Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Klær og utstyr Annet utstyr Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring?

Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21686

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21689

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg kan jo også spørre på en annen måte: Hvilken bæresele anbefaler dere til en 2-åring, den bør kunne brukes minst 1 år til fram i tid, og helst også fra nyfødt. Den skal være behagelig for barnet og for meg (sliter litt med rygg og skuldre). Aller helst kunne bæres både på mage, rygg og siden. Har en mei tai men bruker den nesten ikke lenger, for nå bør jeg helst bære på ryggen og jeg er ikke noe glad i kast...Må kunne ta på selen uten hjelp.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21709

Hvorfor er du ikke overbevist om manduca? Den har vi blant annet og den er kjempegod. Kan brukes fra nyfødt med en liten innretning inni, og ryggen kan forlenges. Vi har brukt den på heldags fjelltur og det var kjempedeilig.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21736

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi bruker vår Beco til L som er 2 1/2 år, den er stor og god i panelet og støtter godt. Vi har prøvd manduca, og den passet ikke for oss. Jeg syns Beco er mye bedre å regulere, og passer meg som er ganske tynn og normal lengde (165), mens manduca hadde jeg problemer å tilpasse skikkelig. Spes. ved magebæring.

Jeg liker ikke/og kan ikke ha de selene som man må hoppe eller skyve barnet bak på ryggen, pga ryggproblemer. Derfor er beco for meg genial. Der tråkker L selv oppi innlegget, så klipser vi igjen og slenger henne bakpå som en ryggsekk. Helt genialt siden jeg bruker den mye når jeg er alene. Supert å ha under vogna om ikke L vil gå og vi ikke har dobbel med.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21760

lille og knøtta skrev:
Vi bruker vår Beco til L som er 2 1/2 år, den er stor og god i panelet og støtter godt. Vi har prøvd manduca, og den passet ikke for oss. Jeg syns Beco er mye bedre å regulere, og passer meg som er ganske tynn og normal lengde (165), mens manduca hadde jeg problemer å tilpasse skikkelig. Spes. ved magebæring.

Jeg liker ikke/og kan ikke ha de selene som man må hoppe eller skyve barnet bak på ryggen, pga ryggproblemer. Derfor er beco for meg genial. Der tråkker L selv oppi innlegget, så klipser vi igjen og slenger henne bakpå som en ryggsekk. Helt genialt siden jeg bruker den mye når jeg er alene. Supert å ha under vogna om ikke L vil gå og vi ikke har dobbel med.

Det blir jo en smakssak. Vil bare si at med Manduca trenger man ikke hoppe eller skyve barnet bak på ryggen, man bare tar det under armene og legger det på plass, og drar selen opp. Både jeg og min mann bruker den alene og uten hjelp. Og når du har lært deg å regulere den så er ikke det så vanskelig heller.
Og hvis man har ryggproblemer så er den optimal, den belaster hoftene mer enn ryggen. Bar i mange timer idag uten problemer.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21780

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvordan er panelet på manducaen da? Synes igrunnen det var lavt nok på becoen jeg, og synes det så lengre ut enn manducaen sitt. Men klart om man tenker økonomi så er kanskje manducaen det beste kjøpet...Men er så livredd for å miste han ned når jeg skal feste på ryggen...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21781

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Manduca har iallefall endel lengre panel enn Beco. Jeg har begge to, så jeg kan måle for deg, hvis du gir meg litt tid. Personlig liker jeg Becoen bedre enn Manducaen, men vurderer å beholde begge to likevel, siden Manduca sikkert er bedre å bruke når han blir eldre.
Jeg syns det er ganske greit å kaste han på ryggen, men det er litt tryggere med Becoen hvor han sitter fast.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21783

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Snuppegulle: Det er sant.. men vi har hatt både Beco 4th og flere andre formsydd uten innlegg, og det er en belastning å stå fremoverbøyd med jentungen hengende mens jeg trekker selen opp. Det er klart det kommer an på teknikken, skal ikke si noe på det

Om ikke slitasje på ryggen er noe isue, så er det vel ett fett. Da er det bare å prøve seg frem, hvilken man liker best. Jeg liker nok beco, både butterfly og beco 4th - best :)

anbefaler deg å få prøvd dem og sammenligne dem jeg :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21788

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Har prøvd Beco, men han var ikke så samarbeidsvillig akkurat da så det ble litt sånn halvveis :P Men likte selen veldig godt!
Har dessverre ikke anledning til å prøve noen manduca :( Bor ikke i nærheten av utsalg tror jeg....Kjenner heller ikke noen som har den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21789

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Maybeme skrev:
Manduca har iallefall endel lengre panel enn Beco. Jeg har begge to, så jeg kan måle for deg, hvis du gir meg litt tid. Personlig liker jeg Becoen bedre enn Manducaen, men vurderer å beholde begge to likevel, siden Manduca sikkert er bedre å bruke når han blir eldre.
Jeg syns det er ganske greit å kaste han på ryggen, men det er litt tryggere med Becoen hvor han sitter fast.

Ok, da har jeg sett helt feil. Syntes nemlig becoen så lengst ut ;) Men det er kun ut fra bilder, så lett å få feil inntrykk der!
Om den er lengre så er iallefall ikke det noe problem. DA er det bare redselen for å miste ham da...Går det an å sette seg på huk og la ham klatre opp på ryggen, og så feste selen??
Spør sikkert dumt, men har ingen erfaring :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21804

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Okay, da har jeg målt. Becoen er 38,5 cm i panelet utenom magebeltet, Manducaen er 40,5 cm. Manducaen er altså 2 cm lengre når panelet er utvidet.
Du har kanskje sett den uten at den glidelåsen er åpnet, da er Manducaen endel kortere i panelet. 4 cm ekstra tror jeg du får ved å åpne glidelåsen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21807

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Takk skal du ha Maybeme :)
Sikkert sett den med glidelåsen igjen ja, eller så har det vært synsbedrag :P

Da skal jeg se litt mer på begge to før jeg bestiller :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21815

lille og knøtta skrev:
Snuppegulle: Det er sant.. men vi har hatt både Beco 4th og flere andre formsydd uten innlegg, og det er en belastning å stå fremoverbøyd med jentungen hengende mens jeg trekker selen opp. Det er klart det kommer an på teknikken, skal ikke si noe på det

Om ikke slitasje på ryggen er noe isue, så er det vel ett fett. Da er det bare å prøve seg frem, hvilken man liker best. Jeg liker nok beco, både butterfly og beco 4th - best :)

anbefaler deg å få prøvd dem og sammenligne dem jeg :)


Ja det er sant. Jeg har samme følelsen med sjal, jeg blir stående litt lenge fremoverbøyd og da blir jeg veldig sliten i ryggen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Er det teit å kjøpe Beco til en 2-åring? 14 år 9 måneder siden #21833

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Enig at det er lurt å prøve en del forskjellige først.

Jeg har i hvertfall skjønt at når det kommer til bæreutstyr er det så forskjellig hva man liker eller ikke liker. Dessuten er jo alderen på barnet en annen avgjørende faktor.

Vi er for eksempel strålende fornøyd med Ergo, men nå er jo prinsen så stor at han setter seg på ryggen min først, før jeg tar på selen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.613 sekunder