Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Stellevesker og tilbehør Vurderer å sy stelleveske
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vurderer å sy stelleveske

Vurderer å sy stelleveske 15 år 1 måned siden #4162

  • Aho
  • Aho's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 112
Ja... nå lurer jeg på om jeg skal prøve å sy meg ei stelleveske.
Det er MULIGENS litt for avansert for meg,-men jeg må jo prøve.
Det jeg lurte på er,siden jeg er GRØNN på alt som har med sying,stoff osv,- Hvilket stoff burde utsida være??
Har hørt noen har sydd i poplin.. Hvor kan jeg evt finne poplin?? Har det et fagspråk?? :blush:

Å skråbånd... er det det samme som kantbånd??

Så lurte jeg på.. Stoffmerker/symerker/tøymerker... Hva heter dette på engelsk?? Jeg har så lyst til å ha en sebra på vognposen jeg skal sy,-men finner ingen. Så tenkte de kanskje har i det store utland.. men da må jeg jo vite hva det kalles... :blush:

Håper noen vil hjelpe meg.. .;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vurderer å sy stelleveske 15 år 1 måned siden #4163

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skråband er det samme som kantbånd mener jeg ganske bestemt ja. Ble plustlig usikker nå når du spurte:laugh:
Om det ikke er akkurat det samme så gjør det hvertfall samme nytten.

Poplin heter vel bare poplin? Tror de har det på stoffogstil.no. Tror også du kan bruke coated bomull om du finner det, eller sy av voksduker. Men det blir kanskje litt stivt...

Tøff som prøver deg på stelleveske da! Har lurt litt på det, men aldri våget meg til:)

Du må holde oss oppdatert om hvordan det går, gjerne med bilder:) Kanskje vi andre hiver oss på når vognposen er ferdig:)

Har du tenkt å sy litt så er sykroken.net ett fint forum med mange kjempeflinke mennesker som kan gi deg mye hjelp og inspirasjon:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vurderer å sy stelleveske 15 år 1 måned siden #4164

  • Aho
  • Aho's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 112
Hmmm ja jeg må jo sy vognposen først da... :) Så får vi se om jeg fortsatt er like gira på stelleveske.. hehe..
Tenkte å ha voksduk som for inni veska... å på stellematta som jeg også tenkte å sy... :blush: til å ha oppi veska..
Hvordan er coated bomull forresten??
Jeg prøvde å finne poplin inne på stoff og stil,-men fann ikke..

Har funnet ei oppskrift på nett,-men kommer til å lete litt til tror jeg før jeg begynner å bestille inn..
Ja,- kommer til å ta bilder.. Blir nok ett eneste stort virrvarr tror jeg... :laugh:
Takk for svar OG stoffkrok tips!!! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Vurderer å sy stelleveske 15 år 1 måned siden #4178

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Coated bomull er vanlig bomullstoff belagt med vannavvisende materiale, blir litt sånn glatt som voksdukene (men kansje ikke like glatt...har bare sett sånt stoff en gang irl så mulig det varierer litt:) )

Stellematte er sikkert enkelt å sy, god ide å sy en som matcher vesken. Og veldig lurt å bruke voksduk både til det og inni vesken, lett å vaske:)

Sikkert veldig moro med stelleveske om man får det til, så synest du må forsøke:)

(sier jeg som ikke satte igang selv:laugh: )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.918 sekunder