsmålet!

CC var min første vogn, og du vet vel litt om min vognhistorie :laugh: !
Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal svare jeg..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54797

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Går det an å bare ha en vogn? :S Har ikke en favoritt vogn, heller mange favoritt vogner til ulik bruk!
Favoritt bag vogn: Bugaboo cam
Favoritt baby trille: Bugaboo bee
Favoritt bakovervendt vogn inbiller jeg meg at go kunne vært.
Favoritt framovervendt: mb uj
Favoritt kompakt trille til å ha liggende i bilen fra 18 mnd. Zapp

Jepp jeg innrømmer det, har en smule vogndilla!!! Mangler favoritt baby og bakovervendt vinter vogn...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54800

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Moldes skrev:
Går det an å bare ha en vogn? :S Har ikke en favoritt vogn, heller mange favoritt vogner til ulik bruk!
Favoritt bag vogn: Bugaboo cam
Favoritt baby trille: Bugaboo bee
Favoritt bakovervendt vogn inbiller jeg meg at go kunne vært.
Favoritt framovervendt: mb uj
Favoritt kompakt trille til å ha liggende i bilen fra 18 mnd. Zapp

Jepp jeg innrømmer det, har en smule vogndilla!!! Mangler favoritt baby og bakovervendt vinter vogn...

Favoritt babyvogn er etter min mening Emmaljunga mondial.
Og bakovervendt vintervogn er CC god ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54801

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Lurer åp hvor ofte jeg tenker som deg mhmv, at om jeg hade hatt en stor og god bagvogn i starten ville jeg ikke havet på "kjøret".... For da hadde jeg hatt den og kjøpt en Go :humre: i tillegg... Men serilst, en vogn, en favoritt??? Nei, sier som Moldes, en vogn til hvert bruk, jeg skrev jo en artikkel om det og endte med en Creeps vogn... Innse at det er en vogn til hvert sitt bruk, hver sin alder og at en vogn perfekt for familien A er talentløs og ubrukelig i familen B og set er sikkert en av grunnene til at det er en jungel der ute også ;)

Favoritt akkurat nå er Cerox :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54802

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Lurer åp hvor ofte jeg tenker som deg mhmv, at om jeg hade hatt en stor og god bagvogn i starten ville jeg ikke havet på "kjøret".... For da hadde jeg hatt den og kjøpt en Go :humre: i tillegg... Men serilst, en vogn, en favoritt??? Nei, sier som Moldes, en vogn til hvert bruk, jeg skrev jo en artikkel om det og endte med en Creeps vogn... Innse at det er en vogn til hvert sitt bruk, hver sin alder og at en vogn perfekt for familien A er talentløs og ubrukelig i familen B og set er sikkert en av grunnene til at det er en jungel der ute også ;)

Favoritt akkurat nå er Cerox :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54805

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Har du kjøpt ceroxen? Om ikker er vel den favoritt helt til den kommer i hus.. man finner alltid noe som irreterer... noe som kunne vært badre :( Forstår ikke hvordan folk klarer seg med en og samme vogn til 2-3 unger..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54807

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
KJøpt nei, nei nie, flr jeg kjøper skal dere plages av mine kvaler i mange dager, uker eller kanskje måender... Hypet opp mb så fælt jeg at jeg er skuffet over den :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54811

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Vogndilla det der ja!!! Når man kan gå rundt å tenke på vogner hele dagen og lurer mannen med i barneutstyrs butikker... Jeg er faktisk veldig fornøyd med MB, har 09-modell, men må sies at jeg irreterer meg litt (les: mye!) over hvor brei den er over hjuelen. Veldig grei å trille tur med, men det er plagsomt i butikken. Handlekorgen kunne vært mye større. Akkurat pgr. hanlekurven så savner jeg Bugabooen veeeeeldig mye!! Helt genial handlekurv. Man trengte aldri å bekymre seg for at noe skulle dette utav. Heller ikke stresse med å ta ut tingene når man skulle legge sammen vognen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54814

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, jeg sammenligner jo mb med GO jeg da, og Go er lettere, mindre og nettere. Den er bedre å trille også. Av alle vogneene vi har hatt er MB den eneste som ikke kommer ut døra. (vi har dobbel inngangsdør, go for å få ut MB må vi åpne begge dørene.)

Jeg har også 09 modell. Den ble kjøpt i januar, så den er relativt ubrukt. Blir den solgt nå blir det noen dyre sove og trilleturer er jeg redd :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54822

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Mitt problem er også det at jeg ikke får den ut døren :(

Vognen er virkelig super. Men irreterer meg veeeldig når den sitter fast i døren :( Hvordan er swift i fohold til UJ? Noen som har hatt begge?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54823

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
:knegg: Lurer åp hvor ofte jeg tenker som deg mhmv, at om jeg hade hatt en stor og god bagvogn i starten ville jeg ikke havet på "kjøret".... For da hadde jeg hatt den og kjøpt en Go :humre: i tillegg... Men serilst, en vogn, en favoritt??? Nei, sier som Moldes, en vogn til hvert bruk, jeg skrev jo en artikkel om det og endte med en Creeps vogn... Innse at det er en vogn til hvert sitt bruk, hver sin alder og at en vogn perfekt for familien A er talentløs og ubrukelig i familen B og set er sikkert en av grunnene til at det er en jungel der ute også ;)

Favoritt akkurat nå er Cerox :sparke:

Jeg hadde jo en stor og god bagvogn jeg, hadd ejo simo kombi. Og den ble jo solgt fordi den var så tung. Så hvis jeg hadde hatt cc den gang hadde jeg kanskje ikke hatt behov for å bytte, fordi den både er lett og stor og lun. eller kanskje ikke.. :P
E
n ting er å ha en og samme vogn til 2-3 unger, en annen er å ha elleve til en og samme. Det er rett og slett bare flaut, og det har vært like slitsomt som det har vært morsomt, og jeg blir jo aldri fornøyd :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54832

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vet du, jeg er helt enig i at vognantallet mitt er flaut til et barn. SYnes det er flauere enn de som har hatt en vogn til to tre unger, faktisk :S Nå har ikke vi hatt så mange vogner, nmen vi har da hatt en god del, tror nok deter rundt elleve på oss også, og det aller værste er at vi har hatt en -fem vogner i hus på en gang :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54839

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
:laugh: fem på en gang er ganske drøyt ja, men jeg synes faktisk tre er helt forsvarlig. En trille, en lett, god vogn og en vinter/barnegahevogn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54849

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Får du med mannen i barneutstyrsbutikker? Her er jeg den eneste som kikker. Mannen blir evt med når ting skal kjøpes for å hjelpe å bære eller gi endelig godkjennelse.

Som han sier: Du hører ikke på hva jeg mener uansett. Du har jo allerede bestemt deg! ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54857

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Og jeg har vel bikket 20 vogner på ett barn, det er vel temmelig flaut :lol:
Men, men, jeg har hatt mye moro da.

Når det kommer til favorittvogn, sier jeg som alltid (jeg klarer selvfølgelig ikke å bare velge en):

Den beste bagvognen (og sportsvogn til små barn) er uten tvil Bugaboo. Frem til barnet er halvannet er denne vognen perfekt i mine øyne.
Når barnet så er klar til å sitte fremover, kjøper man da en Mountain Buggy, som passer perfekt resten av vognperioden.

Her bruker vi jo fremdeles MB av og til. Og prinsen som er 106 cm og 17 kg, sitter fremdeles kjempefint i den. Han elsker den vognen, og den er utrolig lett å trille selv med store barn oppi.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54860

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Uten tvil Emmaljunga city cross, iallefall etter inntrykket jeg har så langt ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54865

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Jeg tror ikke jeg hadde hatt så vogndilla om det ikke hadde vært for problemer med vognene. Det begynte med en zapp som var skjev fra da den var ny. Ville da ha perfekte gode vogner, kjøpte da begge bugabooene, men etter et tosiftet antall reklamasjoner så begynte jeg å lete etter en perfekt vogn! Man blir ekstremt pirkete når man er vogn fanatiker. Er litt trist siden småen er over to år nå, så kan liksom ikke kjøpe serlig mer vogner nå :( men vil prøve noen til :('
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54868

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
tja, hva skal jeg si da, som har hatt vogner om stort sett gar vørt relativt nye og feilfrie :S Jeg er bare gal jeg da :(
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54871

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Spentsmurf skrev:
tja, hva skal jeg si da, som har hatt vogner om stort sett gar vørt relativt nye og feilfrie :S Jeg er bare gal jeg da :(

Samme her. Så konklusjonen er vel at vi bare er gale :laugh: :laugh: :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54873

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
skylder på at jeg har stor unge jeg :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54887

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Har kun hatt nye vogner også (ser nå at det også var litt galskap, det er jo utrolig mye bra lite brukt!! meeeen... når det gjelder vogner har jeg null tålmodighet til å vente).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54891

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hmmm, jeg aner virkelig ikke...

Om jeg bare fikk ha en vogn hele vognperioden, så tror jeg det måtte blitt tfk joggster twist (selv om jeg aldri har hatt den :knegg: ). Den har stor bag, forholdsvis god trillekomfort, og stor sittedel i sportsvogndelen samt at den har grei vekt og str sammenlagt.
Minuset er den vendbare sittedelen, men det skulle jeg klare å leve med tror jeg...
Av de vognene jeg selv har hatt måtte det helt klart blitt MB, minuset der er også kun framovervendt sittedel + litt liten bag.

Men om jeg kunne supplert med en trille når barnet ble litt større, så jeg slapp å tenke at sittedelen skulle passe store barn ville jeg nok vurdert en emmaljunga city cross, emmaljunga ozone, brio go eller koelstra latinique.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54892

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Jeg skjønner at jeg stiller i en helt annen klasse enn dere andre. Jeg bare drømmer om nye vogner, men kjøper ikke på impuls nei. :laugh: Koelstra var jeg jo sikker på at skulle være drømmevogna mi. Kanskje den nye er det? Med bag fra begynnelsen og sportsdel etterhvert virker den jo ideell, men den er jo ikke av de største da. Go har jo fremstått som den perfekte vogna, men jeg har jo aldri prøvd den.
Nei, tror nok man må ha en babyvogn og en for større barn uansett om man finner en vogn man liker med en gang. Behovene er jo så forskjellige.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er favoritt vognen deres? 14 år 1 måned siden #54905

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
har kjøpt mye spontant og lite gjennomtenkt jeg forsåvidt, men alle vognene jeg har kjøpt nye har ihvertfall vært litt grundigere planlagt og vurdert 8)
Ellers enig i at drømmevogna varierer etter alder. Og årstid. Og markedet. Og humøret. :p :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.631 sekunder